PostNL bezorger komt afspraken niet na!

Pagina: 1
Acties:
  • 4.339 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikesComputers
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 01:51
Goedenavond,

ik heb een vraagje.

Ik heb een mobo, gpu, werkgeheugen gekocht via iemand.
Nu vertrouw ik deze tweaker wel, dus hier ligt het niet aan.
Nou was deze afgelopen Vrijdag verzonden, en zou deze Zaterdag thuis geleverd worden. Dit gebeurde echter niet helaas, de bezorger van postNL beweerde dat ik niet thuis was terwijl ik dit wel was. Ik heb een klein hondje (vuilnis bakkie) als die iemand de trap op hoort komen, dan blaft die 100% en zeker weten wanneer de deurbel gaat. Niks gebeurd, geen deurbel, geen hond, helemaal niks. Maar wel kreeg ik ineens de melding dat postNL langs was geweest en dat deze bezorger mij gemist had. Ik keek stom verbaasd en twijfelde even aan mijzelf, maar het kon echt niet want er lag ook geen brief in de brievenbus van 'joh we hebben u gemist wij komen morgen terug' Toen wist ik genoeg, ik ben hier slachtoffer van een verschrikkelijke bezorger. Ik heb het wel eens voorbij zien komen op fb mensen die een pakketje hadden besteld en deze geleverd zou worden via postNL en dan uteindelijk er werd gezegd we hebben u gemist.
Ik dus een klacht ingediend tegen deze bezorger, en een chat gehad met een hele aardige Mevrouw via Facebook. Zij beloofde mij dat dit echter nooit meer ging gebeuren in de toekomst. En nu Maandag was het helaas weer raak, ik wachtend dit keer op mijn pakketje van de tweaker en van bol.com (deze had ik gisteren ofterwijl Zondag besteld) hier had ik meer voor betaald zodat ie vandaag geleverd zou worden.
Raad is... Alweer die melding, we hebben u gemist... Ik contact opgenomen en dus gebeld naar postNL en kreeg een Mevrouw die naar mijn weten niet veel kon doen en ook niet echt iets wou doen, enige wat ze aangaf kon te doen was een klacht. Nou die klacht sowieso maar hoe nu verder, en steeds viel zij in herhaling etc. Uiteindelijk werd ik het zat en de chat maar geopend op de postNL site zelf, ook hier werd aangegeven we kunnen een klacht indienen maar daar blijft het dan ook bij.
Nu staat er wel nog een ander pakketje in de afwachting Vanavond voor mijn vriendin, ik ben benieuwd.
Mijn pakketje van de tweaker ligt morgen op het postNL locatie hier in de buurt. En mijn bol.com pakketje wordt morgen nog een keer bezorgd, 1 chaos dus.

Wat kan ik doen tegen deze bezorger of hier tegen. Ik wil dat postNL hun afspraken na komt. Ik vind dit te gek verwoorden.

Ik word hier echt gek van.
|:(

Michael

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Het enige wat je bij PostNL zelf kunt doen is klachten in blijven dienen. Verder is het misschien een idee om pakketjes bij een ophaalpunt in de buurt te laten bezorgen, zodat je ze in ieder geval misschien nog op de beloofde dag kunt krijgen.

En ik zou ook contact met Bol.com opnemen en bij hun uitleggen dat je wel thuis was, dan kan je de extra kosten voor het vandaag laten leveren misschien nog terugkrijgen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikesComputers
Hahn schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:08:
Het enige wat je bij PostNL zelf kunt doen is klachten in blijven dienen. Verder is het misschien een idee om pakketjes bij een ophaalpunt in de buurt te laten bezorgen, zodat je ze in ieder geval misschien nog op de beloofde dag kunt krijgen.

En ik zou ook contact met Bol.com opnemen en bij hun uitleggen dat je wel thuis was, dan kan je de extra kosten voor het vandaag laten leveren misschien nog terugkrijgen.
Was ik al bang voor, ik vind dit echt te erg gewoon.
Ik heb rug klachten, en heb moeite met lopen hierdoor.
Ik werk ook nog eens maar liefst 40 uur per week, ik vind het zo jammer dit.

Michael

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Nu is het inderdaad vervelend maar je bent echt niet de enige en als je hier al gek van word dan krijg je het nog zwaar de rest van je leven.

Ik kies standaard tegenwoordig voor ophalen bij een postnl punt. Heb ik het nog eerder in huis ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MikesComputers schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:11:
[...]

