Wordpress: laadt niet volledig.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmetom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Goedenavond!

Op dit moment loop ik tegen het volgende probleem aan:

Wanneer ik arriveer op mijn website en navigeer vanaf de homepage naar een desbetreffende pagina werkt deze pagina niet. Wanneer de refresh button wordt gebruikt werkt de pagina echter wel. Ook blijft de pagina werken wanneer er vanuit deze pagina wordt genavigeerd.

De oorzaak is duidelijk: een plugin die ik gebruik in mijn thema.
Een andere opzet van de desbetreffende pagina, zonder de plugin, zou gebruikt kunnen worden. Deze opzet ziet er alleen een stuk minder mooi uit.

Daarom mijn vraag: Bestaat er de mogelijkheid om een pagina automatisch te refreshen wanneer iemand hier aankomt? Ik heb naar plugins gekeken binnen wordpress, maar deze gaven mij geen vergelijkbare optie. Of is er toevallig een code die ik zou kunnen importeren op de desbetreffende website die hiervoor zorgt?

Ik hoor het graag :)

Fijne avond.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 21:08
Wat zei de ontwikkelaar van de plug-in ervan? En is de plug-in compatible met je versie/thema?

In Vraag en Aanbod is er ook een IT Pro sectie, mocht je iemand zoeken om code te schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-10 21:43
Welk plugin is het en wat is de url van de pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmetom
Bedankt voor jullie reactie.

Het ligt toch niet bij de individuele plug-in.
Naast de huidige plug-in heb ik gekeken of een andere (soortgelijke) plugin hetzelfde effect zou vertonen, dit is helaas het geval. Waardoor het probleem waarschijnlijk inderdaad bij het thema ligt.

Het ging om twee grid plugins:
Essential Grid en The Grid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
itsmetom schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:17:
Het ging om twee grid plugins:
Essential Grid en The Grid.
Wat is er mis met CSS 3 flex grid?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmetom
Niet direct iets, ik kwam echter eerder uit bij de plugins.
Omdat mijn kennis op het gebied van CSS zeer minimaal is, leek het mij handiger om met een plugin te werken.

Ik ben ondertussen wel bij deze plugin belandt:
https://github.com/wp-plugins/auto-refresh-single-page

Deze voert echter een script uit om elke 'gewenste' seconde een refresh uit te laten voeren.
In mijn situatie is deze refresh maar één keer noodzakelijk, in de loading of na enkele seconde.

[ Voor 47% gewijzigd door itsmetom op 28-08-2018 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
Dat soort oplossing wil je niet. Waarom wil je geen url naar je pagina posten hier?

[ Voor 3% gewijzigd door Josk79 op 28-08-2018 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmetom
De URL: X
De desbetreffende pagina: X

[ Voor 43% gewijzigd door itsmetom op 18-07-2023 22:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-10 22:52
Je gebruikt zo te zien ajax voor het laden van de pagina's.
Dit kan voor de nodige problemen zorgen as het niet helemaal goed is ingesteld.

Je zou de volgende 2 zaken eens moeten controleren:
1. heb je de juiste basis container ingesteld voor de Ajax refresh?
2. worden er scripts niet ingeladen door de Ajax refresh?

Als het benodigde script in de header of footer wordt geladen (meestal het geval), mis je dit als je via Ajax de nieuwe pagina inlaadt. Je kan dit forceren door het benodigde script altijd in te laden, of het script mee te laden met de content van de pagina.
In het laatste geval maakt het niet uit dat een script 2x wordt opgevraagd wanneer je de pagina direct laadt. De 2e keer wordt dan toch genegeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
Ja, inderdaad gaat er iets mis met die Ajax aanroep vanuit het menu. Dit zit volgens mij in je theme, die gebruikt dJAX hiervoor. Misschien is dat uit te schakelen vanuit de settings, maar hier kun je het beste de theme author benaderen.

Ik zou als ik jou was die irritante animaties ook uitschakelen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
En check vooral even de grootte van je foto's, sommige pagina's zitten op 36,7 MB. Op de pagina's waar het fout gaat wordt de jquery.themepunch.essential.js jQuery plugin van ThemePunch niet op tijd geladen, waardoor alles plat gaat.

