Verhuisd naar gebied met 0 dekking, afkopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:33
Ik verhuis binnenkort naar een plek waar mijn provider, T-mobile, geen dekking heeft. Hoewel ze dit wel aangeven op hun dekkingskaart. Op locatie heb ik echter geen enkel bereik gehad een hele dag verhuizen lang.

Ik heb dus T-mobile gebeld en de situatie uitgelegd. Zij hebben even op hun kaartje gekeken en toegegeven dat het daar een beetje hit and miss is en het dus goed kan dat ik geen bereik heb. Hun aanbod is het resterende jaar afkopen voor 90 euro. Als ik de volle prijs van het resterende contact zou moeten betalen zou dit 240 euro zijn.

Toch wringt dit een beetje, aangezien het probleem toch bij hen ligt, wat ze ook zelf toegeven.

Sta ik in mijn recht als ik het contract kosteloos wil laten ontbinden?

Alle reacties

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 22:03
Ik vind dit persoonlijk een redelijk aanbod.

Het is jouw keuze dat je verhuist, hier kun je hun niet aansprakelijk voor stellen.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 00:51
Ik zou zeggen van wel. Ze kunnen hun belofte niet waarmaken. Je hebt gekeken op de dekkingskaart en daar stond dat er wel dekking is. Dus als dat niet het geval blijkt te zijn, dan leveren ze niet de dienst volgens afspraak. Ik zou het niet mee akkoord gaan. Contract kosteloos ontbinden lijkt mij de enige optie.

Overigens heb ik dezelfde situatie gehad met KPN en daar ben ik (na dekkingsonderzoek) prima geholpen: contract kosteloos ontbonden, nummer per direct porteerbaar zodat ik kon overstappen naar een andere provider. Goed geregeld!
mrfatmen schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:16:
Ik vind dit persoonlijk een redelijk aanbod.

Het is jouw keuze dat je verhuist, hier kun je hun niet aansprakelijk voor stellen.
Als je zou verhuizen naar een gebied waarvan je weet dat er geen dekking is, dan gaat deze redenering misschien op (al betaal je dan nog steeds voor iets waar je geen gebruik van kunt maken). Maar als ze op de dekkingskaart aangeven dat er dekking is, en dat is niet het geval, dan komen ze toch gewoon hun belofte niet na?

[ Voor 34% gewijzigd door PhilipsFan op 27-08-2018 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Hmm... Ik zou zeggen van wel, aangezien T-Mobile publiek adverteert met die dekking terwijl ze het dus niet bieden. Als ze aangegeven hadden op de website dat dat gebied spotty is, dan had ik @mrfatmen gelijk gegeven.

Is die 90 euro mogelijk de kosten die je nog verschuldigd bent voor een telefoon die je bij je abonnement hebt gekregen? Dan zou het wat mij betreft ook logisch zijn dat je die gewoon afbetaald, want die kan je wel blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Stoelpoot schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:18:
Hmm... Ik zou zeggen van wel, aangezien T-Mobile publiek adverteert met die dekking terwijl ze het dus niet bieden. Als ze aangegeven hadden op de website dat dat gebied spotty is, dan had ik @mrfatmen gelijk gegeven.

Is die 90 euro mogelijk de kosten die je nog verschuldigd bent voor een telefoon die je bij je abonnement hebt gekregen? Dan zou het wat mij betreft ook logisch zijn dat je die gewoon afbetaald, want die kan je wel blijven gebruiken.
Nee, ik heb een sim-only abonnement. De telefoon had ik zelf al.

Op hun website zit ik net in het gebied waar staat "3G buiten zeer goed bereik, binnen goed bereik". Aan de overkant van de staat, zo'n 100 meter, is het "2G buiten zeer goed bereik, binnen redelijk bereik". De dichtsbijzijnde plek zonder dekken is zo'n 600 meter de straat op.

[ Voor 18% gewijzigd door Grotbewoner op 27-08-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Hoewel ik het onzin vind, heb ik het maar geaccepteerd omdat ik geen zin heb in gezeik. Ook fijn dat ik nu een maand opzegtermijn heb en dus een maand zonder bereik moet zitten. Je zou denken dat ze blij zouden zijn als ze een maand minder kosten zouden maken voor mij, maar "het systeem accepteert dat niet".