Vervelend maar PostNL is er voor 17 miljoen mensen; geloof niet dat het heel veel uitmaakt of je dan rugklachten hebt. Het is wat anders als de bezorger wel aanbelt maar binnen 10 seconden wegrent en jij niet (snel genoeg) de deur kan openen.

Ik weet dat Bol er echt wel werk van maakt. Bel ze even, vraag de extra kosten terug (vaak zelfs krijg je nog een goedmakertje) en verzoek ze om als verkopende partij ook een klacht in te dienen bij de vervoerder; helaas ben jij voor de bezorgdienst geen partij tot het pakket daadwerkelijk geleverd is aan jou.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-05 15:58
MikesComputers schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:11:
[...]

Meid, wat verschrikkelijk. Wil je er een kusje op? :*
Het zal je verbazen dat véél andere mensen ook maar liefst 40 uur per week werken. (En daar zullen er ook waarschijnlijk wel heel wat last van hun rug hebben).

Kortom, dat kan de PostNL ook niet weten (of boeien). Die volgen hun procedures mbt tot een klacht aanmaken. En bij genoeg klachten zal er vast gewisseld worden van bezorger.

Het zijn "maar" 2 pakketjes, niet het einde van de wereld lijkt me. Hoe vaak gaat het wél goed?

Wees blij dat je pakje niet retour afzender gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:56
Anoniem: 93986 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:13:
Nu is het inderdaad vervelend maar je bent echt niet de enige en als je hier al gek van word dan krijg je het nog zwaar de rest van je leven.

Ik kies standaard tegenwoordig voor ophalen bij een postnl punt. Heb ik het nog eerder in huis ook.
Herkenbaar PostNL komt bij mij tussen 17:00 en 21:00 maar mijn pakje ligt 500 meter verderop wel om 15:00 klaar :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikesComputers
Ik zal voortaan aangeven dat ik mijn pakketje wel ophaalt ik vind het maar belachelijk dit. Maar goed.

Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Eens. Ik laat altijd bezorgen bij de buurtsuper. Ben ik er vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

helaas hebben nog niet alle webshops die optie en ook als je via de app de locatie aan kan passen (ook wel handig) geeft die helaas vaak maar 1 optie. Het afhaalpunt dichterbij met grote parkeerplaats kan je dan helaas niet selecteren. ook al eens een vraag over gesteld maar nooit iets terug gehoord helaas

jammere is dat de oude pakketbezorger altijd eerst bij het afhaalpunt leverde , dan lag het er lekker vroeg, nu pas inderdaad vanaf 15.00 maar meestal later...achja ik hoef er niet voor thuis te blijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:47

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Vervelende situatie! Een kleine check vraag: heb je al gecontroleerd met de afzender / d.m.v. de track & trace dat het adres correct is? Heb je toevallig een toevoeging aan je huisnummer? Ik weet uit ervaring dat pakketbezorgers dat ook soms wat moeilijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Krachten bundelen. Als het iets structureels is met deze bezorger (en daar lijkt het wel een beetje op), dan hebben anderen er vast ook last van.

Klaag ze met je buurtbewoners helemaal gek, dan gaat zelfs PostNL wel op zoek naar een andere bezorger als hij zijn gedrag niet verandert. Als jij de enige "klager" bent, dan is jou afpoeieren de weg van de minste weerstand. Als er na elke bezorgronde 20 man aan de telefoon hangt met klachten, dan ligt dat anders.

De bezorger acht de kans misschien vrij klein dat hij zijn pakketje bij jou kwijt kan (vaak niet thuis geweest), of hij weet dat het hem erg veel moeite gaat kosten. Als hij voor een pakketje bijvoorbeeld naar de derde etage moet zonder lift, dan verdient hij eigenlijk nauwelijks wat aan je pakketje. Als je dan een slechte bezorger treft, dan doet hij gewoon een leugentje en zegt dat je niet thuis was.

Hier is het precies andersom: de pakketbezorger weet dat hij 99 van de 100 keer bij ons zijn pakketjes kwijt kan en dat we ook de pakketjes voor de rest van het blok best aan willen nemen als die toevallig niet thuis. Onze deur vindt hij altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikesComputers
Ja kijk weet je, normaliter bezorgen ze gewoon altijd alles netjes.
Ik heb nu eens flink wat pakketjes die bezorgd moeten worden. Maar ik heb het opgegeven. Ik laat alles nu opsturen naar het postkantoor, en zet het dan wel in een winkelkar aangezien ik geen auto heb..
Ach ja, weer een les wijzer.

Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:30

Theo

moederbord

Is een pakketbrievenbus geen optie om naast de voordeur te plaatsen?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
Theo schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:42:
Is een pakketbrievenbus geen optie om naast de voordeur te plaatsen?
Dat heeft weinig zin als de pakketbezorger inderdaad niet fysiek is langs geweest (wat het ontbreken van het "u was niet thuis" briefje wel impliceert).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 15:24

Saven

Administrator

Heb je kortgeleden ruzie met de bezorger gemaakt? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blinkiej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Hopelijk gevalletje vakantiewerker en dat zodra alle vakantiewerkers weer gestopt zijn de reguliere bezorger het weer zal ovenemen!?
Raar dat andere Tweakers zo laconiek reageren.. PostNL is een servicedienst, wat heb je aan een servicedienst, als die zijn service niet verleend.

Ik heb het zelfde ooit keer gehad, maar klacht indienen is enige wat je kunt doen. Je krijgt dan de standaard reactie we gaan de bezorger hierop aanspreken. Maar dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren.

Vooral bij 40 uur werken zou ik juist de voorkeur hebben om op een locatie te laten leveren. Maar bij sommige pakketjes via Bol.com (externe leveranciers)krijg je de optie niet en kun je dan weer alleen thuis laten bezorgen.

Het zijn de dingen waarmee we moeten leren leven vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 17:44
MikesComputers schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:04:

als die iemand de trap op hoort komen,
Hoeveel trappen moet de bezorger op en waarom zit de deurbel niet beneden?

En daarbij je kan wel allemaal klachten bij Postnl aanmelden en daar zullen ze best naar kijken, maar de invloed zal beperkt blijven. Jij bent geen klant van Postnl dat is de leverancieer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 21:27
Sja, het is inderdaad niet het einde van de wereld (alhoewel mijn vriendin zich ook dood ergert ;)) maar het begint wel een trend te worden bij bezorgdiensten.. Ik heb gelukkig de mazzel dat ik een PostNL ophaalpunt om de hoek heb en laat dus zo min mogelijk meer thuis bezorgen.

Maar triest is het wel dat tegenwoordig de bezorgers de boel gewoon belazeren (niet aanbellen/langskomen, wel briefjes in de bus, etc.) en dat de bezorgbedrijven er schijt aan hebben omdat hun klant de leverancier is. Overigens maakt DHL er een nog veel grotere bende van, PostNL valt dan nog mee.. |:(

Consequent klagen i.c.m. met omwonenden zorgt misschien voor een betere bezorger maar verder zou ik mezelf de frustraties besparen door alles maar gewoon naar een ophaalpunt te sturen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Blinkiej schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:11:

Raar dat andere Tweakers zo laconiek reageren.. PostNL is een servicedienst, wat heb je aan een servicedienst, als die zijn service niet verleend.
Hoe vervelend het ook klinkt, maar die service is aan de klant, niet aan de ontvanger.
Bol is degene waaraan service verleend wordt, niet TS in deze.

Ik ben het eens dat er soms horken tussen zitten, hier varieerde het van kwijtgeraakte pakketjes, tot aan bezorgen bij de buren ( halve woonwijk verderop, omdat de bezorger die persoon kende, en daar een onofficieel droppunt had gemaakt )

Klagen is inderdaad de enige oplossing, hier in de straat na diverse klachten weer de 'oude' bezorger terug, welke perfect werkt, en zelfs op verzoekjes ingaat ( als het in zijn route past )
Voor mij, zou ik niet thuis zijn, is de volgende stop mijn ouders, waar in de straat ook regelmatige adressen zitten.
Hij neemt dan de moeite om even bij mijn pa aan te bellen, en het achter te laten.
Er komt geen afgeleverd op / gemist briefje ( want dan moet hij terug rijden )
Zou mijn pa toevallig niet thuis zijn, krijgt HIJ dat briefje, en 'mag' de bezorger het direct bij het post-punt achterlaten.
Hij hoeft er dan niet extra voor terug te rijden ( wat hem niets oplevert )

Toevallig afg. vrijdag - 3 pakketjes in de aankondiging, tussen 15/17u zou die komen
Dus even boodschappen gedaan - was hij er om 13u al .... ik baalde er van.
Mijn pa gebeld, pakje bij jou ?
Nee, helaas ... damn ...
komt hij ( TPG) om 17u voorrijden, en geeft alsnog de pakjes af "Ik moest toch in de buurt zijn"

