Thunderbolt 3 aansluiting iMac koppelt ext beeldscherm niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
Mijn vraag
Sindskort ben ik trotse bezitter van een iMac 21,5inch met fusion drive en thunderbolt 3 aansluiting. Mac Os versie is high Sierra. Nu koppelt mijn “oude” beeldscherm zich niet. Iemand die mij hierbij verder kan helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iMac 21,5 inch met koppeling HDMI naar thunderbolt 3. Extern beeldscherm Aoc i2757fm. Omdat ik dacht dat het aan het beeldscherm lag, wellicht verouderd? Nieuwe besteld nl. Aoc PDS 271. Deze laatste koppelt wel met oude koppeling nl. HDMI naar thunderbolt 2 op mijn MacBook air.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Geprobeerd drivers te vinden( maar voor Mac niet gevonden) nieuw beeldscherm besteld. Contact gehad met Apple die zegt dat het wel moet kunnen. Tevens display link geïnstalleerd. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de koppeling (connector) defect is. Een downgrade van high sierra naar sierra is wellicht nog een optie? Wie heeft hier ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Welke kabels en koppelingen heb je tussen de iMac en het beeldscherm?
Dus bv iMac -> TB3 (USB-C) -> HDMI -> Aoc PDS 271

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
https://www.kabelsenzo.nl...-0-en-usb-type-c-adapter/ Deze koppeling heb ik er tussen zitten.

Inmiddels blijkt het aan de koppeling te liggen. Deze was nieuw maar bleek defect.

[ Voor 26% gewijzigd door Cougar op 27-08-2018 18:46 ]