Acht jaar geleden verhuisd naar het midden van het land en al die tijd willen investeren in zonnepanelen. Omdat mijn dak (deels) van asbest-houdende golfplaat was, is het daar lang niet van gekomen. Eerder deze zomer het dak laten vervangen, dus nu gaan we los 
Rondvragen om offertes blijkt niet altijd resultaten op te leveren. Diverse leveranciers hebben niet eens gereageerd. Een teken dat de crisis voorbij is...
Anyway: een dak op het ZO zonder schaduw, waarbij ik ook een aantal panelen op de andere kant aan het NW wil leggen. Dat stuk heeft last van schaduw, maar de boom die dat veroorzaakt is ziek en zal het niet heel lang meer houden. Het legplan wordt dan 12 ZO en 6 NW.
Twee offertes:
- 18 x Trina Solar Honey mono black 300Wp
- SolarEdge HD-Wave 5000 omvormer
- 18 SolarEdge P300 optimizers
Inclusief installatie voor 1,35 euro per Wp incl BTW
- 18 x DMEGC DM295-M156-60BK panelen (295W)
- SolarEdge SE5000-ER-01 Wifi omvormer
- 18 SolarEdge P300 Optimizers
Inclusief installatie voor 1,49 euro per Wp incl BTW.
Past naar jullie mening deze omvormer bij de gekozen panelen? En beide merken panelen kwamen mij erg onbekend over. Ik las dat er geen slechte panelen meer gemaakt worden, maar kan 't kwaad om de leverancier eventueel om een ander merk te vragen?
Alvast bedankt!
Rondvragen om offertes blijkt niet altijd resultaten op te leveren. Diverse leveranciers hebben niet eens gereageerd. Een teken dat de crisis voorbij is...
Anyway: een dak op het ZO zonder schaduw, waarbij ik ook een aantal panelen op de andere kant aan het NW wil leggen. Dat stuk heeft last van schaduw, maar de boom die dat veroorzaakt is ziek en zal het niet heel lang meer houden. Het legplan wordt dan 12 ZO en 6 NW.
Twee offertes:
- 18 x Trina Solar Honey mono black 300Wp
- SolarEdge HD-Wave 5000 omvormer
- 18 SolarEdge P300 optimizers
Inclusief installatie voor 1,35 euro per Wp incl BTW
- 18 x DMEGC DM295-M156-60BK panelen (295W)
- SolarEdge SE5000-ER-01 Wifi omvormer
- 18 SolarEdge P300 Optimizers
Inclusief installatie voor 1,49 euro per Wp incl BTW.
Past naar jullie mening deze omvormer bij de gekozen panelen? En beide merken panelen kwamen mij erg onbekend over. Ik las dat er geen slechte panelen meer gemaakt worden, maar kan 't kwaad om de leverancier eventueel om een ander merk te vragen?
Alvast bedankt!