( misschien helpt die kleine fooi die we rond de feestdagen toestoppen écht wel ... 8) )
Grimmie187 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:36:

Maar triest is het wel dat tegenwoordig de bezorgers de boel gewoon belazeren (niet aanbellen/langskomen, wel briefjes in de bus, etc.) en dat de bezorgbedrijven er schijt aan hebben omdat hun klant de leverancier is. Overigens maakt DHL er een nog veel grotere bende van, PostNL valt dan nog mee.. |:(
Vlak DPD niet uit, wat een cowboys zijn dat ....
Gewoon niet aanbellen, en een bestelling van 150€ op de drempel zetten - tuut-tuut - weg
Ik was in de tuin bezig, en niets in de gaten.
Tot ik om een boodschap ging ( zie voorgaande ) en mijn nek brak over een nieuwe schuurmachine en zaag ..
Was in staat om de leverancier te bellen "waar blijft mijn pakje ?"
Maar daar heb ik het bedrijf alleen mee, niet de bezorgers

[ Voor 19% gewijzigd door FreshMaker op 28-08-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 14:20
Ik weet niet of je Track And Trace erbij hebt, maar vaak kun je online bij je bezorging instellen waar, als je m gemist hebt, eventueel anders wilt hebben afgeleverd. Aangezien je er een melding van kreeg gok ik dat je dit online zou moeten kunnen inzien.

En anders gewoon weer contact nemen met een PostNL poppetje en je bezorgadres verplaatsen naar een PakJeGemak, zoals de supermarkt :)

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koen0s
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-04 00:03
MikesComputers schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:36:
Ja kijk weet je, normaliter bezorgen ze gewoon altijd alles netjes.
Ik heb nu eens flink wat pakketjes die bezorgd moeten worden. Maar ik heb het opgegeven. Ik laat alles nu opsturen naar het postkantoor, en zet het dan wel in een winkelkar aangezien ik geen auto heb..
Ach ja, weer een les wijzer.
Ik vind het ook wel een beetje van een mier een olifant maken.. Uiteindelijk is het een (of meerdere) pakketje(s) die 1-2 dagen later aankomen. Een paar jaar geleden mocht je blij zijn als het binnen 5 werkdagen op de mat lag.

Tevens zit PostNL hier ook in een lastige situatie. Voor het loon dat ze betalen moeten ze het doen met de onderste laag v/d maatschappij als werknemers. Niet iedere bezorger zal dus evenveel passie hebben voor zijn werk zullen we maar zo zeggen. En deze rotte appels eruit plukken is moeilijker dan je zou denken. Het enige dat je kan doen is een klacht indienen, maar dit kan ook met iets minder drama..

Zat ik toevallig gister nog naar te kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Blinkiej schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:11:

Raar dat andere Tweakers zo laconiek reageren..

Ik heb het zelfde ooit keer gehad, maar klacht indienen is enige wat je kunt doen. Je krijgt dan de standaard reactie we gaan de bezorger hierop aanspreken. Maar dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren.
Je vind het raar dat we laconiek reageren en vervolgens geef je zelf precies de reden aan dat we zo laconiek reageren. 8)

Wat verwacht je nu precies van ons dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

koen0s schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:38:
Tevens zit PostNL hier ook in een lastige situatie. Voor het loon dat ze betalen moeten ze het doen met de onderste laag v/d maatschappij als werknemers. Niet iedere bezorger zal dus evenveel passie hebben voor zijn werk zullen we maar zo zeggen. En deze rotte appels eruit plukken is moeilijker dan je zou denken. Het enige dat je kan doen is een klacht indienen, maar dit kan ook met iets minder drama..

Heeft vooral te maken met de werklast die bezorgers krijgen en het feit dat ze afgerekend worden op aantal pakketten die bezorgd worden in plaats van op het accuraat bezorgen en verlenen van service.
Velen krijgen per bezorgd pakket betaald dus als een bepaald adres drie keer zoveel tijd kost is het efficiënter om dat adres over te slaan. Dat zie je snel bij appartementen met meerdere verdiepingen.

