Geen Webpush versie van notificaties meer

Pagina: 1
Acties:

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb hier eigenlijk al maanden last van. Het is mij opgevallen dat ik geen meldingen meer krijg bij Quotes van forumposts, als mijn naam genoemd wordt in een forumtopic of reactie en mijn forumpost een thumbs-up krijgt. Ik kreeg gek genoeg wel notificatie toen ik een keer een bericht kreeg, maar rest lijkt het niet meer te doen bij mij.

Ik weet niet zeker of dit een bug is of dat ik een instelling over het hoofd zie, want voorheen kreeg ik de meldingen wel op mijn mobiel en desktop (als Chrome melding).

Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/p4svvz7ff/Knipsel.png

Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/phka2654r/Knipsel2.png

Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/n08iuwdij/Knipsel3.png

Windows 10 Pro, Chrome Versie 68.0.3440.106 (Officiële build) (64-bits)
Android 8.1.0, Chrome Versie 68.0.3440.91

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
xileS schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:15:
Ik heb hier eigenlijk al maanden last van. Het is mij opgevallen dat ik geen meldingen meer krijg bij Quotes van forumposts, als mijn naam genoemd wordt in een forumtopic of reactie en mijn forumpost een thumbs-up krijgt. Ik kreeg gek genoeg wel notificatie toen ik een keer een bericht kreeg, maar rest lijkt het niet meer te doen bij mij.
Daar heb ik ook al een tijdje last van. Ik krijg alleen nog push messages over DM berichten de rest is stuk. Wat gebruik ik:

Android 8.1.0 met Chrome
Windows 10 met Chrome
Windows 7 met Chrome.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hebben jullie het over notificaties op de site (waar dit topic over gaat) of push notificaties die je van de browser krijgt? Notificaties op de site heb ik iig geen problemen mee.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• xileS
  • Niet online
@Hero of Time hoe bedoel je precies? Vroeger kreeg ik bv een melding als ik gequote ben op GoT, maar nu zie ik dit pas als ik zelfs handmatig naar Tweakers ga. DM kreeg ik wel keurig een melding. En van andere sites zo ver ik weet ook.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

xileS schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:35:
@Hero of Time hoe bedoel je precies? Vroeger kreeg ik bv een melding als ik gequote ben op GoT, maar nu zie ik dit pas als ik zelfs handmatig naar Tweakers ga. DM kreeg ik wel keurig een melding. En van andere sites zo ver ik weet ook.
Zoals ik zeg. Op de site krijg je de melding wel te zien rechts bovenin bij het tekstballonnetje en belletje of dat niet? Want dat is waar dit topic oorspronkelijk om ging. Dat je geen push berichten krijgt van je browser, meldingen die je dus krijgt zonder de site open te hebben, is een ander ding. Die moet je wel specifiek aanzetten voor die browser. En het type ook als ik 't goed heb (DMs is een ander soort push bericht dan quotes/thumbs/mentions iirc).

• rens-br

rens-br

Hero of Time schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:37:
push notificaties die je van de browser krijgt?
Gaat in mijn geval om Push Notificaties via de Browser, Notificaties op de website krijg ik wel gewoon.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

rens-br schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:12:
[...]

Gaat in mijn geval om Push Notificaties via de Browser, Notificaties op de website krijg ik wel gewoon.
Dan dus niet waar dit topic mee begon. ;)

• xileS
  • Niet online
Hero of Time schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:38:
[...]

Zoals ik zeg. Op de site krijg je de melding wel te zien rechts bovenin bij het tekstballonnetje en belletje of dat niet? Want dat is waar dit topic oorspronkelijk om ging. Dat je geen push berichten krijgt van je browser, meldingen die je dus krijgt zonder de site open te hebben, is een ander ding. Die moet je wel specifiek aanzetten voor die browser. En het type ook als ik 't goed heb (DMs is een ander soort push bericht dan quotes/thumbs/mentions iirc).
Aah, nu snap ik hem. Hmm had deze topic in eerste instantie verkeerd begrepen zie ik nu.

De notificaties op de site krijg ik gelukkig wel gewoon, anders zou ik al helemaal niet weten als ik een reactie krijg xD. Het gaat bij mij idd ook om de pushnotificaties. De instellingen hiervoor lijken gewoon goed te staan naar mijn weten en uit/aan zetten heeft ook niet geholpen.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit is een heel ander probleem dan het niet verwerken van de notificaties, dus ik heb e.e.a. maar even afgesplitst en dat andere deel in het archief gestopt ;)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb er even naar gekeken en het lijkt erop dat met name Mozilla (firefox) het niet leuk vindt als je 'oude' endpoints van een browser blijft gebruiken en ook naar een 'nieuw' endpoint daarvan wat stuurt.

