Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indentical
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-09 18:33
Hey hoi!

Ik ben op zoek naar een onbeperkt 4G verbinding zonder data limiet(Bijv. 100gb permaand) voor een afgelegen locatie. Deze verbinden moet dat onder verdeeld kan worden onder meerdere huizen. Denk aan een Wi-Fi mast op een camping o.i.d wat bij ons helaas niet mogelijk is door de slechte lijn die er ligt.

Ik heb al rond gegoogled en gebeld maar ik kan niks vinden. ik gebeld met;
- T-Mobile
- KPN (deze heeft wle zoiets, maar dit gaat in combinatie met een vaste lijn en ik betwijfel of dat gaat werken)
- Telfort (die mij dan weer door verweest met KPN)

Ik vroeg me af zo'n verbinding bestaat en waar dit mogelijk is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:02
Ik denk dat Tele2 nog het meest in de buurt komt van wat je wilt, maar ook daar zit een beperking op van 5 GB per dag volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Indentical schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:45:

- T-Mobile
- KPN (deze heeft wle zoiets, maar dit gaat in combinatie met een vaste lijn en ik betwijfel of dat gaat werken)
Volgens mij bieden alleen T-mobile en KPN dit aan. T-mobile heeft een 100GB vrij te gebruiken per maand en daarna aanvullers van 2GB. en KPN biedt dit aan in combinatie met een (A)DSL abonnement. Kan je dat laatste krijgen op die locatie?

Is T-Mobile geen optie voor je?
Jaded schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:48:
Ik denk dat Tele2 nog het meest in de buurt komt van wat je wilt, maar ook daar zit een beperking op van 5 GB per dag volgens mij
Tele2 biedt geen 4G voor thuis aan. Ze hebben wel het unlimited abonnement, echter is dat niet bedoeld voor in een router/modem. De zakelijke versie is dat overigens wel.

Overigens gaat dit over mobiele probiders, dus schopje van NT naar TPL.

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 28-08-2018 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:57
Waarom ga je niet op zoek naar een commerciele oplossing? Er zijn ook bedrijven (snelle google: http://www.internetbuitengebied.nl/) die een straal verbinding kunnen leveren en op die manier tussen de 10Mbit en 1Gbit kunnen leveren op een dergelijke locatie. Lijkt me veel beter dan een camping voorzien van internet via een 4g dongel.

Daarnaast is Telfort een dochter van KPN en heeft geen eigen netwerk dus die doorverwijziging is logisch. De 4 netwerken zijn:
T-Mobile
Tele2
Vodafone
KPN

[ Voor 19% gewijzigd door jongetje op 28-08-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indentical
Nee dat is helaas geen optie. Ik heb al gekeken naar T-Mobile, het data limiet is echter te laag. Er moeten heel wat mensen op de verbinding kunnen. Ik wil dus een 4G verbinding die moet werken als een vaste lijn, al zal dit minder snel zijn maar dat is niet zo erg.

Ik heb de combinatie optie van KPN wle in mijn achterhoofd maar ik ben niet heel zeker of dit wel gaat soepel gaat werken.

Een lijn leggen is ook een mogelijkheid, echter gaat daar vaak een lange tijd over heen. Dit kan een paar maanden tot een jaar duren afhankelijk van de connecties etc. Daar moet dan ook weer het geld voor zijn, wan't zo'n kabel aan vragen kost ook wel wat, toch is dit wle een optie en dit heb ik al bekeken.

Voor nu moet er wel iets komen. Momenteel heb ik al iets van Tele2, en het werkt prima. Mijn struikelblok is het data limiet.

Bedankt voor de reacties, Ik realiseer me wel dat ik een erg specifieke vraag stel met iets wat wellicht iet wat onrealistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Indentical schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:59:
Ik heb de combinatie optie van KPN wle in mijn achterhoofd maar ik ben niet heel zeker of dit wel gaat soepel gaat werken.
Waar ben je bang voor? Er zijn genoeg personen die deze combinatie gebruiken, zie voor ervaringen ook: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie.
Voor nu moet er wel iets komen. Momenteel heb ik al iets van Tele2, en het werkt prima. Mijn struikelblok is het data limiet.
Tele2 Unlimited in een Modem gestopt toevallig? Als dat zo is let dan wel op dat de kans groot is dat ze je binnenkort gaan afsluiten: nieuws: Tele2 gaat klanten afsluiten als zij simkaart met 06-nummer in router....