En daar is de klant van de webshop uiteindelijk de dupe van en die moet de webshops daar op af rekenen. Maar dat betekend dat ze of voor een andere (duurdere) bezorgdienst moeten kiezen of pakketten die te laat bezorgd zijn terug moeten sturen, dat willen ze niet. Voor een dubbeltje op de eerste rij en dan klagen over slechte service ;).
Zolang iedereen maar bij PostNL blijft klagen en nog steeds bij dezelfde webshops blijven bestellen die PostNL gebruiken zal er niks veranderen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 21:27
Tsurany schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:46:
[...]

Heeft vooral te maken met de werklast die bezorgers krijgen en het feit dat ze afgerekend worden op aantal pakketten die bezorgd worden in plaats van op het accuraat bezorgen en verlenen van service.
Velen krijgen per bezorgd pakket betaald dus als een bepaald adres drie keer zoveel tijd kost is het efficiënter om dat adres over te slaan. Dat zie je snel bij appartementen met meerdere verdiepingen.

En daar is de klant van de webshop uiteindelijk de dupe van en die moet de webshops daar op af rekenen. Maar dat betekend dat ze of voor een andere (duurdere) bezorgdienst moeten kiezen of pakketten die te laat bezorgd zijn terug moeten sturen, dat willen ze niet. Voor een dubbeltje op de eerste rij en dan klagen over slechte service ;).
Zolang iedereen maar bij PostNL blijft klagen en nog steeds bij dezelfde webshops blijven bestellen die PostNL gebruiken zal er niks veranderen.
Welke alternatieven zijn er dan? De webshops die DHL of DPD gebruiken zijn nog veel erger en veel meer smaken kennen we in Nederland niet echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:57
Imo moeten ze pakketpunten de standaard maken tegen een lagere prijs en voor thuisbezorging een meerprijs rekenen. Hoe moeilijk kan het zijn. :+
Het grootste probleem is dat pakketbezorgers 25% van de pakketten die ze elke dag meenemen, niet diezelfde dag afgeleverd kan worden omdat klanten niet thuis zijn.
https://essay.utwente.nl/..._thesis_KNIJN_Lisette.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt het nog erger krijgen bij PostNL:
Op maandag een briefje in de bus dat ze langs zijn geweest.
In de App is te zien dat ze dinsdag tussen 18.00u en 20.45u oid terugkomen.

Krijg ik op dinsdag om 12.00u de melding van de App dat het bezorgd is.
Ik was gewoon thuis met de deurbel naast mijn oor.
Geen briefje in de bus.

Na bellen met PostNL blijkt dat het diezelfde dag retour afzender (in Frankrijk) is gegaan.
Whut?

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
Carfanatic schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:52:
Imo moeten ze pakketpunten de standaard maken tegen een lagere prijs en voor thuisbezorging een meerprijs rekenen. Hoe moeilijk kan het zijn. :+

[...]
Of zodra de ontvanger de 3S code heeft het voor ALLE pakketjes mogelijk maken om het direct naar het servicepunt te laten brengen. Dus zodra de code bekend is, niet pas wanneer het pakket in het sorteercentrum is. Ik moet nu midden in de nacht de wekker zetten om de aflevering nog op tijd voor de volgende dag te kunnen wijzigen 8)7

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:38

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

koen0s schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:38:
[...]
Ik vind het ook wel een beetje van een mier een olifant maken.. Uiteindelijk is het een (of meerdere) pakketje(s) die 1-2 dagen later aankomen. Een paar jaar geleden mocht je blij zijn als het binnen 5 werkdagen op de mat lag.

Grote onzin deze gehele tekst. Als jij betaald voor een extra service dat het binnen een dag geleverd wordt, dan dient het ook binnen een dag geleverd te worden. Als het langer kan wachten, dan kies jhe daar wel voor. Wat betreft de rotte appels die kan PostNL er redelijk goed uityhalen, door:

1. Een fatsoenlijke vergoeding te bieden aan de bezorgers;
2. De rotte appels die dan nog overblijven aanpakken en mogelijk op straat zetten.

Dat PostNL practisch niets doet met klachten, komt hoogst waarschijnlijk voort uit het feit dat ze er te veel krijgen. DHL spant overigens de kroon, geen pakketten, geen antwoord op vragen en geen reacties op klachten.

