Hoi medetweakers,
Mijn technische kennis betreft hardware is niet enorm, vandaar mijn vraag om advies.
Eerder dit jaar heb ik een upgrade gedaan aan mijn pc/setup. Een nieuwe behuizing, een nieuwe GPU, een 21:9 monitor en andere zaken zoals fans en watervloeistof koeling.
Ik moet zeggen dat gamen en werken op 3440x1440 een genot is en met mijn GPU haal ik met de meeste games op ultra settings een prima FPS. Echter bij sommige games als het erg druk wordt, dan trekt m'n pc het niet. Zelfs al zet ik al mijn settings op "low", dan blijft het probleem. Dit doet mij vermoeden dat mijn CPU de bottleneck is, aangezien deze vrij gedateerd is.
De problemen ontstaan met name bij:
- Battlefield 1 - 64 player drukke gebieden
- Guildwars 2 - WvW Zergs
- Wow - Raids vol met spells
Dit is mijn huidige setup:
- CPU: Intel Core i5 3570K (Socket 1155, Boxed)
- GPU: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G
- Moederbord: Gigabyte GA-Z77X-D3H (Socket 1155)
- Geheugen: 12 GB DDR3
Ik heb geen ervaring met overclocken, valt hier nog wat op te behalen?
Met Battlefield V in aantocht, wil ik toch eens kijken of ik een upgrade moet gaan doen.
Ik ben dan wel een beetje op zoek naar de "best bang for buck".
Ik neem aan dat ik dan ook een nieuw moederbord moet i.v.m. de nieuwe types socket?
Ben benieuwd naar jullie advies!
Alvast bedankt.
Mijn technische kennis betreft hardware is niet enorm, vandaar mijn vraag om advies.
Eerder dit jaar heb ik een upgrade gedaan aan mijn pc/setup. Een nieuwe behuizing, een nieuwe GPU, een 21:9 monitor en andere zaken zoals fans en watervloeistof koeling.
Ik moet zeggen dat gamen en werken op 3440x1440 een genot is en met mijn GPU haal ik met de meeste games op ultra settings een prima FPS. Echter bij sommige games als het erg druk wordt, dan trekt m'n pc het niet. Zelfs al zet ik al mijn settings op "low", dan blijft het probleem. Dit doet mij vermoeden dat mijn CPU de bottleneck is, aangezien deze vrij gedateerd is.
De problemen ontstaan met name bij:
- Battlefield 1 - 64 player drukke gebieden
- Guildwars 2 - WvW Zergs
- Wow - Raids vol met spells
Dit is mijn huidige setup:
- CPU: Intel Core i5 3570K (Socket 1155, Boxed)
- GPU: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G
- Moederbord: Gigabyte GA-Z77X-D3H (Socket 1155)
- Geheugen: 12 GB DDR3
Ik heb geen ervaring met overclocken, valt hier nog wat op te behalen?
Met Battlefield V in aantocht, wil ik toch eens kijken of ik een upgrade moet gaan doen.
Ik ben dan wel een beetje op zoek naar de "best bang for buck".
Ik neem aan dat ik dan ook een nieuw moederbord moet i.v.m. de nieuwe types socket?
Ben benieuwd naar jullie advies!
Alvast bedankt.