Denk dat een hoop van de problemen verholpen zijn als je stopt met foto's van 9,5MB te serveren.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
En sloop even alle fonts er uit. Verbinden met fonts.gstatic.com is ook een bottelnek.
En sloop google maps er uit. Wordt geladen maar helemaal niet gebruikt op die pagina.

Ik kwam dat tegen in mijn uBlock en je website doet het prima zonder al die meuk.
Foxl schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:43:
Denk dat een hoop van de problemen verholpen zijn als je stopt met foto's van 9,5MB te serveren.
Wat dacht je dan van zijn hoofd van 12,16MB die wordt getoond in 121 x 121 pixels. Die kon ook 9.5 KB zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tinypng.com/web/output/7h478m2pjv2fvwfjx5dxy9yemr4zm8fu/Foto-10-e1535232683139-121.png

@itsmetom dit is positieve kritiek, je leert er namelijk wat van ;)

[ Voor 54% gewijzigd door DJMaze op 28-08-2018 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Kijk ook even naar mixed content.

Mixed Content: The page at 'https://www.tomoptenberg.nl/travels-v2/' was loaded over HTTPS, but requested an insecure image 'http://www.tomoptenberg.nl/wp-content/uploads/2018/08/gold-gate.jpg'. This content should also be served over HTTPS.

Met bijvoorbeeld een search en replace in je database kun je zoeken naar:

http://www.tomoptenberg.nl

en vervangen voor:

https://www.tomoptenberg.nl

Een tool zoals deze helpt daarmee. Let wel op na gebruik meteen verwijderen. Er zullen vast nog andere tools zijn die je hiervoor kunt gebruiken. Voel je vrij om hier onderzoek in te doen.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 16:27
En check vooral even de grootte van je foto's, sommige pagina's zitten op 36,7 MB. Op de pagina's waar het fout gaat wordt de jquery.themepunch.essential.js jQuery plugin van ThemePunch niet op tijd geladen, waardoor alles plat gaat.

Als ik die foto eruit haal dan laadt de pagina nog niet.
Het lijkt me eerder fout te gaan op de "OPZOEK.NAAR.EEN.NIEUWE.UITDAGING" tekst die niet wordt geladen wanneer je van de homepage naar de desbetreffende pagina gaat, waarschijnlijk wacht de pagina op het laden van dat script waardoor je uiteindelijk tegen een timeout aanloopt.

Ps: Sloop die tekst er gewoon uit, het is uitermate vervelend om 5 seconde naar die tekst te moeten kijken om vervolgens doorgesluist te worden naar de juiste pagina :/

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Nila schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:40:
Kijk ook even naar mixed content.

Mixed Content: The page at 'https://www.tomoptenberg.nl/travels-v2/' was loaded over HTTPS, but requested an insecure image 'http://www.tomoptenberg.nl/wp-content/uploads/2018/08/gold-gate.jpg'. This content should also be served over HTTPS.

Met bijvoorbeeld een search en replace in je database kun je zoeken naar:

http://www.tomoptenberg.nl

en vervangen voor:

https://www.tomoptenberg.nl

Een tool zoals deze helpt daarmee. Let wel op na gebruik meteen verwijderen. Er zullen vast nog andere tools zijn die je hiervoor kunt gebruiken. Voel je vrij om hier onderzoek in te doen.
Of gewoon gelijk solide doen en "/wp-content/uploads/2018/08/gold-gate.jpg" gebruiken zodat het het scheme standaard volgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxl
  • Niet online
Axewi schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:46:
[...]

Als ik die foto eruit haal dan laadt de pagina nog niet.
Vooral voor mezelf, hoe haal je die foto er uit?

Op de pagina's waar het fout gaat (wat vrij random gebeurd hier) is de standaard fout "Uncaught TypeError: jQuery(...).tpessential is not a function". Geen zin om verder te zoeken, maar het lijkt mij dat het bijbehorende bestand niet op tijd wordt geladen dankzij door de idioot grote foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 16:27
Foxl schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:54:
[...]

Op de pagina's waar het fout gaat (wat vrij random gebeurd hier) is de standaard fout "Uncaught TypeError: jQuery(...).tpessential is not a function". Geen zin om verder te zoeken, maar het lijkt mij dat het bijbehorende bestand niet op tijd wordt geladen dankzij door de idioot grote foto's.
Toegevoegd aan de blocklist van mijn pi-hole en de lists opnieuw geladen \ dns cache vervest. (als je ublock oid gebruikt kan je hem ook daar toevoegenin een custom list of 'element blokkeren bij ABP')

Bij mij werkt de pagina dan nog niet zodra ik vanaf de frontpage erheen surf ondanks de foto niet meer geladen wordt. Het enige verschil wat ik zie is de tekst die ik al eerder aangaf die niet opnieuw ingeladen wordt en wel bij een refresh.

