Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napoleon63
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Mijn vraag
Wij gaan naar centerparcs duitsland
Nu wil ik graag de google chroomcast meenemen
Maar ik heb dit al eens eerder geprobeerd maar ik krijg de chrloomcast niet verbonden met de wifi
Wie weet de oplossing

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 08:06
Hotspot maken op je telefoon. Met een andere telefoon de Chrome Aston bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napoleon63
Ik heb wifi in het het huisje
Maar de chroomcadt maakt geen verbinding met de wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gok, als je met je smartphone op de WiFi gaat en je opent een browser, wordt er een soort portal geopend de eerste keer? Dat snapt je ChromeCast niet direct.

Zie ook: http://www.chromecast-inf...omecast-centerparcs-wifi/

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napoleon63
Het om ceterparks daar krijg ik met de chroomcadt geen verbinding met de wifi
Ik zie hem wel
In de app opmijn telefoon
Maar zegt kan geen netwerk verbinding maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@napoleon63 ja, vervelend. Je zegt al 3x dat het niet werkt maar ik gaf je net een aantal omwegen hoe het wel zou kunnen. Werkt dat ook niet?

En zoals @Boinkie zegt, lukt het wel als je je smartphone als hotspot gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napoleon63
Ik heb ook al een router van thuis meegenomen
Deed het ook niet
Kan geen verbinding maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Je hebt ook internet nodig om de chromecast eerste keer te setuppen. Maak nou op je android of iPhone een hotspot en verbind daarmee. Werkt prima uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
MAX3400 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:34:
Gok, als je met je smartphone op de WiFi gaat en je opent een browser, wordt er een soort portal geopend de eerste keer? Dat snapt je ChromeCast niet direct.

Zie ook: http://www.chromecast-inf...omecast-centerparcs-wifi/
@napoleon63 probeer nu eens uit wat hier aangegeven wordt of op z'n minst te reageren op de antwoorden/oplossingen die mensen aandragen.

Dit maakt jou helpen geen pretje omdat we nog niets wijzer zijn waar het probleem vandaan kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napoleon63
Ik ga het proberen hoor
Maar ik ben nu niet op centerparks
Ik heb hetval twee x op verschillende parken geprobeert
Gaat om een park in Duitsland
In novermber gaan we weer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-04 14:39
Ik wilde iets vergelijkbaars vragen maar vond dit topic. Heeft TS inmiddels succesvol zijn Chromecast op reis gebruikt?

Ik overweeg de Chromecast mee te nemen naar een lange reis. Stel ik heb een lokale simkaart met databundel en ik zet een tetherverbinding op zodat mijn chromecast via 'wifi' met mijn phone kan communiceren. Vreet dit dan data van mijn mobiele simkaart? Moet het casten via Wi-fi of kan dit ook via Bluetooth?

Nu hebben de meeste hotels in de landen waar ik naartoe ga een prima wifi verbinding, maar die is doorgaans niet supersnel (gemiddeld rond 10mbit, soms hoger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 15:47
Voor dit soort zaken zou ik niet een chromecast proberen. Een chromecast hang je in je eigen LAN (oftewel, apparaten kunnen elkaar zien) en kan je op die manier benaderen. Ik mag hopen als je met een hotel/center parcs/restaurant/etc netwerk verbind dat de clients gescheiden zijn en ze elkaar niet kunnen/mogen benaderen. Een eventuele oplossing zou zijn om een eigen router mee te nemen en die zo in stellen dat je je eigen netwerk opzet, maar voor dit doeleinde lijkt me dat niet zinvol.
Tegenwoordig kan je vrijwel elke smartphone/tablet met een HDMI kabel aan een scherm hangen, dat lijkt me een stuk betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:53

DarkSide

theres no place like ::1

Cromecast op reis kan prima via de databundel op je telefoon.
Het probleem met Wifi in hotels is dat je vaak een voorwaarde pagina krijgt.
En daar kan je de CC niet aan koppelen.

Heb je genoeg data in je bundel zou ik gewoon een Hotspot op de telefoon maken.
Daar de CC aan koppelen en lekker netflix kijken,
Dan kan je je telefoon ook nog voor andere zaken gebruiken tijdens het kijken,

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mag ook naar [CEA] :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napoleon63
EBen nu op centerparcs Duitsland.
Probeerde chromecast via de hotspot van mijn telefoon te verbinden.
Maar heelaas het lukt niet hoor snap er niks van

[ Voor 3% gewijzigd door napoleon63 op 17-11-2018 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

napoleon63 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 21:12:

Probeerde chromecast vis de hotdpot van mijn telefoon te verbinden
Maar heelaas het lukt niet hoor snap er niks van
Misschien dat je je grammatica / zinnen even wil aanpassen? Lukt het verbinden met de hotspot niet? Of lukt het verbinden met de hotspot wel maar kan je daarna bepaalde functies van de Chromecast niet gebruiken?

