Capaciteit Batterij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik heb exact 2 weken geleden, op 13 augustus 2018, een nieuwe iPhone 7 gekocht. Nu doe ik ongeveer 48 uur met één batterij lading. Tot mijn verbazing is de maximumcapaciteit al met 1% gedaald tot 99%. Is dit normaal?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

iPhone 7, versie 11.4.1.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Artikelen gevonden over een batterijvervangingsservice vanuit Apple. De iPhone 7 valt hier ook onder, alleen kan ik niet met zekerheid zeggen of er een verband is tussen mijn telefoon en de batterij.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
99% is gewoon hartstikke normaal hoor. Mijn X is de ene keer 99% en na een harde reset is het weer 100%.

Ik laad overigens pas na 5/6 dagen de X op en meestal zit mijn batterijpercentage dan onder de 20%.

En die vervangingsservice is wanneer het onder 75% is onder garantie. Mijn dochter heeft een 7 en laad haar telefoon een aantal keer per dag op en zit nu één jaar later op 85% dus zorgen hoef jij echt niet te maken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@beezjeh

Thanks voor de snelle reactie. Dan is het mij duidelijk:). Schrok al van die “batterij” verhalen die je overal leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Niet te diep ontladen.
Beter te vaak aan de lader dan te weinig,

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:26
Hmm....... Ik heb sinds eind Maart een nieuwe IPhone 8 gekocht bij media markt.

Nu is die batterij capaciteit 95%. Ik draai iOS beta. Toen laade ik hem elke dag op. Al was die niet bijna leeg.

Sinds die capaciteit onder de 96% was, probeer ik er 2 dagen mee te doen.

Is dit normale slijtage? Of kan ik hiermee naar de Apple store dat ze hem nakunnen kijken oid? Vind hef zelf beetje te snel op zo’n capaciteit

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Milan1NL schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:38:
Hmm....... Ik heb sinds eind Maart een nieuwe IPhone 8 gekocht bij media markt.

Nu is die batterij capaciteit 95%. Ik draai iOS beta. Toen laade ik hem elke dag op. Al was die niet bijna leeg.

Sinds die capaciteit onder de 96% was, probeer ik er 2 dagen mee te doen.

Is dit normale slijtage? Of kan ik hiermee naar de Apple store dat ze hem nakunnen kijken oid? Vind hef zelf beetje te snel op zo’n capaciteit
Nee dat is gewoon normale slijtage, niets aan doen, je iPhone gewoon lekker gebruiken.

Mijn X (van 3nov) zit op 92% inmiddels.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:26
Thanks 4 de reply! 💪🏼👍🏼

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de feedback allen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Juup schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:20:
Niet te diep ontladen.
Beter te vaak aan de lader dan te weinig,
idd, van 25-30% lading naar 80-85%

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:38
Hackus schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:29:
[...]

idd, van 25-30% lading naar 80-85%
Mythe volgens mij..tegenwoordig regelt de fabrikant softwarematig al dat de batterij niet te diep geladen/ontladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nino_070 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:45:
[...]

Mythe volgens mij..tegenwoordig regelt de fabrikant softwarematig al dat de batterij niet te diep geladen/ontladen wordt.
veel mensen zitten onder de 20% en laten hun toestel zelf uitgaan. ik heb geleerd dat een li-Ion batterij het beste blijft bij de lading die ik net weergeef. (misschien de reden dat mijn 8 nog 99% batterijcapaciteit weergeeft)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Hackus schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:50:
[...]

veel mensen zitten onder de 20% en laten hun toestel zelf uitgaan. ik heb geleerd dat een li-Ion batterij het beste blijft bij de lading die ik net weergeef. (misschien de reden dat mijn 8 nog 99% batterijcapaciteit weergeeft)
Mijn iPhone 7 zit na 370 laadcycli op 85% :+ ik doe wel iets fout dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
nino_070 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 00:15:
[...]

Mijn iPhone 7 zit na 370 laadcycli op 85% :+ ik doe wel iets fout dus
Nee hoor, dan zit je on track om rond de 500 cycli bij 80% uit te komen wat nog binnen de marges ligt.