Als ik mijn werker zou uitvoeren zoals hier beschreven had ik allang kunnen stoppen... Het probleem met pakket bezorgers is dat zij een dusdanige positie hebben dat je er niets tegen begint. Er is geen onafhankelijk orgaan die ze kan aanpakken bij klachten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean043
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10-01-2023
Normaal laat ik ook mijn pakketje bij een PostNL ophaalpunt bezorgen, dat bespaart je de kopzorgen tenminste en het is sneller. Alleen heb ik gister een nieuw airsoft replica besteld en deze wil ik liever thuis ontvangen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik herken mij wel in dit verhaal

ik heb het ook al opgegeven om klachten in te dienen ik heb het idee dat de werknemer die de klacht "opneemt" gewoon net doet alsof het word genoteerd?

De bezorger bij mij haalt bovenstaand grapje met enige regelmaat uit en laat dan vaak ook het pakketje voor mijn deur staan?!?! ik woon op een open galerij die volledig toegankelijk is voor iedereen ook zonder sleutel of dergelijke.

ik heb ondertussen 7 keer melding gedaan van dit probleem maar het blijft gewoon nog steeds gebeuren.

ik kan alleen maar aangeven probeer je eroverheen te zetten postnl heeft overal lak aan omdat ze toch weten dat er geen alternatief is voor hun monopolie.

Dus zet het van je af en maak je druk om andere dingen hoe vervelend dit ook is.

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:02

Clush

Do as I say...

Martijn.C.V schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:35:
En anders gewoon weer contact nemen met een PostNL poppetje en je bezorgadres verplaatsen naar een PakJeGemak, zoals de supermarkt :)
Dat is een slecht idee, als je tenminste bedoelt om het normale bezorgadres te wijzigen. Als je gebruik maakt van PakJeGemak of ophaalpunt moet je dat ook als zodanig aangeven. Simpelweg het adres van de supermarkt opgeven is vragen om problemen.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen0s
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-04 00:03
_Dune_ schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:12:
[...]

Grote onzin deze gehele tekst. Als jij betaald voor een extra service dat het binnen een dag geleverd wordt, dan dient het ook binnen een dag geleverd te worden. Als het langer kan wachten, dan kies jhe daar wel voor. Wat betreft de rotte appels die kan PostNL er redelijk goed uityhalen, door:

1. Een fatsoenlijke vergoeding te bieden aan de bezorgers;
2. De rotte appels die dan nog overblijven aanpakken en mogelijk op straat zetten.

Dat PostNL practisch niets doet met klachten, komt hoogst waarschijnlijk voort uit het feit dat ze er te veel krijgen. DHL spant overigens de kroon, geen pakketten, geen antwoord op vragen en geen reacties op klachten.

Als ik mijn werker zou uitvoeren zoals hier beschreven had ik allang kunnen stoppen... Het probleem met pakket bezorgers is dat zij een dusdanige positie hebben dat je er niets tegen begint. Er is geen onafhankelijk orgaan die ze kan aanpakken bij klachten.
toon volledige bericht
Het aanpakken van deze mensen is toch lastiger dan je hier doet omschrijven. PostNL is niet aanwezig, dus het wordt al gauw een welles-nietes verhaal of ze daadwerkelijk aangebeld hebben. Ik ben er zeker van dat er iedere dag ook tientallen gevallen zijn waar iemand de bel niet hoort en vervolgens begint te klagen. Zouden ze voortaan dan alle bezorgers met bodycams moeten uitrusten om dit tegen te gaan? 8)7

Daarnaast is het dus wel een olifant maken van een mier.. Ik sta ook wel eens bij de garage en wordt later teruggebeld dat er nog een onderdeel extra besteld moet worden en het dagen extra duurt. Of dat ik op zondag eten bestel en het 2 uur i.p.v. 1 uur duurt. We zijn nu eenmaal mensen en dan gaat niet alles perfect. Dat de service waar je 6,95- voor betaald niet perfect is, is dan ook geen wereldnieuws. Gebeurt het consistent? Dan is het wellicht een andere zaak. Maar dat is simpelweg niet zo, de meeste pakketjes worden gewoon netjes op tijd geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xmen-007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik wil de moed niet in je schoenen doen zakken.

Maar hier gaat het al een kleine 2 jaar zo aan toe.

Bij Postnl en alleen bij Postnl (het is ook niet dat we afgelegen of slecht bereikbaar wonen) worden pakjes nooit bij ons afgeleverd. Ook krijgen we nooit een 'Niet thuis' briefje in de bus.

Onze pakjes worden gewoon rechtstreeks (met 2 dagen vertraging) geleverd in een afhaalpunt.

