Acer Swift 3 - HDD voor SSD Vervangen SSD niet herkend.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlesnl
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 10:25
Ik heb een Acer Swift 3 gekocht (SF315-52-XXX) in Finland (waar ik woon)(Deze dus (Finse Winkel)

Deze laptop komt met een 2TB HDD en 16GB Optane om het enigzins dragelijk te maken in gebruik.
Maar de snelheid viel me toch vies tegen, dus kocht ik een Samsung EVO 500GB SSD en dacht dit is een kwestie van even omwisselen en met een bootable USB Windows 10 opnieuw installeren. Maar helaas.

De SSD lijkt niet herkend te worden.
De sympthomen / wat heb ik geprobeerd:

Laatse bios update van Acer geinstalleerd. (1.05)
Volgende variaties aan HW :

- Met 2TB Schijf - Bios kom ik in, Windows start nog op
- Zonder enige schijf in de latop - bios kom ik in maar valt bar weinig aan te passen.
- Met SSD - Bios kom ik niet meer in, laptop lijkt te "hangen"
- Met SSD en Windows 10 bootable USB stick - Bios kom ik niet in, laptop lijkt te hangen, geen F12 boot menu om de USB te kiezen.
- SSD aan een USB connector + USB Stick met Windows 10, Installer start en SSD is zichtbaar maar kan er niet op installeren (beperking van Windows 10 denk ik?)
- Intel Optane verwijderd, SSD aangesloten - Bios kom ik niet in, laptop lijkt te hangen.
- Intel Optane verwijderd, 2TB aangesloten - bios werkt gewoon.

Nu is de laatste keer dat ik hobby matig aan hardware heb gezeten ongeveer het moment geweest dat de Euro werd ingevoerd.. dus de kans is vrij groot dat ik iets verkeerd doe... maar de grote vraag is wat?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik ben geen kenner maar heb wat zitten searchen en kwam een aantal links tegen waar vragen uit resulteren:
Wat voor hdd zat er in. Ik lees iets over sata, msata en m2 drives. Mogelijk heb je een ssd met de verkeerde interface aangeschaft??
Wat is het verschil:
https://superuser.com/que...tween-msata-and-sata-ssds

Deze wordt met m2 interface geleverd:
reviews: Acer Swift 3 SF315 - Accuduur Ryzen Mobile overtuigt niet

Hier een discussie die mss iets kan ophelderen:
https://community.acer.co...er-does-not-recognize-m-2

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlesnl
Thanks voor je reply, ik heb inmiddels de handoek in de ring gegooid en een hybrid shdd gekocht, die direct werd herkend.

Maar dankzij je linkjes ben ik toch wel benieuwd of een nvme ssd zou kunnen werken, toch maar is kijken of er 1 te koop is bij de lokale pc boer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

charlesnl schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:26:
Thanks voor je reply, ik heb inmiddels de handoek in de ring gegooid en een hybrid shdd gekocht, die direct werd herkend.

Maar dankzij je linkjes ben ik toch wel benieuwd of een nvme ssd zou kunnen werken, toch maar is kijken of er 1 te koop is bij de lokale pc boer.
Ik weet niet waar je woont, maar ik zit in Helsinki en heb wel een NVMe ssdtje waarmee je het even kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlesnl
Ik zit in Tampere, helaas niet echt om de hoek :) maar bedankt voor het aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1112043

Ik heb vorige week ook zelf een SSD geplaatst. Met behulp van forum op tweakers kwam ik er niet uit. Wel met gegevens van de site www.computertotaal.nl
Hierbij de link: https://computertotaal.nl.../zet-windows-10-op-je-ssd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-07 10:11
Anoniem: 1112043 schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:19:
Ik heb vorige week ook zelf een SSD geplaatst. Met behulp van forum op tweakers kwam ik er niet uit. Wel met gegevens van de site www.computertotaal.nl
Hierbij de link: https://computertotaal.nl.../zet-windows-10-op-je-ssd
???? vorige week met behulp van tweakers er niet uit gekomen?
Bijzonder, je hebt je vandaag pas geregistreerd

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-07 00:33

KDL

Hij bedoelde met forum dus het lezen alleen waarschijnlijk, ipv vragen stellen, voor hij reclame voor collaboreren maakte. Maar zoeken in dit forum kan ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1112043

Je kunt zonder registratie wel de vragen en antwoorden lezen. De stappen van computertotaal zijn heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-07 10:11
KDL schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:38:
Hij bedoelde met forum dus het lezen alleen waarschijnlijk, ipv vragen stellen, voor hij reclame voor collaboreren maakte. Maar zoeken in dit forum kan ook beter.
zoekterm 'ssd installeren' levert genoeg op lijkt me.

Anyway: negatieve ervaring met tweakers, dan toch registreren en als eerste post reclame maken voor CT..... :?

[ Voor 15% gewijzigd door Tens op 03-09-2018 20:01 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlesnl
En het CT artikel helpt mij niet want zoals aangegeven, met de SSD aangesloten kwam/kom ik niet eens in de bios, het is geen Windows probleem het is een bios / hardware issue :)

*update*

De Intel Optane 16GB vervangen voor een 970 EVO 250GB NVMe en dat gaat prima in combinatie met de Hybrid HDD.

[ Voor 26% gewijzigd door charlesnl op 04-09-2018 19:14 ]

Pagina: 1