Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop muziek en gamen buiteland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• shownoise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-02 14:57
Hallo allemaal,

Voor mijn studie ga ik een aantal maanden in het buitenland zitten. Nu ik helaas niet mijn desktop mee kan nemen, zoek ik naar een nieuwe laptop. Deze laptop zal ik gewoon stationeren op een bureau en gebruik ik mijn macbook voor de collegezaal. Echter zal het wel fijn zijn als de nieuwe laptop degelijk is en ik ook kan gebruiken voor ''on the go''. Na het studeren in het buitenland zal ik deze laptop gebruiken voor buitenshuis muziek maken en game.

Wat ga je met je laptop doen?
Muziek produceren (Ableton live), Gamen (eventueel nieuwe titels, niet maxed out) en de standaard overige activiteiten.

Wat is je budget?
Uiteraard gebaseerd op de uiteindelijke specificaties max 1300. Onder de 1000 gaat mijn voorkeur naar uit.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet groter dan 15,5''. Daarnaast een degelijke behuizing die niet na een jaar al gaat scheuren. En toch wel een wat langere accu duur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeur voor merk. Alleen hoop ik wel een laptop te kopen die beetje dezelfde voordelen van een macbook heeft. (accuduur, behuizing en gewicht.). Ook graag genoeg opslagcapaciteit, hierbij hoeft dit niet allemaal SSD te zijn. Als mijn opstartschijf maar SSD is, dan kan ik de rest op HDD gooien.

Alvast bedankt _/-\o_

Alle reacties

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
we verwachten dat je als topicstarter ook zelf wat onderzoek doet. Welke laptops heb je al naar gekeken?

Gezien je budget kan je kijken naar iets met een 1050Ti en 8th gen i5/i7, evt 7th gen i7

Ik weet niet wat je precies met muziek doet, maar als je veel met samplepakketten werkt, dan wil je denk ik wel 16GB ram

Star Citizen Referral Code

• shownoise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-02 14:57
Ik heb veel zitten rondkijken. Veel producers gebruiken game laptops, helaas zijn vaak de chassis van deze laptops niet echt degelijk. Nu heb je dell XPS, echter valt die iets buiten het budget. Deze laptops hebben vaak alleen een SSD.

Ik gebruik veel plug-ins etc, dus 12 of 16 GB ram is voldoende.

Volgens mij zijn de HP Omen of de asus tuf reeks niet heel erg degelijk? En gaat de accu volgens mij ook niet lang mee. Daarnaast kwam ik nog laptops van MSI tegen bijvoorbeeld : MSI GV62 8RC-216NL. Alleen nooit echt fan geweest van MSI, vraag me niet waarom.