Project Pimp my Skelter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XooL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-04 16:40
Beste medetweakers,

24 jaar geleden kreeg ik van mijn ouders een skelter, zoals de meeste jongetjes in ons dorp op het platteland. Het betrof een zogeheten BERG-skelter, die mijn vader nog kocht uit de schuur van Henk van den Berg himself, voordat het (inmiddels internationale) grote Berg-Toys bestond. Gelukkig hebben mijn ouders de ruimte gehad om de skelter al die tijd te bewaren, en nu ik zelf twee zoons heb (4 en 6 jaar) werd het tijd dat ding bij ons te stallen. Hoewel hij de meeste tijd droog heeft gestaan, kan hij wel wat liefde gebruiken. Je begrijpt: hier zie ik een project in. Nog in mijn kindertijd heeft mijn vader 'm andere kleuren gegeven (geel en paars :D), die ik graag zou veranderen, maar ook mechanisch moet er hier en daar wat gesmeerd worden. Verder werkt het ding trouwens nog perfect: inmiddels hebben alle kinderen in de straat er op gereden en staan ze in de rij er op te mogen. Eigenlijk ontzettend leuk speelgoed, dat 24 jaar na dato nog precies doet waarvoor het ooit gemaakt is. Goed, een project dus.

Wat ben ik van plan?

Uiterlijk:
Allereerst het ding waar mogelijk te demonteren, de onderdelen te schuren, de boel in de menie te zetten en daarna af te lakken in Hammerite. De nieuwe kleurstelling zou dan een rood frame zijn, met een zwarte motorkap. :9 De wielen zou ik graag weer terug naar rood brengen.

Ook wil ik de houten panelen vervangen door nieuwe houten panelen. Aanvankelijk wilde ik de nieuwere, plastic wielkappen en kuipstoeltjes, maar die zijn (a) erg prijzig en doen (b) naar mijn idee wat afbreuk aan het klassieke karakter van de skelter (hoewel je dat van de komende ingrepen ook zou kunnen zeggen)...

De banden zijn over het algemeen nog in best goede staat, dus die wil ik gewoon behouden (ook om binnen budget te blijven)

Mechanisch:
De rollagers ontvetten (met Dasty oid) en daarna in het lagervet zetten. Sommige wielen lopen nu stroef. Het lijken overigens sterk op de rollagers van een kruiwagen Of zou vervangen (mits ze dezelfde afmeting hebben) logischer zijn? Ik zie op de huidige onderdelen in elk geval geen beschadigingen.

Electrisch:
Ik koester warme herinneringen aan de zwaailamp die mijn vader vroeger op het ding heeft gemonteerd. Hoewel die allang verdwenen is, zou ik de skelter graag enigszins 'pimpen' met een paar electrische snufjes:
  1. Een zwaailamp
  2. Een paar voor- en achterlichten
  3. Een paar van die politie-strobes
  4. Een GPS ontvanger, zodat ik de boel kan monitoren en melding krijg wanneer de boys te ver van huis gaan. Bovendien komt diefstal nogal eens voor in de buurt.
Dat moet allemaal van stroom zijn voorzien én de eerste drie opties nog schakelbaar ook. Voor de meeste tweakers vermoedelijk geen punt, maar mijn electrotechnische vaardigheden zijn bijna net zou verstoft als de skelter zelf, dus zou ik jullie graag mijn plan voorleggen.

Allereerst de powersource: vroeger had ik een brommer-accu onder de stoel hangen, waar de zwaailamp aan zat. Dat was vóór het LED tijdperk, en kon ik volgens mij een week intensief gebruiken voor hij aan de druppellader moest. An sich lijkt het me wel een goede power-source, maar sta open voor suggesties.