In theorie zou het dus moeten werken, maar door een update in onze onderliggende library klopte de manier waarop wij met de 'deze endpoint is niet meer geldig' omgingen niet meer. En daardoor werden ze niet meer verwijderd en bleven we ze hergebruiken.

Vanmiddag komt een bugfix online waarmee de vervallen endpoints in ieder geval weer correct verwijderd worden. Of het dan vanzelf gefixed wordt weet ik niet helemaal zeker, maar je kan daarna sowieso de permissie voor notificaties in je browser intrekken (links van de url, in Firefox is het een i-icoontje en in Chrome zit het onder de 'Secure'-knop).

Als je daarna de pagina refreshed krijg je opnieuw het verzoek om toestemming te geven en zou een nieuw 'endpoint' geregistreerd moeten worden.

Let op: dit werkt nu misschien nog niet goed, maar na de release van vanmiddag zou dat moeten werken.

• rens-br

rens-br

ACM schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:07:
Als je daarna de pagina refreshed krijg je opnieuw het verzoek om toestemming te geven en zou een nieuw 'endpoint' geregistreerd moeten worden.

Let op: dit werkt nu misschien nog niet goed, maar na de release van vanmiddag zou dat moeten werken.
Bedankt voor het afsplitsen en de snelle service. Ik zal vanmiddag de bovenstaande stappen eens uitvoeren en kijken of het helpt.

• xileS
  • Niet online
Helemaal top! Ik ga het gelijk de komende dagen testen.

• rens-br

rens-br

De update staat online zie ik, dus ik heb de notificaties ververst op Android, de rest van de apparaten heb ik nog niet bij de hand, nu maar eens kijken of het helpt.

• xileS
  • Niet online
Bij mij zijn er nog geen push notificaties ontvangen. Bij jou wel @rens-br?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

xileS schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 00:42:
En had je de toestemming voor pushmessages tijdelijk ingetrokken (op tweakers.net, niet op het forum)?

[ Voor 6% gewijzigd door ACM op 30-08-2018 07:57 ]

• rens-br

rens-br

xileS schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 00:42:
Op mijn telefoon voor alsnog niks gehad.
ACM schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 07:57:
En had je de toestemming voor pushmessages tijdelijk ingetrokken (op tweakers.net, niet op het forum)?
Ik heb in de browser de toestemming ingetrokken en daarna werd opnieuw gevraagd of ik die wilde verlenen. Nu heb ik de toestemming de browser wederom ingetrokken en de notificaties op het forum volledig uitgezet, vervolgens uitgelogd en opnieuw ingelogd. Ik zal nu even een tijdje wachten totdat ik de notificatieslidre weer op 'Aan' zet, wellicht dat dat nog helpt.

• xileS
  • Niet online
ACM schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 07:57:
[...]

Ik had dat idd wel gedaan op mijn mobiel en kreeg na refresh gewoon keurig de melding dat de push notificaties van Tweakers waren ingeschakeld.
Zonet de meldingen ook op de desktop op "Vragen (standaard)" gezet in Chrome en na refresh weer de toestemming gegeven.

/edit
Ik heb iig geen melding gekregen van de thumbs-up.

[ Voor 5% gewijzigd door xileS op 30-08-2018 11:50 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ok, als het goed is is het nu wel gefixed. Je hoeft niet opnieuw aan of af te melden voor web push. En net twee thumbs ups gegeven ;)

[ Voor 54% gewijzigd door ACM op 30-08-2018 15:25 ]

• rens-br

rens-br

ACM schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:24:
Ok, als het goed is is het nu wel gefixed. Je hoeft niet opnieuw aan of af te melden voor web push. En net twee thumbs ups gegeven ;)
Yeah! Die kreeg ik binnen. Bedankt voor het fixen! Wat was het nu?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bugje dat ontstaan was bij de opslag-code, waarna de webpush-code dacht dat er niks was opgeslagen en vervolgens niets ging versturen. DM's sloegen dat hele traject over en gingen daardoor nog wel goed.

• xileS
  • Niet online
Joehoe! Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/mi2uoxwjz/Screenshot_20180830-163946.jpg

Thanks voor het fixen!

Wel gek dat alleen @rens-br en ik hier last van hadden (of niemand heeft het gemist).

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

xileS schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:45:
Joehoe! [afbeelding]

Thanks voor het fixen!

Wel gek dat alleen @rens-br en ik hier last van hadden (of niemand heeft het gemist).
Nee hoor, het werkte voor niemand. Maar blijkbaar mistte maar weinig mensen het.

• xileS
  • Niet online
Nou ik ben blij dat het gefixt is d:)b

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Yep en deze kan naar het archief :)
Pagina: 1