HDMI switch met Dolby Vision support

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 17:08
Ik zoek een?
HDMI switch met 4 in en 1 out poort welke naast HDR, HDCP2.2 4:4:4 enzovoort ook Dolby Vision ondersteund.

Wat is je budget?
Eerst zien te vinden en dan zien we wel.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Consoles + Apple TV achter 1 kabel aan de Sony A1 koppelen zodat alles HDR kan leveren.
De Dolby Vision support is vereist voor de Apple TV.

Wat heb je zelf al gevonden?
Na het lezen van de nodige stukken heb ik sinds maandag een Marmitek UHD 620 liggen. Deze laat Dolby Vision door maar zodra de Apple TV opnieuw start niet meer. Ik had deze namelijk ingesteld op Dolby Vision rechtstreeks aan de tv. Maar na opnieuw starten met de switch ertussen detecteert die opnieuw en is Dolby Vision niet meer mogelijk. Nu moet ik dus echt een HDMI switch zien te vinden die Dolby Vision support.

Tijdens de zoektocht eigenlijk alleen ROOFULL tegen gekomen die het specifiek melden als supported. Hoewel ik mijn twijfels heb. Maar dit merk kan ik in NL niet vinden om aan te schaffen.

Dus nu de vraag wie weet of het uberhaupt al mogelijk is en zoja waar te vinden?

-edit-
Vanmiddag weer aan het testen geweest door de Apple aan de tv te hangen en in te stellen op Dolby Vision.
Daarna weer geschakeld via de HDMI switch. Herstarten van de apple tv blijft Dolby Vision support geven.
Ook de cable check vanuit de Apple TV geeft het als resultaat.
Echter zodra ik de PS4Pro inschakel, die dus ook via de switch loopt, en ik schakel het beeld terug naar de apple tv dan is die terug gevallen op HDR.
Het lijkt dus iets van een setting te zijn die vanaf de tv terug komt naar het device.
Vanaf dat moment werkt Dolby Vision niet meer zonder eerst de apple tv weer op de tv aan te sluiten.
Hardwarematig lijkt het met de switch dus niet echt iets van doen te hebben denk ik dan?

[ Voor 23% gewijzigd door M.Koers op 28-08-2018 12:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Via Amazon.com wordt Roofull gewoon in Nederland geleverd. Bijv. dit apparaatje: https://www.amazon.com/Sw...cher-Remote/dp/B074Z6Z2NY

De andere optie is om een AV-receiver te kopen. Deze zijn ook speciaal bedoeld om als hub voor al je media te dienen en bieden meerwaarde met o.a. lip sync. Een receiver kost natuurlijk veel meer dan de Roofull waar ik naar link, maar ik zie ook prijzen voorbijkomen van switches, waar je met gemak een mooie receiver voor koopt. ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 17:08
Na een hoop theorie en testen erachter dat de schakel volgorde van apparatuur belangrijk is.
Dit gezien alles tegenwoordig met elkaar praat.

Zolang je maar HDCP2.2 support hebt op de switch zou alles moeten werken inclusief Dolby Vision.

Wanneer ik nu de Apple TV heb gebruikt met Dolby Vision kan ik om schakelen naar de PS4 door deze aan te zetten. Deze signaleert de tv om om te schakelen naar normaal 4K HDR formaat.
Om terug te schakelen naar de Apple TV met Dolby Vision werkend moet de PS4 eerst uitgeschakeld worden. Ik denk om de verbinding netjes te verbreken. Doe je dit niet dan zal Dolby Vision wegvallen en de Apple TV terug schakelen naar 4K HDR.

[ Voor 3% gewijzigd door M.Koers op 13-09-2018 16:08 ]