Dan de onderdelen. Ik heb aliexpress afgestruind op zoek naar mogelijke onderdelen. Ik kom dan op dit boodschappenlijstje:Gisteren heb ik even zitten knutselen op een aansluitschema, waarbij ik zoveel mogelijk parallel wil werken om uitval van het geheel te voorkomen (het blijven kinderen...) en ik heb daarbij het volgende in elkaar geknutseld, waarvan ik geen idee heb of het zou kunnen werken:

Afbeeldingslocatie: https://offroadmedia.nl/uploads/Skelter%201.jpg

Mijn idee is dan dus het volgende:
  • GPS = altijd aan
  • Schakelaar 1 = voor- en achterlichten aan/uit
  • Schakelaar 2 = strobes aan/uit
  • Schakelaar 3 = zwaailicht aan/uit
Ik heb overal 12V apparatuur gekozen en heb zo'n vermoeden dat het dan goed moet komen, of zie ik iets over het hoofd? De 'knooppunten' (kk op tekening) zijn dan iets als lasklemmen o.i.d. (suggesties welkom!)

Uiteraard heb ik ook even een gedeelde versie gemaakt waarin je zelf kunt bewerken en tekenen (via draw.io)

https://drive.google.com/file/d/1bKoBaloTqEP-PydiZQ2I_9tDjbBZOwln/view?usp=sharing

Budget
Het zou mooi zijn als ik rond de €100 ~ €130 kan blijven; het blijft een oude skelter.

Foto's
Afbeeldingslocatie: https://offroadmedia.nl/uploads/Skelter%202.jpg
Afbeeldingslocatie: https://offroadmedia.nl/uploads/Skelter%203.jpg

Tot slot
Hierbij dus de uitnodiging om met suggesties te komen, of aan te geven dat ik iets compleet over het hoofd zie. Uiteraard blijf ik je op de hoogte houden met foto-updates e.d. :P Alvast dank! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:56
Ik mis voornamelijk foto's van hoe de skelter er nu uit ziet :+
Voor de rest leuk project! Succes ermee!

PS) Denk er wel aan dat je de accu op een plek wegstopt waar je deze wel makkelijk kan opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bouw dan ook meteen een motor in >:)
Tof project verder. Wij hebben er ook eentje gehad ongeveer net zo lang geleden, brings back memories..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Misschien kun je een goedkoop adresje vinden om te poedercoaten? Dat staat helemaal netjes, maar wellicht gaat dat over je budget heen ;)
Succes, vroeger ook veel op zo'n skelter gereden (was wel een Mammoet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:51
Renzzie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:24:

PS) Denk er wel aan dat je de accu op een plek wegstopt waar je deze wel makkelijk kan opladen?
Gewoon een optimate stekker eraan zetten, dan kan je hem gewoon aan de druppellader zetten. En een toffe master killswitch natuurlijk om alles elektrisch uit te zetten. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XooL
Renzzie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:24:

Bedankt, heb op je verzoek twee foto's toegevoegd van de huidige staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
waar mogelijk de bekabeling door het frame trekken? :)

en onder de "kap" heb je denk ik ook wel wat ruimte voor electronica.. onder de stoel(tjes) lijkt me minder praktisch van wege het feit dat die afneembaar zijn?

en ik zie dat de aanhanger er ook nog is... daar kan je natuurlijk altijd nog een elektromotor aanbouwen met een dikke accu :+

[ Voor 22% gewijzigd door SMSfreakie op 28-08-2018 20:15 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:51
Ik had vroeger een autoradio op m'n skelter, en werkende claxon...

En kokers en later een heuse kar om m'n visspullen op te vervoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XooL
JaMaaT schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:35:
Ik had vroeger een autoradio op m'n skelter, en werkende claxon...

En kokers en later een heuse kar om m'n visspullen op te vervoeren.
Haha, een échte claxon heb ik ook nog gehad, daar was de buurt alleen wat minder blij mee >:) Heb nog even een sirene overwogen, maar zag dat ze bij Aliexpress ook serieuze exemplaren verkopen van 100W, op YouTube staan video's waaruit blijkt dat dit gewoon vergelijkbaar is met het echte werk. 8)7 Om de buren te vriend te houden, blijft het dit keer bij lichteffecten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die sirenes die wij vroeger op de fiets hadden (geel/zwart speakertje op 9v et een drukknop bestaan toch nog steeds? Zet je er simpelweg die op.

