Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• gaudio.
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 22:04
Goedemiddag,

Ik heb net een nieuw huis en probeer de werking even door te krijgen van het hele thermostaat gebeuren.

Mijn situatie:

- Beneden een Nefit CV met Nefit Easy thermostaat welk werkt op buitentemperatuur.
- Overal thermostatische radiatorkranen ("ouderwetse")
- Op slaapkamer, badkamer en babykamer totaal 4 FIBARO Heat thermostatische knoppen

Ik vraag me een beetje af hoe het nou goed werkt en of ik het goed heb ingesteld. Ik heb 3 vragen..

1. Ik heb in de EASY thermostaat gewoon een programma ingesteld, met wakker worden 06.00 (22 graden), weggaan 09.00 (17 graden), thuiskomen 18.00 (22 graden), slapen 22.00 (17 graden) --> klopt het dus dat de CV warmte geeft aan alle radiatoren (bij bijvoorbeeld opstaan), zodat alle radiatoren "theoretisch gezien" 22 graden kunnen worden? Bijvoorbeeld: in een bepaalde kamer heb ik een aparte (ouderwetse) radiatorkraan "om te testen" op stand 5 staan, klopt het dan dat het niet warmer wordt dan de op de Nefit EASY thermostaat ingestelde 22 graden?

2. En andersom: Ik heb mijn FIBARO knoppen in de slaapkamers en badkamer gemonteerd, zodat ik het wat makkelijker kan reguleren, die staan bijvoorbeeld in de slaapkamer tussendoor lager dan de babykamer (i.v.m. slaapjes van de baby) --> als ik hier in de slaapkamer de kranen op 17 graden heb staan in de periode tussen opstaan en weggaan (dus de Easy thermostaat beneden staat dan op 22 graden) dan zouden de FIBARO knoppen toch de radiator af moeten sluiten als ze 20 graden meten?

3. Want wat gebeurd er dus nu... Ik lees op mij app dat er 20 graden gemeten wordt in de slaapkamer, de EASY thermostaat staat op 22 graden, maar de FIBARO kraan staat ingesteld op 17 graden (vanaf 08.00). Waarom is de radiator dan nog warm? Die blijft de laatste dagen elke ochtend als ik weg ga gewoon steeds warm aanvoelen... Ik heb het idee dat ze blijven verwarmen tot hoger dan de ingestelde temperatuur.. Of zouden ze nog zo lang warm blijven wegens het opwarmen van het opstaan..?

Klinkt misschien wat dom, maar probeer het hele idee een beetje door te krijgen en lees op diverse forums net niet de juiste antwoorden :)