Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFluitman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 08:57
Binnenkort kunnen we ons vergrijpen aan de nieuwe panasonic lx100 mark 2.

Ik ben zelf in t bezit van de panasonic lx100 en gebruik hem voor amateur video editing (reclame ed.) en ben erg tevreden over de balans tussen kwaliteit, grootte en professionele opties. het voordeel voor mij is, dat mensen denken dat ik "maar een amateur ben, zo'n kleine camera toch niet serieus is", en ik dus geen probleem heb mensen spontaan te filmen in restaurants zonder dat ze dom kijken.

Nu zijn er uiteraard een paar dingen die ik niet had in mijn lx100, die ik graag zag in een nieuwe versie.
- USB charging (makkelijk, lange timelapses maken)
- Touch en flip screen (voor snelle focus correctie en flip screen voor montage op mijn stabilizer.
- een 720p 120fps of 480 240fps optie voor giga slom motions. (mist gewoon, en de aanschaf van een extra action camera wil ik niet)

Nu gaat de mark 2 in 2 dingen mij helpen.

De verbeteringen zouden hem zitten in:
geen low pass filter (voor meer scherpte)
USB Charging
3 inch Touch screen
monochrone presets
17 MP sensor
betere 2760k dot viewfinder
max 30 min shutter speed
bluetooth wireless
shoot first, sharpen later

Ik vind t zeker mooie verbeteringen en een waardige compact camera. Echter voor mij geen upgrade waard. De nieuwe gaat voor 950e de deur uit, waar je de lx100 af en toe voor 400e in de actie kan krijgen.

Wat denken jullie? Of had ik bij de aankondiging op de tweakerspagina moeten reageren?
nieuws: Panasonic LX100 II-compactcamera met grote sensor gaat 949 euro kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Ik ben ook in het bezit van de LX100 en kijk eigenlijk al een jaar lang uit naar een upgrade.

Mijn credit card lag klaar na de "aangekondigde" aankondiging, want zo moelijk kan het toch niet zijn om een aantal goede upgrades mee te geven aan de LX100. Nou dat bleef dus steken op een touch screen, van 13MP naar 17MP en een zooi truukjes voor JPG shooters (de EVF is hetzelfde field sequentieel ding in de Lx100,GX85,GX9) om weer gewoon MSRP te kunnen gaan vragen. Echt null effort aan Panasonic z'n kant.

Dus nu is voor mij de LX100 II gewoon een no-go en vestig ik mijn hoop op een A7000/A6700 en bijbehorende e-mount 16-50mm F2.8 of gewoon voor de RX100 V te gaan.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 13:28
Ja een teleurstelling is het wel. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan het ook positief bekijken kennelijk is de huidige zo goed dat er kennelijk niet heel veel te verbeteren is op dit moment.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Nog een punt is dat de 4k video crop van 1.1 naar 1.36 is gegaan. Het is eigenlijk best schandalig wat ze hebben gedaan met deze "upgrade".

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De enige teleurstelling is het prijskaartje.
Pagina: 1