Maar hee, je kan nu nog voor €29 je accu laten vervangen; over een paar maanden niet meer zo goedkoop (ja misschien bij een beunhaas met alle risico’s van dien) - dus sla je slag ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:57
ik hou de iphone op lading, veelal 20-25% gaat ie aan de lader, tot ca 80-85%.
en na 3 maanden nog steeds 100%.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
NielsTn schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:17:
ik hou de iphone op lading, veelal 20-25% gaat ie aan de lader, tot ca 80-85%.
en na 3 maanden nog steeds 100%.
Dat zegt alleen niet perse heul veul.
Mijn iPhone X werd geleverd met een capaciteit van “104%” (iPhone rapporteer dat zelf gewoon als 100%), een paar maanden verder en ik zit pas nét aan de 99% met 82 cycli. Dat geeft een vertekend beeld als je dus enkel naar die waarde in batterijconditie kijkt...

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
WhatsappHack schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:15:
Nee hoor, dan zit je on track om rond de 500 cycli bij 80% uit te komen wat nog binnen de marges ligt.
Dan doe ik blijkbaar iets goed... iPhone SE, 2 jaar en 5 maanden oud, elke nacht aan de lader (dus ~880 laadcycli) en 93% capaciteit over. :-)

Maar, meestal is 'ie eind van de dag nog >60% vol dus hij lijdt niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 16:17
vanaalten schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:38:
[...]

Dan doe ik blijkbaar iets goed... iPhone SE, 2 jaar en 5 maanden oud, elke nacht aan de lader (dus ~880 laadcycli) en 93% capaciteit over. :-)

Maar, meestal is 'ie eind van de dag nog >60% vol dus hij lijdt niet veel.
Als de iphone aan het eind van de dag nog 60% heeft, dan is dat elke dag maar 0,4 laadcyclus.
Dus 0,4 x 880 = 352 cycli.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
WhatsappHack schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:15:
[...]

Maar hee, je kan nu nog voor €29 je accu laten vervangen; over een paar maanden niet meer zo goedkoop (ja misschien bij een beunhaas met alle risico’s van dien) - dus sla je slag ;)
Het gekke is, gister keek ik en was het 85% en nu is het 92%... onbetrouwbare informatie dus. Als het daadwerkelijk 85% is zou ik hem inderdaad wel laten vervangen, alhoewel ik dan riskeer dat ze bij de Apple Store m’n jailbreak eraf halen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tOJ6IM30hwi6zq7Q1X6Z2eRx/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@nino_070
Ik heb nooit echt goede resultaten gehad met apps, ook niet via JB. Coconut en iMazing geven vaker een stuk stabielere informatie.

Bij alleen accuvervanging zullen ze de software niet updaten als t goed is en zou je JB dus moeten blijven.

• nino_070
@WhatsappHack iMazing geeft aan met 374 cycles:
code:
1
1760 mAh (90.3%)

Wss nog niet waard om te vervangen dus, heb de telefoon pas ongeveer een jaar.

Om even ontopic te blijven, die gegevens zijn niet altijd betrouwbaar dus ik zou zeker niet de conclusie trekken dat die ene procent verlies niet normaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
nino_070 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:33:
@WhatsappHack iMazing geeft aan met 374 cycles:
code:
1
1760 mAh (90.3%)

Wss nog niet waard om te vervangen dus, heb de telefoon pas ongeveer een jaar.

Om even ontopic te blijven, die gegevens zijn niet altijd betrouwbaar dus ik zou zeker niet de conclusie trekken dat die ene procent verlies niet normaal is.
Mja weet je wat het is. Je hebt nu 90% met 374 cycles, als je hem evenveel gebruikt gaat ie ook iets sneller cyclen (immers moet je hem sneller opladen.) en kom je dus sneller richting 500 cycles bijv. en sneller richting een lage onderwaarde waarbij je hem toch eens wilt gaan vervangen als je je telefoon veel gebruikt.
(Als je met "ongeveer" een jaar "iets minder dan een jaar" bedoelt gebruik je hem behoorlijk zwaar :P)

Het kan dus zijn dat je volgend jaar een snellere decline hebt dan dit jaar qua capaciteit.
Nu kost het je €29 (eg: laten doen eind November ofzo), over een jaar kost het €89. Misschien dat je volgend jaar wel toe bent aan een batterijvervanging. Dan kan je het beter nu doen en dan weet je zeker dat je er nu nog een jaar of 2 a 3 mee vooruit kan (en tegen die tijd misschien al een nieuwe telefoon dus probleem van de tweedehands eigenaar) en het komende jaar heb je ook een langere accuduur.
Als bonus steek je ook nog die €60 in je zak... :) Vanuit dat oogpunt zou ik zeggen: nu laten doen.
En stel je wilt hem volgend jaar al gaan verkopen dan kan je mooi zeggen dat ie al een redelijk nieuwe accu heeft en de verkoopprijs iets opschroeven. Hopsa. :P

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 31-08-2018 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
beezjeh schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:49:
99% is gewoon hartstikke normaal hoor. Mijn X is de ene keer 99% en na een harde reset is het weer 100%.