[ Voor 6% gewijzigd door Axewi op 28-08-2018 16:04 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Foxl schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:54:
[...]

Dat impliceert dat tpessential niet in de jQuery scope zit en dus niet geladen wordt. Foto kan pas verwijderd worden als de HTML geladen is, dan haal je hem daarna - achteraf - met de (DOM) inspector weg.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 28-08-2018 16:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Foxl
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:14:
[...]
Dat impliceert dat tpessential niet in de jQuery scope zit en dus niet geladen wordt. Foto kan pas verwijderd worden als de HTML geladen is, dan haal je hem daarna - achteraf - met de (DOM) inspector weg.
Dat bestand (jquery.themepunch.essential.min.js?ver=2.2.5) wordt onderaan de pagina geladen, terwijl de functie tpessential uit dat bestand inline ( :'( ) wordt aangeroepen wanneer jQuery ready is. Sowieso lelijkheid alom. Gaat normaal gesproken wel goed, maar niet als je onnodig veel MB's over het lijntje knalt.
Axewi schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:00:
[...]

Toegevoegd aan de blocklist van mijn pi-hole en de lists opnieuw geladen \ dns cache vervest. (als je ublock oid gebruikt kan je hem ook daar toevoegenin een custom list of 'element blokkeren bij ABP')
Ah vooruit, wist niet dat je via je DNS ook losse paden binnen hetzelfde domein kunt blokkeren?

[ Voor 4% gewijzigd door Foxl op 28-08-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmetom
Heren,

Om mee te starten, bedankt voor alle feedback, hier kan ik iets mee ;).

Ik ga aan de slag met al jullie aangegeven punten.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmetom
_NooT_ schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:49:
Je gebruikt zo te zien ajax voor het laden van de pagina's.
Dit kan voor de nodige problemen zorgen as het niet helemaal goed is ingesteld.

Je zou de volgende 2 zaken eens moeten controleren:
1. heb je de juiste basis container ingesteld voor de Ajax refresh?
2. worden er scripts niet ingeladen door de Ajax refresh?

Als het benodigde script in de header of footer wordt geladen (meestal het geval), mis je dit als je via Ajax de nieuwe pagina inlaadt. Je kan dit forceren door het benodigde script altijd in te laden, of het script mee te laden met de content van de pagina.
In het laatste geval maakt het niet uit dat een script 2x wordt opgevraagd wanneer je de pagina direct laadt. De 2e keer wordt dan toch genegeerd.
Ondertussen de Ajax gedeactiveerd, en inderdaad, de problemen zijn op deze manier opgelost.
De website laadt nu zoals hij zou moeten doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmetom

Bedankt, ik zie inderdaad dat de foto's flink groot zijn.
Heb er helemaal niet bij stil gestaan dat dit uiteraard de prestaties van de website aantast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 22:03

Zeror

Ik Henk 'm!

itsmetom schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:38:
[...]

Bedankt, ik zie inderdaad dat de foto's flink groot zijn.
Heb er helemaal niet bij stil gestaan dat dit uiteraard de prestaties van de website aantast.
Via Media in Wordpress kun je prima een ander formaat kiezen voor je geuploade mediabestand. Bijvoorbeeld thumbnail, medium of large. Deze zijn al een stuk kleiner in de bytes en dus veel beter bruikbaar. Die functie is daar ook voor bedoeld en waarschijnlijk heeft je thema daar ook nog eigen afmetingen aan dat menuutje toegevoegd. ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Goed om te horen dat het nu werkt naar beoren.

Om de grootte van de afbeeldingen beperkt te houden kan je bijvoorbeeld de plugin Imsanity installeren:
https://nl.wordpress.org/plugins/imsanity/

De plugin is eenvoudig in gebruik en zeer geschikt als je weinig van deze materie weet.
Gebruik voor foto's ALTIJD een jpg en geen png, tenzij je een transparantie nodig hebt.

