Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat voornamelijk om gaming performance. Dying Light, Forza Horizon, Witcher 3, Darksouls 3, Fallout 4, Kingdom come, X-rebirth. Een paar exoten zoals modded Minecraft en Android emulatie waar extra geheugen, processorsnelheid en schijfsnelheid extra's beiden boven 'een optimale game ervaring'.
Het doel is 2560x1440 (Quad HD) >120fps (het maximale halen uit de monitor)
Wat mag het systeem gaan kosten?
3000 voor kast + monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn oude systeem uit 2010 is:
Ik ben van plan om de schijven mee te nemen en een monitor te blijven gebruiken. De voeding zou ik kunnen hergebruiken (overkill maar ik heb hem toch) maar ik twijfel of de levensduur dan nog wel aansluit met de rest van het systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De AMD video kaarten, Scythe koeler en OCZ SSD zijn vroegtijdig bezweken of toonden mankementen. Deze merken laat ik dus even links liggen. Verder was ik tevreden genoeg met Intel en Samsung om ze weer te kiezen maar zit hier niet perse aan vast. Ik geef de voorkeur aan bekendere (waarbij ik dan denk aan betrouwbaardere) merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Voor het moederbord is wifi een nice to have (ik heb het soms nodig). Geen vereiste.
-Voor de video kaart zie ik het nut niet van een RTX 2080. Raytracing mag zich nog bewijzen en ik sla deze generatie waarschijnlijk over.
-Bij de kast gaat mijn voorkeur uit naar geluidsdemping en inbouwgemak. Ik zou graag voor een maatje kleiner gaan maar denk dat hier koelprestaties en geluidsniveau te veel onder zullen leiden.
-De schijfruimte is overkill maar in praktijk komt het overeen met mijn gebruiksniveau (zie oude systeem). Snelle SSD voor OS en selectie van games, Grote SSD voor de rest van de spellen, HDD voor opslag.
-De monitor had ik liever zonder gamer look. Ook betwijfel ik of g-sync echt merkbaar is.
Ga je overklokken?
Ja, maar beperkt.
Wat verwacht je van ons?
Volgens mij is dit een redelijk optimale build maar wellicht mis ik nog iets. Vooral de monitor, moederbord en het mogelijk hergebruik van de voeding hebben op mijn lijstje een vraagteken.
Het gaat voornamelijk om gaming performance. Dying Light, Forza Horizon, Witcher 3, Darksouls 3, Fallout 4, Kingdom come, X-rebirth. Een paar exoten zoals modded Minecraft en Android emulatie waar extra geheugen, processorsnelheid en schijfsnelheid extra's beiden boven 'een optimale game ervaring'.
Het doel is 2560x1440 (Quad HD) >120fps (het maximale halen uit de monitor)
Wat mag het systeem gaan kosten?
3000 voor kast + monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn oude systeem uit 2010 is:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 950 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P6X58D-E | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD203WI, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master HAF X | € 167,62 | € 167,62 |
| 3 | Samsung Syncmaster 2443BW Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 55,50 | € 55,50 |
| 1 | Corsair HX1000W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ Vertex 2 120GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 89,- | € 89,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 312,12 | |
Ik ben van plan om de schijven mee te nemen en een monitor te blijven gebruiken. De voeding zou ik kunnen hergebruiken (overkill maar ik heb hem toch) maar ik twijfel of de levensduur dan nog wel aansluit met de rest van het systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 349,88 | € 349,88 |
| 1 | Asus PRIME Z370-P | € 115,- | € 115,- |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1080 Ti SC2 GAMING | € 786,34 | € 786,34 |
| 1 | Seagate IronWolf (ST6000VN0033), 6TB | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 101,85 | € 101,85 |
| 1 | Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart | € 685,01 | € 685,01 |
| 1 | be quiet! Dark Rock 4 | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 154,90 | € 154,90 |
| 1 | Corsair RM650x Zwart | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Samsung 860 EVO 1TB | € 203,31 | € 203,31 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.725,09 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De AMD video kaarten, Scythe koeler en OCZ SSD zijn vroegtijdig bezweken of toonden mankementen. Deze merken laat ik dus even links liggen. Verder was ik tevreden genoeg met Intel en Samsung om ze weer te kiezen maar zit hier niet perse aan vast. Ik geef de voorkeur aan bekendere (waarbij ik dan denk aan betrouwbaardere) merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Voor het moederbord is wifi een nice to have (ik heb het soms nodig). Geen vereiste.
-Voor de video kaart zie ik het nut niet van een RTX 2080. Raytracing mag zich nog bewijzen en ik sla deze generatie waarschijnlijk over.
-Bij de kast gaat mijn voorkeur uit naar geluidsdemping en inbouwgemak. Ik zou graag voor een maatje kleiner gaan maar denk dat hier koelprestaties en geluidsniveau te veel onder zullen leiden.
-De schijfruimte is overkill maar in praktijk komt het overeen met mijn gebruiksniveau (zie oude systeem). Snelle SSD voor OS en selectie van games, Grote SSD voor de rest van de spellen, HDD voor opslag.
-De monitor had ik liever zonder gamer look. Ook betwijfel ik of g-sync echt merkbaar is.
Ga je overklokken?
Ja, maar beperkt.
Wat verwacht je van ons?
Volgens mij is dit een redelijk optimale build maar wellicht mis ik nog iets. Vooral de monitor, moederbord en het mogelijk hergebruik van de voeding hebben op mijn lijstje een vraagteken.
[ Voor 3% gewijzigd door mostlikely op 28-08-2018 19:26 ]