Ik denk dat ik vanaf nu maar ga voor een maandelijks opzegbaar abonnement.

[ Voor 11% gewijzigd door Grotbewoner op 27-08-2018 16:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ook die kennen een opzegtermijn van een maand :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hou bij je volgende provider dan wel rekening met het bereik ...
Vaak maken ze van dezelfde masten gebruik, en is het bereik nagenoeg vergelijkbaar.

Bij mij was een hele tijd Tmob binnen moeilijk bereikbaar, en VF had alleen op 'mooie' dagen binnen een klein beetje meer bereik.
KPN was de enige met goede dekking, omdat die op een ander punt hun mast hadden ingericht

Vooral Tele2 maakt nogal eens gebruik van dezelfde lokaties ... dus vooralsnog is het testen van een maand wel aan te raden dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:25
Jarenlang bij Vodafone met een prutsverbinding (thuis) gezeten, was niks aan te doen. Totdat ik ineens de juiste helpdesker te pakken kreeg die vertelde dat ik bij de netwerkcrew een klacht moest invullen. Volgens mij kreeg ik 1 week erna al bericht dat ik kosteloos mocht opzeggen en abbo niet moest uitdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:31
Stoelpoot schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:18:
Ik heb hier eens naar gekeken. Op de site van T-Mobile lees ik meer "snelste mobiele netwerk" dan netwerk met beste bereik. Dat klopt ook wel, T-Mobile netwerk is inderdaad ziek snel, áls je bereik hebt. En in de buitengebieden is dat niet altijd het geval.

Ik heb hier KPN en T-Mobile, maar de dekking van KPN is in sommige gebieden nog steeds véél beter dan T-Mobile. Sinds we zakelijk zijn overgestapt naar T-Mobile, regent het klachten uit voornamelijk Noord-en Oost Nederland. Vanuit T-Mobile is de oplossing dan ook: "we porteren je terug naar KPN" bij een klacht die gegrond is.

Die dekkingskaart is dus niet altijd even betrouwbaar. Maar dat heb je met KPN en Vodafone ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Ik denk dat ik voor KPN ga, die hebben daar een fatsoenlijke verbinding, dat zag ik bij de mensen die me hielpen met verhuizen. Bedankt voor de tips, allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:57
Grotbewoner schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 00:12:
Ik denk dat ik voor KPN ga, die hebben daar een fatsoenlijke verbinding, dat zag ik bij de mensen die me hielpen met verhuizen. Bedankt voor de tips, allemaal.
Kijk eens op 4gmasten.nl , dan zie je welke masten er in jou omgeving staan (ook de frequenties etc.)

Btw je had volgens mij een netwerk test kunnen laten uitvoeren, dit kan bij Tele2 dat ik weet. Dan kan je in de meeste gevallen zonder kosten je contract ontbinden.

Als je dan toch voor een maandelijks opzegbaar abbo gaat, kijk dan bij Tele2 (die zit niet altijd in de mast van T-mobile) Youfone (KPN) of robinmobile (KPN).

@mrfatmen , beetje raar toch? Je gaat toch een woonplaats/huis kiezen op basis van dat je bij jou huidige provider dekking hebt, beetje omgekeerde wereld ;) .

[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 28-08-2018 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:44:
[...]
@mrfatmen , beetje raar toch? Je gaat toch een woonplaats/huis kiezen op basis van dat je bij jou huidige provider dekking hebt, beetje omgekeerde wereld ;) .
Nee, je gaat inderdaad niet direct daar op selecteren, maar je mag verwachten dat in 2018, met de reclames van de providers, het geen issue zou moeten zijn om iig telefonisch bereikbaar te zijn.