Het is aan ons om de track&trace in het oog te houden om na te gaan wanneer en in welk afhaalpunt we de pakjes kunnen gaan ophalen.

Klagen bij Postnl heeft ook geen zin (wij hebben ondertussen 5 a 6 maal geprobeerd). Soms heb je een vriendelijke dame aan de lijn die de indruk geeft nu toch iets te ondernemen. Maar helaas ... de klachten blijven zonder gevolg je krijgt zelf geen opvolging van je klachten.

Wij proberen leveringen met Postnl te vermijden. Het is zelf zo dat als we het product in een andere webshop aan ongeveer dezelfde prijs vinden en zij met een andere dienst laten leveren we zeker voor de andere webshop gaan kiezen.

Af en toe komt het nog steeds voor dat we geen andere keuze hebben. Ook dan laten we het niet na om via de webshop terug een klacht in te dienen. Met de gekende gevolgen -> niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
xmen-007 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:10:
Ik wil de moed niet in je schoenen doen zakken.

Maar hier gaat het al een kleine 2 jaar zo aan toe.

Bij Postnl en alleen bij Postnl (het is ook niet dat we afgelegen of slecht bereikbaar wonen) worden pakjes nooit bij ons afgeleverd. Ook krijgen we nooit een 'Niet thuis' briefje in de bus.

Onze pakjes worden gewoon rechtstreeks (met 2 dagen vertraging) geleverd in een afhaalpunt.

Het is aan ons om de track&trace in het oog te houden om na te gaan wanneer en in welk afhaalpunt we de pakjes kunnen gaan ophalen.

Klagen bij Postnl heeft ook geen zin (wij hebben ondertussen 5 a 6 maal geprobeerd). Soms heb je een vriendelijke dame aan de lijn die de indruk geeft nu toch iets te ondernemen. Maar helaas ... de klachten blijven zonder gevolg je krijgt zelf geen opvolging van je klachten.

Wij proberen leveringen met Postnl te vermijden. Het is zelf zo dat als we het product in een andere webshop aan ongeveer dezelfde prijs vinden en zij met een andere dienst laten leveren we zeker voor de andere webshop gaan kiezen.

Af en toe komt het nog steeds voor dat we geen andere keuze hebben. Ook dan laten we het niet na om via de webshop terug een klacht in te dienen. Met de gekende gevolgen -> niets.
toon volledige bericht
^^^ dit dus en er is niemand maar dan ook echt niemand binnen postnl die het ook maar een beetje uitmaakt.

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bashul
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-01 16:40
Dien een openbare klacht in via social media (facebook, twitter etc) Hierdoor komen ze voor een grotere groep mensen in kwaad daglicht te staan en reageren ze een stuk sneller dan dat je een prive bericht stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 15:14
bashul schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:07:
Dien een openbare klacht in via social media (facebook, twitter etc) Hierdoor komen ze voor een grotere groep mensen in kwaad daglicht te staan en reageren ze een stuk sneller dan dat je een prive bericht stuurt.
Ja en bel ook SBS6 Hart van Nederland. Dit haalt bij een bedrijf als PostNL echt geen reet meer uit hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyPrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 15:04
Erwin schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:18:
[...]

Ja en bel ook SBS6 Hart van Nederland. Dit haalt bij een bedrijf als PostNL echt geen reet meer uit hoor...
Wel degelijk. Zeker wanneer je ook de verkopende partij mentioned (dat zijn namelijk hun klanten). Heb het al meerdere keren voor elkaar gekregen dat PostNL een bezorger terug stuurde nadat deze claimde dat ik niet thuis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-05 11:41
Afgelopen week hetzelfde meegemaakt, echter was mijn bezorger nog brutaler en had die het pakketje gewoon voor mijn deur achter gelaten.

Geen deurbel (2 honden, die horen alles), maar gewoon zo in de voortuin geflikkerd recht voor mijn deur, heb ook geen planten of iets, enkel een oprit voor de auto dus het was niet bepaald incognito.

Grappig genoeg hadden mijn twee zusjes hetzelfde (wonen letterlijk om de hoek), en hebben wij alle 3 een klacht ingediend bij zowel bol.com en PostNL.

Gelukkig was het dit keer een laptopstand van €25, maar het had ook een laptop van €1800 kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 18:59

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Topic krijgt van mij een slotje. Het wordt nu een ''PostNL ervaringen topic'' en ervaringen topics doen we niet aan. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.