Gigabyte Aorus 1080 TI Extreme crasht bij games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primate
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-05-2024
Beste tweakers,

Ik heb onlangs een ongebruikte Gigabyte Aorus 1080 TI Extreme edition kaart van een tweaker gekocht, helaas crasht deze na een aantal minuten tijdens een game. Ik heb 2 driver versies geprobeerd, ik heb de core clock en memory clock met 300mhz verlaagd en de power limit op 90% gezet en nog steeds crasht de kaart. Ten einde raad heb ik windows 10 opnieuw geïnstalleerd en heb steam games op diverse HDD/SSD's gezet en nog steeds is het probleem aanwezig. De games die ik heb geprobeerd speel ik op 4K op ultra maar allen zijn al 2 jaar of ouder. Just Cause 3 geeft aan dat de driver crasht door mogelijk een infinite loop.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen of moet ik de kaart maar retourneren?

Alvast bedankt voor de hulp.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 170,50€ 170,50
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 107,95€ 107,95
1Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G€ 893,50€ 893,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 154,90€ 154,90
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 90,-€ 90,-
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.416,85

[ Voor 61% gewijzigd door Primate op 27-08-2018 23:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:10
Wat voor voeding? Seasonic toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

418O2 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:24:
Wat voor voeding? Seasonic toevallig?
Zeker, het laatste wat ik kon vinden was: Gold 650W.

@Primate nadat je Windows opnieuw hebt geinstalleerd, neem ik aan dat je ook all chipset-drivers van je moederbord hebt geinstalleerd en daarna de meest recente Nvidia-drivers?

Heb je met iets als Afterburner al gemeten/gelogd of je GPU ergens tegen een limiet aanloopt zodra een spel crasht?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primate
Ja ik heb een Seasonic Gold 650W. Ik heb GPU-Z aan staan maar tot zover geen temperatuur boven de 73 celcius, verder nog geen abnormaliteiten zover ik dat kan beoordelen. Chipsetdrivers van het moederboard heb ik niet apart aandacht aan besteed, Nvidia driver heb ik nog niet ge-update na opnieuw windows te hebben geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Primate schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:33:
...Chipsetdrivers van het moederboard heb ik niet apart aandacht aan besteed, Nvidia driver heb ik nog niet ge-update na opnieuw windows te hebben geïnstalleerd.
Oke... De gemiddelde handleiding van elk moederbord: zorg dat je de chipset-drivers installeert. De gemiddelde handleiding van elke GPU: zorg dat je de laatste drivers installeert. Vraag me dan ook een beetje af of/hoe je 2 versies van drivers geprobeerd hebt?

Het kan nu best zo zijn dat je moederbord sub-optimaal loopt of niet eens weet hoeveel prik er naar je GPU moet. Ja, dan crasht het systeempje. Of loopt vast. Of anderszins. Welke versie van Windows heb je trouwens? En zou je misschien je startpost even willen aanpassen met de volledige system-specs?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primate
Ik draai Windows 10 home edition. Ik heb toen ik de GPU kreeg direct de laatste driver van deze GPU van de NVIDIA site gehaald. Omdat bij deze de kaart crashte heb ik de kaart volledig verwijderd incl alle drivers en heb daarna de driver van de Gigabyte site gehaald welke een oudere versie betrof maar ook hiermee hetzelfde probleem.

Sinds ik deze build heb, om en nabij Februari, heb ik ook nog het probleem dat m'n systeem helemaal crasht wanneer ik grote bestanden download, via Steam of wat dan ook. Ook hier heb ik van alles voor geprobeerd, mogelijk komt dit door hetzelfde probleem?
ik ga iig meteen de drivers van 't moederbord updaten en daarna de GPU. M'n specs heb ik toegevoegd, hopelijk zie je nog iets wat het probleem zou kunnen veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:14
Focus Plus Gold voedingen houden niet van videokaarten die veel verbruiken en/of hoge powerspikes hebben. Wat dat betreft heb je een slechte voeding. Er wordt wel eens gezegd dat de Focus serie de slechtste high-end voedingen van de laatste jaren zijn.
Gebruik je één PCIe kabel met 2 connectors of heb je 2 kabels aangesloten aan de videokaart waarbij je één connector per kabel gebruikt? Dat laatste is het beste en wordt ook zo geadviseerd door Seasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primate
Ik gebruik 2 kabels waarbij ik een connector per kabel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primate
Zojuist alle moederbord drivers ge-update en de GPU driver ook, nog steeds hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Videokaart in een andere systemen testten of een andere videokaart er in stoppen.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 18:17
Hier een Seasonic Focus Plus 750W Gold en een Gigabyte Aorus GTX 1080Ti en nul komma nul problemen met vastlopers, spikes.
Ook niet met een power limit van 150, en +30/+300 core/mem die ik standaard heb draaien.
Zelf heb ik de kaart met 2 kabels aangesloten, dus 1 connector per kabel.
Het feit dat die ook crasht bij het downloaden van grote bestanden lijkt me toch dat er iets anders aan de hand is.
Misschien HWInfo64 er even bij houden om de temps in de gaten te houden van de cpu/gpu/moederboard.

Even het voedingstopic gelezen en lees dat de Seasonics problemen kunnen geven als je de videokaart met 1 kabel aansluit (met splitter voor 2 connectors), wat hierboven al aangegeven was.
Ik hield dat topic niet meer in de gaten omdat het allemaal vlekkeloos werkt hier, maar mogelijk dus omdat die kaart met 2 kabels aangesloten zit - zo las ik dat overal en zag dat ook bij de Seasonics handleiding/site.

[ Voor 28% gewijzigd door Tadream op 28-08-2018 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:39
Heb je de bios al eens naar de laatste versie ge update ?
Ik kreeg ook vage issues met een 1600x, na de bios updaten geen issues meer meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primate
Ik ga als ik thuis kom even m'n CPU bios updaten. ik zal HWinfo64 proberen. Ik heb nieuwe kabels aangevraagd bij seasonic aangezien zij zelf aangeven dat dat het probleem kan zijn, ik heb de kaart met twee kabels aangesloten dus dat zou al goed moeten zijn.
Pagina: 1