Verder heel leuk idee. En idd, in het LED tijdperk kun je met veel en veel minder stroom toe. Zou als ik jou was eens bij een autozaak gaan kijken wat ze aan simpele led vetlichting hebben liggen. Kan gewoon contourverlichting zijn van bv vrachtwagen. Das 24v maar dat valt met een paar simpele batterijen wel te fixen, want dat led spul zuipt toch niks. Zwaailicht zou ik gewoon lekker een oaar strobes van maken, hoef je ook geen motor aan te drijven.

Verder, als je toch bezig bent: die dingen horen plastic kuipstoeltjes te hebben, kun je vast wel aan komen. En zou ook meteen even de spatborden achter vervangen en ook naar beneden doortrekken. Tegenwoordig hebben we watervast betonplex, stuk beter als dat multiplex wat er nu op zit. Moet je sowieso niet voor de stoelen gebruiken btw, is glad, glijden ze af.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik voel altijd een beetje een jeugdtrauma opkomen.
Ik mocht namelijk nooit zo'n skelter. ;( ;(

Mooi project trouwens!

Kun je hem niet elektrisch maken (met naaf dynamo)?
Heeft hij ook wat meer pit 8)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:17
B_FORCE schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:34:

Mooi project trouwens!

Haha je bent niet de enige :'(

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-03 15:47

Mooi project trouwens!

Dat gevoel ken ik, ik mocht ook geen skelter. Dit brengt me nu wel aan het twijvelen of ik niet gewoon nu een skelter moet kopen om te gaan pimpen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XooL

Mooi project trouwens!

Als hij klaar is mag je er op rijden hoor 8) Er zijn inderdaad meer reacties over electrische aandrijving. Noem me ouderwetsch, maar ik vind dat mijn jongens gewoon spieren mogen kweken om plezier te hebben; dat heb ik ook jaren gedaan en kan me weinig vermoeidheid herinneren. Daar zit ook een stukje eigenbelang bij: over een jaar of tien heb ik de stille hoop dat ze de hobby van paps overnemen (mountainbiken) en daar kunnen ze die spiertjes goed gebruiken ;-) Electrischa aandrijving heeft voor mij nog een hoog 50+ gehalte... Ennuh, budgetair gezien ook niet haalbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
XooL schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:06:
[...]

Als hij klaar is mag je er op rijden hoor 8) Er zijn inderdaad meer reacties over electrische aandrijving. Noem me ouderwetsch, maar ik vind dat mijn jongens gewoon spieren mogen kweken om plezier te hebben; dat heb ik ook jaren gedaan en kan me weinig vermoeidheid herinneren. Daar zit ook een stukje eigenbelang bij: over een jaar of tien heb ik de stille hoop dat ze de hobby van paps overnemen (mountainbiken) en daar kunnen ze die spiertjes goed gebruiken ;-) Electrischa aandrijving heeft voor mij nog een hoog 50+ gehalte... Ennuh, budgetair gezien ook niet haalbaar :+
Haha, fair enough.
Dynamo optie blijft dan nog steeds staan 8)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1299884

Ik ben een skelter aan het opknappen en kwam hier terecht. Hoe is deze geworden?
Ik had helaas wel 2 lekke banden en heb in de tubeless banden binnenbanden gedaan. Ik wist niet dat dat kon.

Welkom op GoT. Een oud topic kicken en dan een Amazing Discovery met dito link gaan pluggen valt bij ons onder spam.

[ Voor 37% gewijzigd door Señor Sjon op 04-12-2019 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb zo'n skelter incl aanhanger nu achter in mn tuin staan waar weinig meer mee gebeurt en die zeker wat TLC kan gebruiken.

