Toon posts:

IMAP instellingen outlook Gmail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik probeer Outlook 2016 aan mijn gmail account te koppelen, echter na alle stappen doorlopen te hebben krijg ik steeds dezelfde melding:

"Wij konden uw google account met IMAP niet instellen".

Voorheen werkte dit wél gewoon prima..
Ik heb de standaard opties aangezet in Google zelf: IMAP bij instellingen/forward mail.
Ook doordat er 2 step verificatie is aangezet via googles inloggen en beveiliging een eigen wachtwoord gebruikt.. Nog steeds met elke keer dezelfde foutmelding!

Wel krijg ik heel gemeen een test bericht gestuurd van outlook naar mijn gmail!

graag hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien dat ik iets mis, voornamelijk omdat je Nederlandse termen gebruikt ipv de Engelse, maar had je ook een App password aangemaakt?

https://www.thewindowsclub.com/outlook-cannot-connect-gmail

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Waarom heb je het formulier, dat er stond toen je het topic maakte, weggehaald? :?

Wat ik namelijk interessant vind om te weten is welke gegevens je precies gebruikt hebt. Want die melding komt niet van Outlook zelf, geloof ik. Gebruik je de Google Sync tool of is dit een feature van Office 2016 die ik nog niet gebruikt heb :P

Probeer het anders gewoon eens met de IMAP-settings, zoals @MAX3400 geeft (en ook heel makkelijk via Google te vinden zijn). Hier de hulppagina van Google zelf: https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=nl

[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 27-08-2018 17:33 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor jullie snelle antwoorden!
Helaas, alle bovenstaande opties ook al geprobeerd (met de Nederlandse versie van beide producten)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:58:
Hartelijk dank voor jullie snelle antwoorden!
Helaas, alle bovenstaande opties ook al geprobeerd (met de Nederlandse versie van beide producten)
Sorry, hoor, maar wij vroegen meer input. Jij geeft nu alleen terug: "Hij doet het nog steeds niet". Daar kunnen we natuurlijk niks mee ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Probeer eens Thunderbird.
Outlook heeft te veel bugs

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:16
Probleem bij Gmail is dat je bij je Google account moet vrijgeven dat Apps die van 3e zijn en misschien niet veilig zijn gebruikt mogen worden.

En daarna kan Gmail pas in Outlook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Gmail werkt gewoon met Outlook 2016. Je moet alleen Imap aanzetten bij gmail zelf. Gebruik het al jaren zo en gaat altijd goed. Vergeet niet de gmail smtp server in te stellen als uitgaande mailserver.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@Verwijderd welkom :) Ik verplaats je topic van P&B naar CSA, omdat je vraag niet specifiek over privacy (of beveiliging) gaat. Zie verder bovenstaande reacties: je geeft amper concrete (!) info over de instellingen en waar je precies vastloopt. Dat maakt het onmogelijk om meer te doen dan algemene tips te geven die je wellicht (maar dat is niet duidelijk) al hebt geprobeerd. Ook daarom de vraag concreet te zijn qua instellingen (server, poort, versleuteling, wa htwolrdtype, etc) en oplospogingen :)
(Ik zet ondertussen Gmail er bij in de topictitel, belangrijk gegeven).

Ook: gratis Gmail, of betaalde bedrijfsaccount? Ik meen dat dat uitmaakt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1