In het laatste geval; dan neem ik aan dat de Chromecast ook een foutmelding of andersoortig gedrag weergeeft op de TV? Zo ja, kan je dan de exacte melding eens posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Hotspot aan en dezelfde telefoon gebruiken kan ook niet. Er moet een derde device aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

FreakNL

Well do ya punk?

Travel router kopen en daar de Chromecast aanhangen. Dan hoef je ook niet te troubleshooten op vakantie.

Ik heb zelf ook een travel router, al mijn devices kennen deze WiFi, inclusief mijn Chromecast.

Op reis hoef ik alleen mijn travel router met het hoofdnetwerk te verbinden (hetzij via WiFi , hetzij bedraad) en de rest werkt direct. En je hebt nog een stukje beveiliging ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napoleon63
Boinkie schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:41:
Hotspot aan en dezelfde telefoon gebruiken kan ook niet. Er moet een derde device aanwezig zijn.
Heb iphone als hotspot en ipad gebruikt voor chromecast te verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napoleon63
DarkSide schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:42:
Cromecast op reis kan prima via de databundel op je telefoon.
Het probleem met Wifi in hotels is dat je vaak een voorwaarde pagina krijgt.
En daar kan je de CC niet aan koppelen.

Heb je genoeg data in je bundel zou ik gewoon een Hotspot op de telefoon maken.
Daar de CC aan koppelen en lekker netflix kijken,
Dan kan je je telefoon ook nog voor andere zaken gebruiken tijdens het kijken,
Ik heb een iphone 7 plus
Maar kan alleen hotspot maken via wifi bluetooth of usb .
Hoe doet u dit via 4 G netwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:53

DarkSide

theres no place like ::1

napoleon63 schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:09:
[...]

Ik heb een iphone 7 plus
Maar kan alleen hotspot maken via wifi bluetooth of usb .
Hoe doet u dit via 4 G netwerk ?
Als je een hotspot maakt, dan maakt je telefoon een wifi spot voor andere telefoons. Die maken connectie met wifi. En je iPhone behoudt 4g om het internet op te gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napoleon63
Ik krijg steeds deze melding

Huiskamer is verbonden met kpn ( wifi) , maar kan geen toegang tot internet krijgen.
Contoleer of je internetverbinding werkt
Of gebeuik de google home-app om een ander netwerk te kiezen

Telefoon staat op hotspot. Wifi is van kpn , hotspot netwerk heet peter
Wat voor moet ik nu kiezen in de google home-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:00
Je moet zowel de chromecast als de ipad verbinden met je 'peter' wifi hotspot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@napoleon63: Nou heb ik dit hele topic van je even door gelezen en ik kan nog steeds niet goed uit je verhaal opmaken wát je nu eigenlijk van plan bent (Google Chromecast aan de TV van Center Parcs hangen, waarschijnlijk?).

WiFi =! INTERNET (=! : NIET gelijk aan!!).

Center Parcs stelt aan haar gasten een (gratis) WiFi netwerk ter beschikking en dat netwerk wordt door KPN gefaciliteerd (KPN FON Netwerk). Dat netwerk staat je pas toe om INTERNET te gebruiken nadat je de gebruikersvoorwaarden (middels een intranet website / portal) geaccepteerd hebt op het device waarmee je de WiFi verbinding met dat KPN FON netwerk (SSID) opgezet hebt.

Zelfs al zou je je Google Chromecast zo gek kunnen krijgen om direct verbinding te maken met dat KPN FON WiFi netwerk dan ga je daar vervolgens nog niet veel aan hebben omdat je je Google Chromecast daarna niet kunt aansturen vanop een ander apparaat/device wat óók verbonden is met dat KPN FON netwerk. Op dat KPN FON WiFi netwerk staat een vorm van "Port Isolation" aan zodat de verbonden apparaten/devices NIET direct met elkaar onderling kunnen babbelen.

Als je je telefoon als HotSpot ingesteld hebt en je verbind je iPad en de ChromeCast vervolgens met het WiFi SSID van dat HotSpot dan gaat je INTERNET verkeer vervolgens meestal alsnog over het 3G/4G netwerk van je mobiele provider naar buiten en dus niet over het WiFi / KPN FON netwerk bij Center Parcs (als je dat netwerk óók gekoppeld hebt op je telefoon).... Kun je even testen door het Mobiele DATA verkeer op je telefoon uit te schakelen, je hebt daarna waarschijnlijk géén internetverkeer meer op de iPad en Chromecast via je eigen WiFi Hotspot netwerkje (wordt daarna erg leuk / schadelijk voor de databundel bij je mobiele provider via "roaming", zéker als je buiten je mobiele databundel gaat komen :+ ).

