Pioneer 106S wordt te warm

Pagina: 1
Acties:

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:53
Als ik een DVD afspeel dan wordt die erg warm, met als gevolg dat die begint te haperen en een enkele keer zelfs stopt.
Ik heb CD Throttle ( http://www.cd-bremse.de/ ) geprobeerd om de snelheid lager te zetten, maar die werkt niet met dit model. Weet iemand een proggie dat wel werkt ?

Aan de koeling van de kast en de omgeving van de speler kan het niet liggen. Airflow genoeg en het wordt aan de buitenkant ook niet echt warm.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Is ie wel in orde dan? Dat is niet de bedoeling hoor... Mijn 105s wordt helemaal niet zo warm, dus ik zou eens de garantie checken en terug gaan naaar de winkel.

.... Ik weet het ook niet

• Steffie
Ding is splinternieuw. Heb er pas 3 DVD's op afgespeeld. Zit zelfs nog de standaard 1.09 bios op :)

Vreemde is dat die bij het afspelen gewoon op maximum rpm blijft draaien. Ik had vroeger een Toshiba die ging bij films gewoon op 1x draaien en bij kopieren wel voluit.

In principe kan ik er dus wel mee teruggaan, maar als het softwarematig op te lossen is, dan vind ik het ook best.
Ik gebruik trouwens PowerDVD 3.0, maar lijkt me sterk dat het daaraan ligt dat die volgas blijft geven (ook met een andere DVD dan Ronin ;) )

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
De mijne blijft zeker niet op volle toeren draaien, dus dat klopt gewoon niet, is iets anders aan de hand. En als ie dan ook te heet wordt door het eerste feit... Ik zou hem effe omruilen, is een kleine moeite, en es kijken hoe het nieuwe ding dan werkt. :)

.... Ik weet het ook niet

• Steffie
Ik heb zonet 2 DVD's achterelkaar in WinME gekeken, daar draait die niet voluit. Ik vermoed dus dat het aan mijn Win2k ligt dat die maar op de hoogste snelheid blijft draaien.
Heb eigenlijk geen idee wat de oorzaak hiervan kan zijn. Ziet er naar uit dat er niets mis is met de speler.

Maar weet verder niemand een proggie waarmee je de snelheid kunt instellen, buiten CD Throttle wat dus niet werkt ?