Wat me opvalt, is dat je thema afbeeldingen zonder src-set plaatst.
Iets wat Wordpress (vanaf versie 4.4 geloof ik) automatisch doet.

Wat houdt dit in? De korte en eenvoudige uitleg:
In de srcset worden links naar de verschillende afmetingen van de afbeelding geplaatst.
Je browser laadt dan automatisch de meest geschikte afbeelding in en niet 1 die veel te groot is.

Zo makkelijk? Ja.... het kan altijd nog beter met extra instellingen, maar dit werkt al fantastisch out of the box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
_NooT_ schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:54:
Gebruik voor foto's ALTIJD een jpg en geen png, tenzij je een transparantie nodig hebt.
Je geeft geen reden op. Zolang iets niet is gemeten is het geen reden.

Als ik mijn aangehaalde voorbeeld er even bij pak:
PNG = 9.3 KiB lossless
JPG = 22.1 KiB lossless as possible
JPG = 9.1 KiB compressed https://tinyjpg.com/web/o...0-e1535232683139-121.jpeg

En als je dan weet hoeveel er in een TCP pakketje aan data past, dan is er geen verschil tussen 9.1 compressed vs 9.3 lossless.
En ook op de harde schijf (block size) maakt het geen zak uit.

Er is dus geen "ALTIJD" en jouw redenatie is eigenlijk alleen van toepassing op grote afbeeldingen.

[ Voor 6% gewijzigd door DJMaze op 28-08-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-09 21:33
Oh en nog even een ding, installeer niet teveel plugins... Hou het lekker compact allemaal. Allemaal leuk hoor al die plugins, maar ze moeten ook allemaal up to date blijven.

Je kan net zo goed naar bijvoorbeeld https://tinypng.com/ gaan om je afbeeldingen te verkleinen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

De hoeveelheid plugins maakt niet heel veel uit. Alleen wanneer je veel grote plugins gaat gebruiken wordt het problematisch. Een hoop kleine plugins maakt niet zo heel veel uit.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botwood
Nou ja ik doel meer op het feit dat er legio aan plugins beschikbaar zijn voor Wordpress, maar dat de kwaliteit daar van gewoon bout is. En als je dan vervolgens niet weet wat je doet, omdat je amper kennis hebt van development... Dan kan je nog wel eens de fout ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

botwood schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:46:
Nou ja ik doel meer op het feit dat er legio aan plugins beschikbaar zijn voor Wordpress, maar dat de kwaliteit daar van gewoon bout is. En als je dan vervolgens niet weet wat je doet, omdat je amper kennis hebt van development... Dan kan je nog wel eens de fout ingaan.
Wat mij vooral een doorn in het oog is, is dat veel plugins zijn die slechts maar een klein dingetje doen. Vaak al op te lossen dmv een kleine aanpassing aan het bestaande thema met een child theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botwood
Zeror schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:11:
[...]

Wat mij vooral een doorn in het oog is, is dat veel plugins zijn die slechts maar een klein dingetje doen. Vaak al op te lossen dmv een kleine aanpassing aan het bestaande thema met een child theme.
Juist, en dat is inderdaad ook een erg vervelend verschijnsel bij Wordpress. Ik vind het een fijn CMS om mee te werken, maar ik probeer zo min mogelijk plugins te gebruiken. (Ieder zijn smaak natuurlijk, want ik weet dat er zat WP-haters zijn :P) En dat probeer ik ook altijd aan een andere (beginnende) developer/designer mee te geven. Probeer het eerst zelf op te lossen en mocht dat niet baten, dan kan je altijd nog plugins gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
DJMaze schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:07:
[...]

Je geeft geen reden op. Zolang iets niet is gemeten is het geen reden.
Er is dus geen "ALTIJD" en jouw redenatie is eigenlijk alleen van toepassing op grote afbeeldingen.
Voor iemand die niet thuis is in deze materie leek 'altijd' me het eenvoudigste en beste advies.

Je hebt natuurlijk gelijk dat het afhankelijk is van de situatie.
Het leek me een beetje onnodig om hier uitgebreid uit te leggen hoe dat opgeslagen en gecomprimeerd wordt in jpg en png. Iemand als jij weet dat duidelijk wel, maar ik denk dat het gros van de gebruikers van een CMS foto's upload die (veel te) groot zijn.
Pagina: 1