En voor de volledigheid: Wat is je budget? Als de nood hoog is en er zijn echt veel mensen (=budget) dan is een glasvezel kabel laten aanleggen wellicht ook nog een optie?

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 28-08-2018 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Indentical schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:59:
Nee dat is helaas geen optie. Ik heb al gekeken naar T-Mobile, het data limiet is echter te laag. Er moeten heel wat mensen op de verbinding kunnen. Ik wil dus een 4G verbinding die moet werken als een vaste lijn, al zal dit minder snel zijn maar dat is niet zo erg.

Een lijn leggen is ook een mogelijkheid, echter gaat daar vaak een lange tijd over heen. Dit kan een paar maanden tot een jaar duren afhankelijk van de connecties etc. Daar moet dan ook weer het geld voor zijn, wan't zo'n kabel aan vragen kost ook wel wat, toch is dit wle een optie en dit heb ik al bekeken.

Bedankt voor de reacties, Ik realiseer me wel dat ik een erg specifieke vraag stel met iets wat wellicht iet wat onrealistisch is.
Je schrijft dat het geen optie is, maar mij wordt niet duidelijk waarom dit geen optie is.

Omdat de levertijd te lang is? Wat is hun levertijd dan?
Omdat het veel geld kost? Hoeveel vragen ze dan? Wat is je budget?
Uit niets blijkt dat je deze optie al onderzocht hebt, toch schrijf je dat het geen optie is en heb ik het idee dat het geen optie zijn op aannames berust.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indentical
@EWK Het is geen optie op korte termijn. De lever tijd kan zoals ik al zei enige maanden tot een jaar duren, dit is afhankelijk van hoe snel ze zijn met die lijn. Daarnaast is het inderdaad prijzig. Het is wel een optie maar niet op korte termijn.

Ik wil op korter termijn de verbinding hebben en allicht in de toekomst overschakelen naar een vaste lijn met een Wi-Fi antenne o.i.d. Met "dat is geen optie"doelde ik op de 4G voor thuis van T-mobile omdat deze dus een limiet heeft van 100GB p/m. vandaar dat dit er direct achter staat. Excuses, had het beter moeten verwoorden.

Mijn vraag is ook deels of zo'n verbinding uberhaupt bestaat of mogelijk is.

@rens-br Ik ben nergens bang voor ik betwijfel alleen of mijn lijn wel voldoende is voor een combinatie met 4G. Zoals ik al zei het is op gesschreven en het word besproken. Dus dit is al een optie. Maar wat ik wil weten is over een 4G only verbinding is die aan mijn eisen voldoet.

Dat is het enige waar ik naar vraag en wilt weten. ik heb gegoogled en kan zo niks vinden. Het leek me daarom een goed idee om dit op tweakers te gooien met de gedachte dat iemand misschien een bedrijf kende die zoiets kan leveren die het zo adverteerd maar meer een mond-tot-mond reclame gebruikt.

Ik heb me al bewust gemaakt dat zo'n verbind (nog) niet bestaat en dat de KPN oplossing of een lijn leggen toch de enige opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Indentical schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:34:
@rens-br Ik ben nergens bang voor ik betwijfel alleen of mijn lijn wel voldoende is voor een combinatie met 4G.
Maar hoe bedoel je 'voldoende'? Wanneer je je postcode invoert krijg je vanzelf te zien of jouw lijn voldoet aan de voorwaarden ofniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indentical
|Nu werk ik met iemand samen aan dit "project" deze persoon kwam er zelf ook niet uit en vroeg aan mij of ik er even in wilde duiken. Ik kwam er zelf ook niet uit. ik heb het met hem overlegt en de lijn moet niet in een combinatie abonnement. word dus even door zoeken maar ik denk dat ik wat kan vinden i.p.v de combi-deal van KPN.

Bedankt voor de hulp! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Indentical schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:00:
ik heb het met hem overlegt en de lijn moet niet in een combinatie abonnement.
Waarom niet? Het is juist het beste van twee werelden. 4G als primair en DSL als secundair en dat niet alleen die dienst van KPN is precies bedoeld voor zaken waar jij het voor wilt gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 16:19
Ik zit met precies hetzelfde, alleen dat tussen de 6 en 11TB aan data per maand, eens kijken wat Eilie kan betekenen in deze...

while ( !$succeed ) { $try++ }

Pagina: 1