Net als reiskostenvergoeding, diverse collega's gingen verhuizen, maar hun reiskostenvergoeding moest herberekend worden, en viel procentueel uiteindelijk lager uit, omdat ze zelf 'kozen' verder weg te gaan wonen.
Pas bij de eerst volgende indexering zou dat worden rechtgetrokken / herberekend
( terwijl dichter bij wonen, wél direct kon ingaan )

@Grotbewoner
Ik zou dan zowel VF als KPN bekijken, en daarnaast rekening houden met eventuele kortingen bij de thuis-provider ( quadplay )
Ziggo & Vodafone hebben kortingen samen, waar KPN dit met zijn glas/DSL verbindingen doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:07

FreakNL

Well do ya punk?

FreshMaker schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:52:
[...]

..

Net als reiskostenvergoeding, diverse collega's gingen verhuizen, maar hun reiskostenvergoeding moest herberekend worden, en viel procentueel uiteindelijk lager uit, omdat ze zelf 'kozen' verder weg te gaan wonen.
Pas bij de eerst volgende indexering zou dat worden rechtgetrokken / herberekend
( terwijl dichter bij wonen, wél direct kon ingaan )

..
Hoor dat vaker. Zielig gedoe. Dus als je in dienst komt terwijl je op 80km woont kan het wel maar als je tijdens je dienstverband van 40 naar 80km gaat kan het niet. Treurig en slecht werkgeverschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ze adverteren met dekking (en ja, als je naar een klein dorpje in the middle of nowhere verkast moet je dat wel even controleren) en leveren nu niet. Afkopen? Dacht het niet. Of jullie fixen het, of we gaan nu met gesloten beurzen uit elkaar. :)

Als ze nou op de dekkingskaart een blinde velk op je woonplaats hadden staan, dan was het misschien een ander verhaal geweest. Maar T-mobile maakt nu de belofte gewoon niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:08:
Ze adverteren met dekking (en ja, als je naar een klein dorpje in the middle of nowhere verkast moet je dat wel even controleren) en leveren nu niet. Afkopen? Dacht het niet. Of jullie fixen het, of we gaan nu met gesloten beurzen uit elkaar. :)

Als ze nou op de dekkingskaart een blinde velk op je woonplaats hadden staan, dan was het misschien een ander verhaal geweest. Maar T-mobile maakt nu de belofte gewoon niet waar.
Vergeet niet dat je als particulier maar weinig indruk maakt.
Je neemt een abonnement, die jouw past, op het moment van afsluiten.
Dat jij verhuist is geen onderdeel van dat contract.
Er staat in de voorwaarden dat er een dekkingsgraad is, ja, maar die geldt voor de aansluitdatum, en de 30 dagen erna ( imho bij Tmob )
Als jij na 6 manden prima gebruik, ineens naar een mindere lokatie gaat verhuizen, ligt dat bij jouw zgn onderzoeksplicht.

Zo kan straks elke slimmerik 'verhuizen' naar een minimale dekkingsplaats, en zomaar zijn contract afkopen
Zoek een welwillende bewoner van lubbeguttewolde, waar TM geen dekking heeft, en laat je daar inschrijven.
Zo kom je dan eenvoudig van je contracten af ( er zijn gekkere dingen gebeurt om ergens onderuit te komen )

Als eenling doe je er niets tegen, wat ga je doen, procederen ?
Twitter / Facebook klagen ?
Ben je een BN'er gaat het je nog wel lukken, ben je een bedrijf met 1400aansluitingen ( zoals bij ons ) lukt het ook.
Onze buitenmonteurs waren van de één op de andere dag maar 50% bereikbaar, veel minder dan voorheen.
4 maanden, en TM gaf toe, alles weer terug naar KPN, geen afkoopsom, geen regeling ... het kan namelijk wel.
Het grootste probleem in die zaak, was de simkaartwissel, niet alle monteurs zijn elke dag op een vestiging.
TM liet abo's doorlopen, tot de simkaart geruild/afgemeld werd.
De eerste batch was in een week overgezet, hele simkaartreeksen tegelijk, beheer in onze vestiging had een "eigen" inlog van TM, waar ze één op één de simkaarten konden deactiveren.

KPN had de simkaarten al actief, bij aanmelden netwerk, waren ze binnen een half uur 'bereikbaar'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

FreshMaker schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:22:
[...]