Ik laad overigens pas na 5/6 dagen de X op en meestal zit mijn batterijpercentage dan onder de 20%.

En die vervangingsservice is wanneer het onder 75% is onder garantie. Mijn dochter heeft een 7 en laad haar telefoon een aantal keer per dag op en zit nu één jaar later op 85% dus zorgen hoef jij echt niet te maken hoor.
na 5-6 dagen pas? Hoe krijg je dat voor elkaar? Data uit?
Mijn x gaat wel iets langer mee dan mijn vorige iphone 6. Maar na 2 dagen moet die toch ook wel aan de prik.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Ik had wel onlangs het probleem dat m'n iPhone SE aanzienlijk meer ging verbruiken - in plaats van twee dagen op een acculading haalde ik met moeite 1 dag. Batterijoverzicht liet geen extreme verbruikers zien, maar het apparaat was wel voelbaar continu warm.

Dit uiteindelijk opgelost door een backup te maken, restore naar factory default te doen en backup terug te plaatsen. Is even wat gedoe, maar het loste het probleem wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
koentjuh1987 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:34:
[...]

na 5-6 dagen pas? Hoe krijg je dat voor elkaar? Data uit?
Mijn x gaat wel iets langer mee dan mijn vorige iphone 6. Maar na 2 dagen moet die toch ook wel aan de prik.
Heb een multisim van Vodafone :)

Ik gebruik mijn X meer om te bellen en soms wat lichtte data verbruik.

Heb hiernaast een S8 waarop ik alle zware data verbruik door heen jaag omdat mijn keuze toch ligt bij Android :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 14:10

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb een Sony XZ1 compact, waar kan ik de capaciteit van de accu vinden?

Edit: oops, was hier gekomen vanuit actieve topics en zag niet dat het een apple-topic was.

[ Voor 39% gewijzigd door DirtyBird op 31-08-2018 15:10 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
@WhatsappHack klopt, is een goede tip. Bedankt. Ik gebruikte hem zeker al vrij zwaar, sinds de laatste jailbreak gaat het alleen maar harder :P jammer dat er geen respringcount wordt bijgehouden, daar was ik ook wel benieuwd naar :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

DirtyBird schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:58:
Ik heb een Sony XZ1 compact, waar kan ik de capaciteit van de accu vinden?
Dat is een vraag die je beter in Android-smartphones kunt stellen, aangezien dit topic over iPhones gaat :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
beezjeh schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:44:
[...]

Heb een multisim van Vodafone :)

Ik gebruik mijn X meer om te bellen en soms wat lichtte data verbruik.

Heb hiernaast een S8 waarop ik alle zware data verbruik door heen jaag omdat mijn keuze toch ligt bij Android :).
wifi en bluetooth standaard uit staan op de x?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
koentjuh1987 schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:24:
[...]

wifi en bluetooth standaard uit staan op de x?
Wifi heb ik altijd aanstaan maar bluetooth weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
beezjeh schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:06:
[...]

Wifi heb ik altijd aanstaan maar bluetooth weer niet.
ik gebruik mijn x icm mijn iwatch waardoor bluetooth continu wel bezig is. En natuurlijk het luisteren van muziek etc..
maar dan haal ik max 2 dagen op mijn tel.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
koentjuh1987 schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:28:
[...]

ik gebruik mijn x icm mijn iwatch waardoor bluetooth continu wel bezig is. En natuurlijk het luisteren van muziek etc..
maar dan haal ik max 2 dagen op mijn tel.
Moet wel zeggen zodra ik mijn toestel wat meer gebruik dan is het ook maar 3max4 dagen.

En gezien ik de X toch echt meer gebruik om mee te bellen dan gaat een vergelijking niet echt gelijk op :)
Pagina: 1