Wat te doen: OS op VM of SSD?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik_klaver
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 00:47
Wat te doen, wat te doen?

Ik heb een iMac uit 2010 waarin een 2TB schijf zit. Door de originele schijf daarmee te vervangen, was het niet mogelijk het kabeltje van de temperatuurmeting aan te sluiten. Als de machine op temp kwam, richting de 50º, ging de ventilator naar max, en bleef daar de rest van de dag ook (geluid? ach, 't went...)

Het gaat me maar om één programma: Scrivener. (de WIndows-versie hiervan is waardeloos. voor de meer aantrekkelijke alternatieven heb ik of een creditcard of paypal nodig; dan is 't lastig als je geen creditcard hebt en paypal onbruikbaar is)

Dit is de vraag: laat ik de mac refurbishen (bij Amac, bijvoorbeeld) met een fijn 500 GB SSD'tje of maak ik een image van de mac-schijf en mount dat op een VM (draait dan onder W10, op een R5-7 met 16 GB; straks op een R7-18 met 32 GB)?

Eventueel plaats ik nog een SSD in de nieuwe machine, dat maakt niet zoveel uit. Het komt in een megabox van Thermaltake, dus de ruimte is er.

Wat is handig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat is het probleem met die iMac dan? Daar kun je toch prima een SSD in (laten) zetten en de temperatuursensor kortsluiten? De ventilator voor de harde schijf wordt dan uitgeschakeld en de andere ventilatoren doen normaal hun werk. De sensor niet kortsluiten betekent dat de boel op 100% gaat draaien, wat helemaal niet nodig is, een SSD produceert nauwelijks warmte in vergelijking met een HDD.

Ow, de iMac laten "refurbishen" (wat dat ook mag zijn...) kun je ook bij mij doen. Als je in de buurt van Zwolle woont ben je van harte welkom. Ik drink graag speciale biertjes ;-)

[ Voor 18% gewijzigd door sypie op 05-09-2018 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat is in godsnaam een R5-7 en R7-18? Of bedoel je een Ryzen 5 en Ryzen 7?

Een virtuele macOS op niet Apple hardware is volgens de EULA in de eerste plaats niet legaal maar het heeft ook geen garantie op werking en grafische versnelling kan je bovendien vergeten, mocht je dat nodig hebben. Kortom, lap zoals gezegd je Mac op en draai er lekker mee verder :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01