[ Voor 52% gewijzigd door Will_M op 18-11-2018 13:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napoleon63
Na veel gepiel en geprobeert werkt het nu
Eindelijk
Bedankt voor de hulp, en geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napoleon63
Nog een vraag kan ik mijn telefoon van de hotspot af halen en terug op wifi zetten
of moet ik hem er op laten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 11:58
napoleon63 schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:02:
Nog een vraag kan ik mijn telefoon van de hotspot af halen en terug op wifi zetten
of moet ik hem er op laten staan
Je gebruikt dus nu wel je mobiele data voor hetgeen je op de Chromecast kijkt. Althans, weet niet of Iphone Wifi kan gebruiken voor interne hotspot.

Simpelste voor de volgende keer is een travelrouter of een router met bijvoorbeeld DD-WRT erop waarmee je het wifi van CenterParcs "repeat" als je eigen wifi netwerk. Alles achter de router doet het alsof je thuis bent en de router hoeft als enige apparaat aangemeld te worden op het wifi.
Zoekterm hiervoor is WISP

[ Voor 6% gewijzigd door Steefph op 18-11-2018 13:51 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Steefph Als ik dat soort devices tegen kom op netwerken bij klanten dan is 't eigenlijk altijd vrij snel over met de pret en daarbij maakt 't dan ook niet uit of die dingen verbonden zijn met het gast portal óf het normale (WiFi) LAN.

Je hoeft niet véél van DPI te weten om het gedrag van dat soort apparaatjes in kaart te kunnen brengen en ik denk zéker te weten dat KPN daar ook héél goed toe in staat is :P

100% terecht als dat soort apparaatjes geweerd worden, je verpest er de "INTERNET" ervaring voor andere gasten mee doordat JIJ met je spullen teveel bandbreedte gaat souperen middels bijv. 4K netflix streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 11:58
wimmel_1 schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:21:
@Steefph Als ik dat soort devices tegen kom op netwerken bij klanten dan is 't eigenlijk altijd vrij snel over met de pret en daarbij maakt 't dan ook niet uit of die dingen verbonden zijn met het gast portal óf het normale (WiFi) LAN.

Je hoeft niet véél van DPI te weten om het gedrag van dat soort apparaatjes in kaart te kunnen brengen en ik denk zéker te weten dat KPN daar ook héél goed toe in staat is :P

100% terecht als dat soort apparaatjes geweerd worden, je verpest er de "INTERNET" ervaring voor andere gasten mee doordat JIJ met je spullen teveel bandbreedte gaat souperen middels bijv. 4K netflix streams.
Tot noch toe geen enkel probleem mee gehad en ik reis veel en ben maar wat blij als ik bij een hotel alleen m'n DD-WRT hoef aan te melden en ik daarna m'n wifi netwerk "als thuis" heb. Veel hotels zetten gewoon een bandbreedte limiter in per client wat een veel nettere oplossing is dan gelijk maar alles afsluiten zoals jij dat stelt waar je geen klanten mee krijgt.

Bijvoorbeeld hotel in Azerbaijan waar gewoon per device een 6Mb limit was. Kon ik prima mee Netflix kijken met m'n Chromecast op de tv. Ik doe er zelfs op die manier het hotel een plezier mee omdat al mijn devices op die ene 6Mb zitten ;)

En hiermee stijgt de WAF aanzienlijk. Ik rommel even 5minuten met het internet (meeste tijd tot nu toe kwijt geweest bij de Efteling) en zij ziet vanzelf dat haar telefoon online komt op het "thuis wifi SSID" 8)

Dat sommige hotels de HDMI poorten blokkeren, dat vind ik pas irritant!

[ Voor 18% gewijzigd door Steefph op 18-11-2018 14:38 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Steefph schreef op zondag 18 november 2018 @ 14:24:
[...]

Tot noch toe geen enkel probleem mee gehad en ik reis veel en ben maar wat blij als ik bij een hotel alleen m'n DD-WRT hoef aan te melden en ik daarna m'n wifi netwerk "als thuis" heb. Veel hotels zetten gewoon een bandbreedte limiter in per client wat een veel nettere oplossing is dan gelijk maar alles afsluiten zoals jij dat stelt waar je geen klanten mee krijgt.

Bijvoorbeeld hotel in Azerbaijan waar gewoon per device een 6Mb limit was. Kon ik prima mee Netflix kijken met m'n Chromecast op de tv. Ik doe er zelfs op die manier het hotel een plezier mee omdat al mijn devices op die ene 6Mb zitten ;)

Dat sommige hotels de HDMI poorten blokkeren, dat vind ik pas irritant!
Die "Hotel-TV" apparaten komen bijna altijd van Philips. 062596 + "i" (info) op de AB en weer inschakelen gedurende je verblijf. Wordt alleen lastig als ze de poorten ook fysiek op het moederbord ontkoppelt hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Tevens mag deze dicht, aangezien het nou niet bepaald een kwalitatief hoogstand topic is en eerder voor verwarring zorgt dan dat het duidelijk biedt..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.