Ongewenste doorschakeling naar mij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-06 17:27

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Topicstarter
Ik zit met de situatie dat er een vast telefoonnummer wat niet meer beheert word bij een organisatie waar ik in het verleden gezeten heb staat doorgeschakeld naar mijn 06. Het ongedaan maken van deze doorschakeling aan de kant van deze organisatie lijkt ze niet zo snel te lukken gezien er geen duidelijkheid is over waar het originele doorgeschakelde toestel überhaupt staat.

Is er een weg via waar ik op eigen initiatief de doorschakeling van dit vaste netnummer naar mijn 06 kan stopzetten of blokkeren ? Of kent iemand hier een tooltje of online index waarin ik kan opzoeken van welke provider dit vaste nummer afkomstig is zodat ik met hen contact kan leggen over het probleem waar ik tegenaan loop ?

Ik hoef geen antwoorden en reacties over dat de voorgaande organisatie dit behoort te regelen en mogelijke pressiemiddelen omdat sneller door te pushen. Ik vraag enkel hulp naar mogelijke wegen om dit vanuit mijzelf en voor mijzelf op te lossen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Gebaseerd op je post lijkt het mij dat je het nummer van de beller ziet en niet het nummer van het toestel als jij gebeld wordt? Anders zou je simpel dat nummer kunnen blokkeren.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Topicstarter
True schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:07:
Gebaseerd op je post lijkt het mij dat je het nummer van de beller ziet en niet het nummer van het toestel als jij gebeld wordt? Anders zou je simpel dat nummer kunnen blokkeren.
Correct, Bij de doorschakeling word er een gesprek opgezet tussen de beller en mij, waarbij het voor mijn telefoon dus niet zichtbaar is dat het om een doorgeschakeld gesprek gaat. Het blokkeren van het vaste net nummer is dus helaas geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Het lijkt mij dat er onderwater wel gebeld wordt via het toestel (of uitbel VoIP-nummer wat hier aan hangt) een ander nummer en dat dit nummer 'positief' gespooft wordt. Hoewel ik niet helemaal into SIP en VoIP ben lijkt mij dit het meest logisch. Immers zou je anders de doorschakeling kunnen maken naar een duurder betaald nummer.

Wat je zou kunnen doen is bij je eigen provider melding maken dat je lastig gevallen wordt, dan gaan zij dit opnemen met je oud-werkgever wat eigenlijk ook niet helpt.
Voor VoIP-nummers is er niet zo iets zoals een whois met websites, hier zul je niet veel verder mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

True schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:15:
Immers zou je anders de doorschakeling kunnen maken naar een duurder betaald nummer.
Voor doorschakelingen betaalt de doorschakelende persoon altijd, ongeacht hoe die gerealiseerd wordt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Topicstarter
True schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:15:

Voor VoIP-nummers is er niet zo iets zoals een whois met websites, hier zul je niet veel verder mee komen.
zoiets was ik inderdaad naar opzoek. een whois die me de provider laat zien die in het bezit is van de nummerreeks waar dit netnummer onder valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Je kunt wellicht de IT afdeling van je oud-werkgever vragen jouw nummer gewoon volledig te blokkeren in de SIP-trunk, dan weet je zeker dat de doorschakeling niet meer gemaakt kan worden. Hoeven ze het toestel niet voor te vinden, als ze dit niet zelf kunnen kan hun IT-leverancier/VoIP-leverancier dit zeker weten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als 't een VoIP-systeem is kunnen ze gewoon de doorschakeling in de PBX uit zetten. Dit gaat vermoedelijk om een analoge lijn met *21 doorschakeling.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 15:22
Weet je het nummer waarheen in eerste instantie gebeld is?
Dan kun je bij KPN ook navragen, of even kijken op de website van ACM of dit wel of niet geporteerd is, wat dit voor nummer is, wellicht een analoge lijn wat met *21 doorgeschakeld zou kunnen zijn.
Of onderdeel van een ISDN, of SIP-provider. Dan hangt er ook altijd iets van een PBX aan, en deze hebben altijd ergens gespecificeerd staan waar welk nummer heen gerouteerd wordt.
De beheerder van de PBX zal in dat geval iets kunnen betekenen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ora et Labora op 28-08-2018 15:29 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:21
Het ongedaan maken van deze doorschakeling aan de kant van deze organisatie lijkt ze niet zo snel te lukken gezien er geen duidelijkheid is over waar het originele doorgeschakelde toestel überhaupt staat.
Als alle oproepen worden doorgeschakeld, dan kunnen ze dat hele toestel toch gewoon afmelden?

Anderzijds wellicht misbruik melden bij de provider?

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen3 op 28-08-2018 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als het jouw privénummer is dan moet je de betreffende organisatie met de AVG om de oren kunnen slaan en dit laten verwijderen. Dat zij het toestel niet direct kunnen vinden is natuurlijk niet jouw probleem.
Pagina: 1