Welke Windows videokaart is vergelijkbaar met Mac videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik start binnenkort met mijn opleiding Interieurarchitectuur aan de universiteit in Hasselt. Hiervoor moet ik een degelijke laptop hebben, die moet voldoen aan bepaalde eisen om tekenprogramma's aan te kunnen. Op de opleiding worden vooral macbooks gebruikt, maar deze zijn nu eenmaal buiten mijn budget. Daarom ben ik op zoek naar een windowslaptop.

Een van de belangrijkste eisen hiervoor is de videokaart. Voor Mac raden ze de volgende videokaart aan: Intel Iris Graphics 6100 1536 MB

Mijn vraag is nu: welke windows videokaart is vergelijkbaar met deze mac videokaart?

In een computerzaak in Maastricht konden ze me hier geen antwoord op geven, ik hoop dat hier iemand is die het wel weet... :)

Alvast heel erg bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-09-2018 16:52)

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-08 09:17
Performance

Depending on the specific CPU, the maximum GPU frequency varies between 1000 and 1100 MHz. Even though the Iris Graphics 6100 is technically identical to the HD Graphics 6000, the higher TDP (28 W instead of 15 W) leads to a better utilization of the Turbo Boost and therefore a superior performance. Overall, the Iris 6100 is about as fast as a dedicated GeForce 820M and outperforms the former Iris Graphics 5100 by 20 - 25 percent.
De iris chip is een igpu die op specifieke intel processors zit volgens mij speciaal voor apple producten iirc. Elke nieuwere dedicated gpu (bijv gtx 1050) is veel sneller.

Dus om je vraag te beantwoorden; eigenlijk zou elke laptop met een dedicated videokaart boven een geforce 820m moeten voldoen.

Het is wel belangrijk dat je meld om welke programma's het gaat, aangezien misschien niet alleen de grafische kaart belangrijk is voor een soepele ervaring.

[ Voor 9% gewijzigd door Darksequence op 28-08-2018 16:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Darksequence
Performance

Depending on the specific CPU, the maximum GPU frequency varies between 1000 and 1100 MHz. Even though the Iris Graphics 6100 is technically identical to the HD Graphics 6000, the higher TDP (28 W instead of 15 W) leads to a better utilization of the Turbo Boost and therefore a superior performance. Overall, the Iris 6100 is about as fast as a dedicated GeForce 820M and outperforms the former Iris Graphics 5100 by 20 - 25 percent.
De iris chip is een igpu die op specifieke intel processors zit volgens mij speciaal voor apple producten iirc. Elke nieuwere dedicated gpu (bijv gtx 1050) is veel sneller.

Dus om je vraag te beantwoorden; eigenlijk zou elke laptop met een dedicated videokaart boven een geforce 820m moeten voldoen.

Het is wel belangrijk dat je meld om welke programma's het gaat, aangezien misschien niet alleen de grafische kaart belangrijk is voor een soepele ervaring.

[ Voor 9% gewijzigd door Darksequence op 28-08-2018 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:57

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Gebruik anders je budget in de pricewatch

En link vervolgens een paar van de modellen die je leuk vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie @Darksequence

Het zwaarste programma zal Computer Aided Architectural Design zijn, maar ook het renderen hiervan en overige ontwerpprogramma's zal wel wat in beslag nemen. Verder moet photoshop soepel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:57

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

@Verwijderd

Macbookje met de Intel HD6000 +/- 900eu - voldoet dus in theorie aan de gesteld eisen

MSI met een GTX 1050 +/- 1000eu - deze voldoet sowieso

Lenovo IdeaPad met ook een GTX 1050 +/- 750eu - voldoet in theorie ook

Ik kan zo wel doorgaan met een lijst maken, maar je zou eigenlijk je budget moeten opgeven en jouw drie belangrijkste eisen (waar de laptop aan moet voldoen) - mag ook via pm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksequence
Beetje afhankelijk van je budget en wat je wilt zou ik (Engelstalige) reviews online checken voor je keuze.
Als je van plan bent hem veel mee te nemen kunnen bijvoorbeeld bouwkwaliteit en accuduur belangrijk zijn.
Hier een paar opties op basis van je budget en keuze die je ook zou kunnen overwegen:

Budget is belangrijk: pricewatch: Medion Akoya P6687 (30023778, Qwerty)

Bang 4 buck als je 70 meer te besteden hebt, houdt wel rekening met minder accuduur dan de lenovo: pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-cx0830nd

Als je ook echt wilt kunnen gamen:
pricewatch: Acer Predator Helios 300 PH315-51-5400

Touchscreen en convertible iets minder cpu maar zakelijke uitstraling en betere accuduur: pricewatch: HP Envy x360 15-cn0755nd

Edit: las ergens dat er nogal wat verschil in kracht tussen verschillende mx150's kan zitten. Wellicht waard om even op te googlen. Zodat je wel een goede krijgt.

Succes!

[ Voor 6% gewijzigd door Darksequence op 01-09-2018 18:54 ]

Pagina: 1