Als iemand intresse heeft om die op te halen in Hoorn stuur me een DM, overleg ik even met de eigenaar.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• XooL
Beste medetweakers,

Inmiddels ben ik erachter gekomen dat een lief dagboek bijhouden over klussen als deze niet bepaald aan mij is besteed :X Excuus! Ik probeer het goed te maken met een paar foto's en een verhaal over het verloop van dit avontuur.

Vorig jaar besloot ik in de kerstvakantie om de skelter uit elkaar te trekken. Schuurmachines en zelfsbandschuurmachines kregen de gele verf niet los, uiteindelijk bood een haakse slijper met schuurschijf de oplossing. Desalniettemin bijna twee hele dagen aan het schuren geweest, wat verschrikkelijk veel kleine hoekjes ;-)
Afbeeldingslocatie: https://offroadmedia.nl/uploads/updateskelter/0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://offroadmedia.nl/uploads/updateskelter/1.jpg

Hierna kwamen er allerlei projecten tussendoor, zoals verbouwingen in huis en tuin, waardoor e.e.a. wat lager op de prioriteitenlijst kwam. De kinders spelen in de winter ook minder buiten, dus het was een paar maanden later dat ik aan verven toekwam. Uiteindelijk heb ik het kleurenschema omgegooid; frame zwart, motorkap en velgen rood, dat doet iets meer recht aan het origineel. Na twee lagen primer is er uiteindelijk hoogglans zwart Hammerite op gekomen met een kwast. Prima spul, maar verschrikkelijk dik. Ook twee lagen, en dat spul is echt keihard. Daar mogen mijn jongens hun best op doen ;-)

De motorkap en velgen zijn met spuitbus gewoon brandweer-rood geworden. Van een aantal van jullie kreeg ik de suggestie om de stoelen te veranderen naar die kuipstoeltjes. Dat was een prima idee, maar die hebben een andere manier om in het frame te schuiven (een vierkante uitsparing, terwijl mijn oudere frame twee buisjes heeft). Daarnaast vond in het houten idee wel charmant én een leuke knipoog naar mijn eigen verleden, ik heb immers van mijn 7e tot 12e fanatiek op het ding gereden. Mijn oom is meubelmaker en heeft de panelen precies op specificatie gezaagd. Wel heb ik voor de electra en achterverlichting een paar extra stukjes toegevoegd aan de achterste spatborden, zodat daar de electronica op en onder kon komen te hangen.
Afbeeldingslocatie: https://offroadmedia.nl/uploads/updateskelter/2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://offroadmedia.nl/uploads/updateskelter/7.jpg

Alle electra komt dus samen onder het rechterspatbord. Een GPS ontvanger is er niet meer van gekomen, dat was simpelweg te prijzig en het project liep al wat uit de klauwen :9 Een deel van de bedrading zit overigens in het frame. De verlichting komt van aliexpress en is behoorlijk fel. De jongens hebben laatst in het donker gereden en weten dan menig buurtbewoner uit de luie stoel te krijgen. >:) Het geheel wordt trouwens van stroom voorzien via een brommeraccu van 12v. Zwaar, maar naar verhouding niet zo heel ernstig. Dat hangt in een waterdichte tupperware-constructie onder het frame en hoef ik zelden te laden. Vroeger had ik een halogeen-zwaailamp op de skelter, die ook echt draaide. Dat ding hield het een paar uur vol op de accu. Deze LED varianten heb ik sinds de lente slechts één keer hoeven opladen, ik denk dat ze het zeker een paar dagen volhouden. :P

Het eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://offroadmedia.nl/uploads/updateskelter/3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://offroadmedia.nl/uploads/updateskelter/4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://offroadmedia.nl/uploads/updateskelter/5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://offroadmedia.nl/uploads/updateskelter/6.jpg

En natuurlijk een videootje in het donker:
Afbeeldingslocatie: https://offroadmedia.nl/uploads/updateskelter/video.gif

Totale investering in uren: Vanwege onervarenheid ruim anderhalve week, denk ik.
Totale investering in euro's: Panelen gratis, maar aan bedrading, electra, verf, kwasten, spuitbussen, e.d. zit je al snel aan 250 euro ongeveer. Dat vond ik duurder dan verwacht. En inderdaad: voor dat geld koop je ook een wat recentere tweedehands, maar die heeft dan weer niet deze nostalische waarde.

