Toon posts:

Mining rig draait niet langer dan een uur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik doe het onderhoud voor een crypto mining bedrijf. Dit bedrijf heeft 3 mining rigs draaiend op windows. Eén van die systemen draait continu. De andere twee systemen willen niet langer draaien dan een uur. Daarna vallen ze uit of freezed windows. Deze systemen hebben elk een ander moederbord. Elke rig heeft 5 MSI Geforce 1080 TI kaarten.

Ik heb veel geprobeerd om te kijken wat het probleem is van de rigs. Heeft iemand hier ervaring mee en zou diegene zijn kennis willen delen met mij en de rest van de forum gebruikers.

Ik heb de windows instellingen van de systemen vergeleken en deze overgenomen van het systeem wat draait. Eén van de systemen heeft ook een tijd van 3 weken gedraait en nu draait deze niet langer dan een uur.

Kan iemand mij tips of suggesties geven waar ik naar kan kijken?

Met vriendelijke groet,

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
Is het heel strak exact een uur? Of meer dat het na enige tijd (half uur, twee uur...) stopt met werken?

Indien strak een uur, dan zou ik een software-issue gokken - en dan kan het zinnig zijn om de BIOS instellingen te vergelijken met het andere systeem, of een complete harddisk-kloon van het werkende systeem over te nemen, bijvoorbeeld.

Als het meer 'ongeveer een uur' is, dan zou ik gokken op een warmteprobleem: kan je dan eens met de kast open testen? Of een ouderwetse ventilator op de GPU kaarten richten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geef even de specificaties van de machines. Zoals ik het nu lees, kan het net zo goed een brakke / defecte voeding en/of RAM zijn. Of iets niet (goed) aangesloten.

Wat heb je dus zelf allemaal al getest om uit te sluiten waar het aan ligt? Neem daarom ook even Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. Ja, is een oud topic, maar de informatie die er in staat is zeker nog courant, omdat de werkwijze van PC's verder toch niet veranderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@vanaalten

Het is niet strak een uur. Soms draait het systeem 10 minuten en soms 40 minuten.

Ik heb de bios instellingen nog niet vergeleken, omdat dit twee verschillende moederborden zijn dacht ik er niks uit te kunnen halen.

Over het klonen van de harddrive heb ik ook nagedacht. Zit ik dan niet met het driver probleem als ik de gekloonde harddrive aansluit? En hoe kan ik een copy maken van die harddrive?

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
Als het qua tijd zo wisselend is, dan zou ik uitgaan van een hardware-issue, geen software-issue. Gezien het twee systemen zijn met een probleem zou ik daarbij eerder een oververhitting verwachten dan (twee keer) defecte hardware.

Dus kijk wat de temperaturen in het systeem doen, kijk wat extra koeling doet.

En ook: wat @CH4OS schrijft in CH4OS in "Mining rig draait niet langer dan een uur"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:18:
...Elke rig heeft 5 MSI Geforce 2080 TI kaarten.
Geen idee of je een tikfout hebt gemaakt maar als je 2080's hebt draaien, zou ik eens een paar reviews publiceren want dan ben je zo ongeveer de eerste ter wereld die 15 2080's aktief heeft. :+

Anyhow, het helpt natuurlijk jou en ons niet dat je 3 verschillende moederborden hebt staan; gezien het enorme verbruik van de machines, neem ik aan dat je ook allerlei metingen hebt voltooid qua voltages en stabiliteit op de voeding (inclusief de geaarde stopcontacten) om hier alvast uit te sluiten dat je ergens 0.2V mist en de hele bende vastloopt?
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:11:
En hoe kan ik een copy maken van die harddrive?
Waar was je precies voor aangenomen? CloneZilla zou mijn eerste gedachte zijn maar dan moet je toch wel weten hoe je 2 disks op 1 controller aansluit...

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 27-08-2018 19:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:11:
Over het klonen van de harddrive heb ik ook nagedacht.
Deze zin heeft de zoektermen die je moet hebben er al in zitten. ;) Voor iemand die "het onderhoud" doet, lijkt mij dit een peulenschilletje.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 27-08-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:16
5x 1080Ti verbruikt nogal wat. Welk merk en type voedingen wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@CH4OS

Dit zijn de specificaties van 2 van de 3 machines. Welk RAM geheugen erin zit voeg ik later toe.
Systeem 1
Moederbord:
Gigabyte H110-D3A-CF

Voedingen:
Corsair ?650?
Corsair HX1000i

Videokaarten:
5x MSI Geforce 1080 TI

SSD:
64GB SSD

Systeem 2
Moederbord:
ASRock H81 Pro BTC

Voedingen:
Corsair ?650?
Corsair HX1000i

Videokaarten:
5x MSI Geforce 1080 TI

SSD:
64GB SSD

Systeem 1 draait vlekkenloos.

De link die je gestuurd hebt ga ik even bekijken.
Pagina: 1