Toon posts:

Modem/Router dropt IPV6 packets

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel raar probleem hier in huis, en dat is dat mijn IPV6 packets worden gedumpt als ik m'n eigen servers over IPV6 probeer te bereiken. Dit probleem ontstaat niet wanneer ik de UTP rechtstreeks in het modem prik, maar alleen in de TP-link router die hier in huis ligt.

Ik heb een 10/1 ADSL verbinding liggen hier, die ik niet kan bridgen, alle services op uitgezet heb wat ook maar enige load kan veroorzaken op het modem, en een directe UTP naar de TP link heb gezet.

De TP-link router neemt weer het wireless voor rekening (3 antenne's) in huis, voorziet de IPTV kastje van internet en m'n PC. De printer verbind draadloos met de TP-Link router en zo kan ik op ieder apparaat in huis printen wanneer ik wil.

Probleem is is dat ik IPV6 packets niet ontvang, dat kan middels "ping site.nl" of "nslookup site.nl" wat ik met regelmaat gebruik om het IP adres te komen te weten. Maar ook het openen van een website resulteert in een adress could not be resolved issue.

Wanneer ik de UTP in het modem weer steek, dan is dit probleem volledig weg. Er gaat dus onderling iets mis en ik weet niet precies wat.

De reden waarom ik de TP-link gebruik is omdat ik hiermee de bandbreedte kan 'cappen'. Het komt vaak voor dat als ik thuis kom, m'n telefoon met draadloos verbind en direct met Icloud wil gaan syncen en de hele upload in beslag neemt (1mbit helaas). Hierdoor zakt het internet natuurlijk volledig in en is bijna niets meer bruikbaar. Met de TP-Link kan ik de upstream cappen per gebruiker of in het algemeen, zodat de verbinding gewoon wel nog bruikbaar blijft.

Punt is dat ik niet over deze mogelijkheden beschik zodra ik alles weer op het oorspronkelijke modem plaats, de upstream gewoon weer voluit gaat met alle gevolgen vandien. Iemand enig idee?

Het uitschakelen van IPV6 in alle apparaten lost het niet op. M'n browser (chrome) probeert natuurlijk eerst over IPV6 te verbinden, de server reageert prima maar de packets komen gewoon niet aan.

Ik heb het afgelopen jaar, 100% uptime gehad met ~ 15 servers. Daar ligt het dus echt niet aan. Het is specifiek op m'n eigen netwerk, en nergens vinden wij een storing momenteel. Ook alle DNS testen die je los kunt laten zeggen hetzelfde; alles is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Dat lijkt op een probleem met je router, maar, zonder het model TP-Link kunnen we daar niet zo veel mee. Merk/type modem en welke internetprovider kan ook geen kwaad om te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TP-Link AC1750. Was een Ziggo extender met nu een TP-Link firmware, volledige router dus. Het hele probleem is weg als ik de UTP in de modem weer steek. Maar dat zie ik niet als een oplossing op dit moment. Want dan mag ik wireless weer gaan activeren en de printer laten connecten over wireless van het modem terwijl ik dat toch echt uit hebben wil.

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2018 06:07 ]