Mijn advies aan andere tweakers: Weinig tijd? Koop lekker een andere. Nostalgie want eigen skelter? Gewoon doen, het is heerlijk karwei en je bent vast sneller dan ik :P Bedankt voor alle steun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:00
Volgende stap, een motortje erop >:)

[ Voor 4% gewijzigd door 1nsane op 06-01-2020 21:05 ]

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 21:17

AzzKickah

06-CENSORED

Vet hoor die lichten! Daar had je mij vroeger stuiterlijp mee gekregen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Mooi project! Als kers op de taart zou ik er zo'n irritante leuke soundbox opzetten. Dan maak je de buren helemaal blij. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:15

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Oeh, skelters opknappen. Dat heb ik samen met mijn vader, opa, en handige neef ook gedaan met mijn skelter die naar mijn neefje ging. Het was een home-made built skelter die mijn opa vroeger voor mijn vader gebouwd heeft. Dus dat ding is iets van 55 jaar oud.... Rijdt als een tierelier, en heeft kantelbare assen voor een goed comfort, en een stuurinrichting volgens het Ackermann-principe (wat inhoudt dat de hoek van het voorwiel van de skelter in een bocht 90 graden staat ten opzichte van een lijn naar een denkbeeldig punt dat in het verlengde van de achteras ligt, om te voorkomen dat de voorwielen in een bocht gaan wringen.).
Ook zat er een ouderwets uitziende toeter op, met zo'n rubberen knijpding. De buurt hoorde mij al aankomen als ze "pwêp pwêp" hoorden :P

Verder was het echt een robuust ding. Een nadeel:
Had geen rem :')
Maar je beenspieren spannen werkt ook goed :P :X het spreekt wel voor zich dat de banden wel erg snel sleten, en in zo'n 7 jaar tijd twee keer vervangen moesten worden :D.

Dus als je zin hebt om lekker natuurkundig te klooien. Bouw Ackermann-stuurinrichting in. :*)
Misschien kan je ook wat ideeen opdoen bij de oudere video's van MasterMilo op YouTube. Die gasten modden echt elke auto, en misschien brengt het inspiratie op voor je skelter. Helaas zitten ze nu in grotere projecten die niet een extreem fun-gehalte hebben.

Ik zal eens kijken of ik binnenkort een Tweakblogje kan besteden aan de toenmalige revisie van mijn skelter. Ik denk dat het hier de boel een beetje vervuilt. maar goed, een foto mag toch wel :P?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/y43jkTW/396435-3362734548590-469800612-n.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door AW_Bos op 07-01-2020 00:26 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
Leuk gedaan!
Alles kan altijd sneller, maar zelf gemaakt is toch altijd leuker.
Je kinderen steken daar ook wat van op, ze leren dat dingen een 2de leven kunnen krijgen en dat je met je eigen handen veel kan bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:25
Hebben afgelopen weekend een Skelter gekocht voor onze dochter. :P
Nu heb ik zelf nooit een skelter gehad, maar mijn vrouw wel. Die is natuurlijk lang geleden weg gedaan door haar ouders.

Over het elektrisch gesproken. Kwam van Berg in een winkel ook gewoon een Hybride skelter tegen. Was wel even een WTF op dat moment. Vroeg me ook af of die dingen dan geschikt zijn voor volwassenen.

