Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1109381

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een vraag over de Samsung TV UE32C5100, met name de internettoegang. Het lukt me niet of ik weet domweg niet wat ik moet doen.
Bij de instellingen checkt het apparaat zelf de internetverbinding en meldt dat alles naar behoren functioneert. Fysiek heb ik de TV met een kabel aangesloten op de router/modem.
Vervolgens verwacht ik bij de bronnen een knop WLAN of iets dergelijks naast TV, HDMI enz. Die knop WLAN verschijnt niet en daar houdt het voor mij op, dwz ik weet het niet meer.
Merci voor uw reactie
Gérard

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:25
Je tv komt uit 2010, het kan best zijn dat je tv inmiddels zo verouderd is, dat je er niet meer mee op internet kan. Misschien kan je contact opnemen met Samsung om te vragen of internet op je tv nog ondersteund wordt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bij bronnen zal je geen WLAN gaan vinden. Tenminste, "bronnen" is een aansluiting waar normaliter een videosignaal overheen gaat zoals je decoder over HDMI.

Wat verwacht je via WLAN als "bron" op te pikken?

Je zit toch via ethernet op de router? Dan kom je in de gok van @Hahn dat jouw TV misschien helemaal niet meer op internet kan/mag van Samsung.

[ Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 27-08-2018 21:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo,
bedankt voor de reacties.

" ..zo verouderd is, dat je er niet meer mee op internet kan...."
Het apparaat test de internetverbinding en vindt alles in orde. Daar ga ik dan maar van uit.

"...Wat verwacht je via WLAN als "bron" op te pikken?..."
Bron of liever 'source' want hij praat frans, is de knop op de telecommande waar je kiest waar je naar wil kijken. Ik verwacht daar een soort van browser aan te treffen.

Ik zou niet weten hoe ik de internetverbinding op het scherm kan krijgen.

nogmaals dank
Gérard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Je hebt misschien wel verbinding met internet, maar dat betekent niet dat de apps die erop staan nog verbinding kunnen maken. Via bron/source ga je niks vinden, je tv heeft sowieso enkel wat apps die op internet kunnen en die bereik je niet via bron/source. Meestal bereik je die door bijvoorbeeld een knop als 'Smart' op je afstandsbediening.

Kijk in de handleiding van je tv wat je zou moeten kunnen, maar ik gok er toch op dat je tv zo oud is, dat je er weinig tot niks (meer) mee kunt.

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 27-08-2018 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor zover ik kan zien: de netwerkverbinding is alleen handig/nodig om te verbinden naar een ander apparaat binnen je netwerk zoals een NFS-share of een DLNA-server.

De TV is geen "smart tv" dus er zit geen apps op. Als je zoekt via Google op "manual UE32C5100", kan je een Engelse handleiding vinden en die heb ik snel doorgespit op https://www.manualslib.co...53/Samsung-Ue32c5100.html maar vind daar niets over apps zoals je tegenwoordig verwacht (bijvoorbeeld Netflix of YouTube of whatever).

Ben een beetje bang dat ik misschien niet begrijp of/wat je wil doen met het netwerk maar je zal bijvoorbeeld een DLNA-server moeten hebben zodat je van daar af bepaalde media kan afspelen zoals een AVI-bestand of foto's.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Een jaar of 7-8 geleden verkocht ik deze tv's vrij veel, toen ik nog bij de Media Markt werkte als tv-verkoper. Ik dacht me te herinneren dat dit één van de eerste reeksen tv's was die een browser zou hebben, maar het kan heel goed dat alleen hogere types dat hadden en dat dit type tv dat niet had.

Als ik zoek op 'browser' in de handleiding dan kom ik inderdaad ook niks tegen. Dus lang verhaal kort: hoogstwaarschijnlijk kan je er op internet helemaal niks mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 27-08-2018 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo;
De handleiding geeft inderdaad geen enkele aanwijzing over wat je er überhaupt mee zou kunnen doen. Dat verbaasde me ook.
Laten we het er maar op houden: niet smart, geen browser, geen apps. Op de afstandsbediening zie ik ook niets richting smart/internet.
Uit nieuwsgierigheid leg ik de vraag nog voor aan Samsung en dan sluit ik het hoofdstuk.
Met dank
Gérard
Pagina: 1