Maar je project is wel erg goed gedaan zeg. Zie mezelf dat niet echt doen. Zie er al tegenop om een nieuwe ventilator op te hangen in de badkamer nadat ik er achter ben gekomen dat het gat zelf (niet de pijp van de schoorsteen) een paar mm te klein is. (gewoon mes werk om gips weg te snijden en een stukje isolatie.) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

@XooL ik ben al zeker te laat om nog vlammenwerpers voor te stellen? ;(

Maar ik zou zeker nog een dashboard proberen aan te brengen, of anders een console op het stuur. Voor niet al te veel geld kan je er een snelheidsmeter op kwijt, en de knoppen voor je lichtinstallatie passen daar ook mooi op.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diamundo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Diamundo

Quack.

AzzKickah schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:19:
Vet hoor die lichten! Daar had je mij vroeger stuiterlijp mee gekregen :D
Even vanuit een legaal standpunt: weet je zeker dat je (rood/)blauwe knipperlichten op de skelter wilt hebben? Deze mogen alleen alarmdiensten (brandweer, politie, en ambulance, en ik mis vast een paar) voeren. Zelfs handhavingsvoertuigen voeren alleen oranje (gewone) knipperlichten volgens mij. Ik zeg niet dat je (zoons) meteen aangehouden word(t)(en), maar is wel iets om over na te denken...

Snelle resultaten op "Blauwe zwaailichten auto boete":

https://www.startpagina.n...rij-blauwe-zwaailamp-dak/ > €100 boete, inbeslagneming kentekenbewijs

https://boetes.nl/boeteso...uw-zwaai-of-knipperlicht/ > €140 boete

https://www.startpagina.n...ht-inde-auto-aangesloten/ > Niet-aangesloten lamp, toch in beslag genomen en procesverbaal opgemaakt

Zoektocht naar "Blauwe zwaailichten skelter legaal"

https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=28965 > Wellicht(!) legaal gezien een skelter geen motorische aandrijving heeft. Echter geldt het 'kapstokartikel' (Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.) alsnog, en gezien dat filmpje in het donker, is het flink fel licht wat ik als toevallige bestuurder zo als een politiemotor kan aanzien: hoge lamp achterop, en twee laag gemonteerde lampen vooraan dicht bij elkaar...

[ Voor 22% gewijzigd door Diamundo op 07-01-2020 14:38 . Reden: Laatste linkje toegevoegd ]

Ik denk na over de woorden van het leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XooL
Dank voor je betrokken reactie, even ter nuancering, mijn kinderen zijn 7 en jonger en rijden praktisch nooit in het donker op de skelter. Filmpje is van oudjaarsdag, maar normaal liggen ze ruim voor acht uur in hun bedjes. Ze rijden vooral in de zomer en dan is het lang licht. Ik verwacht dus geen problemen hiermee. Overigens verkoopt Berg Toys ook een blauwe zwaailamp voor skelters, alleen veel duurder 😋

Overdag zie je dus altijd dat het om een skelter gaat. Ze mogen overigens alleen op de stoep rijden 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diamundo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Diamundo

Quack.

XooL schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:34:
[...]

Dank voor je betrokken reactie, even ter nuancering, mijn kinderen zijn 7 en jonger en rijden praktisch nooit in het donker op de skelter. Filmpje is van oudjaarsdag, maar normaal liggen ze ruim voor acht uur in hun bedjes. Ze rijden vooral in de zomer en dan is het lang licht. Ik verwacht dus geen problemen hiermee. Overigens verkoopt Berg Toys ook een blauwe zwaailamp voor skelters, alleen veel duurder 😋

Overdag zie je dus altijd dat het om een skelter gaat. Ze mogen overigens alleen op de stoep rijden 👍
In de zomer is het inderdaad net een andere situatie. Goed, dan heb ik in ieder geval mijn "burgerlijke plicht" van gister weer gedaan ;)

Ik denk na over de woorden van het leven.

Pagina: 1