Vergeet niet dat je als particulier maar weinig indruk maakt.
Je neemt een abonnement, die jouw past, op het moment van afsluiten.
Dat jij verhuist is geen onderdeel van dat contract.
Er staat in de voorwaarden dat er een dekkingsgraad is, ja, maar die geldt voor de aansluitdatum, en de 30 dagen erna ( imho bij Tmob )
Als jij na 6 manden prima gebruik, ineens naar een mindere lokatie gaat verhuizen, ligt dat bij jouw zgn onderzoeksplicht.

Zo kan straks elke slimmerik 'verhuizen' naar een minimale dekkingsplaats, en zomaar zijn contract afkopen
Zoek een welwillende bewoner van lubbeguttewolde, waar TM geen dekking heeft, en laat je daar inschrijven.
Zo kom je dan eenvoudig van je contracten af ( er zijn gekkere dingen gebeurt om ergens onderuit te komen )

Als eenling doe je er niets tegen, wat ga je doen, procederen ?
Twitter / Facebook klagen ?
Ben je een BN'er gaat het je nog wel lukken, ben je een bedrijf met 1400aansluitingen ( zoals bij ons ) lukt het ook.
Onze buitenmonteurs waren van de één op de andere dag maar 50% bereikbaar, veel minder dan voorheen.
4 maanden, en TM gaf toe, alles weer terug naar KPN, geen afkoopsom, geen regeling ... het kan namelijk wel.
Het grootste probleem in die zaak, was de simkaartwissel, niet alle monteurs zijn elke dag op een vestiging.
TM liet abo's doorlopen, tot de simkaart geruild/afgemeld werd.
De eerste batch was in een week overgezet, hele simkaartreeksen tegelijk, beheer in onze vestiging had een "eigen" inlog van TM, waar ze één op één de simkaarten konden deactiveren.

KPN had de simkaarten al actief, bij aanmelden netwerk, waren ze binnen een half uur 'bereikbaar'
Gewoon voet bij stuk houden, dan gaan ze echt wel meewerken hoor. Je voldoet gewoon aan je onderzoeksplicht door te kijken of de provider aangeeft dekking te hebben op je nieuwe adres. Als daarna blijkt dat het niet werkt, terwijl jij gewoon netjes aan je onderzoeksplicht hebt voldaan, dan meld je je probleem en vraagt om een oplossing. Die komt er natuurlijk niet (zul je ook vrij snel te horen krijgen) en daarop stel je ze in gebreke, geef je ze een redelijke termijn om alsnog met een oplossing te komen. Doen ze dat niet, dan ontbinden maar. Nummer porteren naar een andere provider en stoppen met betalen.

Natuurlijk proberen ze je eerst nog even wat extra te laten betalen, maar daar moet je gewoon niet in meegaan. Let wel: dit werkt dus alleen als de provider zegt ergens bereik te hebben, maar dat in de praktijk niet heeft. Als je bereik wat minder is, of de provider heeft op zijn dekkingskaart inderdaad een blinde vlek ingetekend op jouw nieuwe adres..... dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-06 13:38
Ik heb precies hetzelfde gehad bij TMobile. Nadat ik op 3 verschillende momenten via een app de netwerkresultaten had doorgestuurd, boden ze me 2 opties aan:

1. Kosteloos direct het contract te ontbinden
2. X-bedrag korting op het maandbedrag

Omdat het een telefoon van de zaak is, heb ik voor nu toch maar besloten om het zo te laten en ben ik voor de korting gegaan.
Ik weet trouwens niet hoe het op dat moment met mijn resterende contractduur zat. Wellicht dat daar nog een verschil in zit waarom het bij mij kosteloos kon en bij TS niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-06 12:26
Ik heb hetzelfde gehad met Vodafone. overstappen had geen zin omdat er geen andere provider was die wel dekking had. Uiteindelijk opgelost (in ieder geval binnen huis) met bellen via Wifi. Dat werkt bij ons thuis prima (je moet volgens mij wel een IPhone en Vodafone hebben) en kost niets extra.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
AppieR schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:44:
Ik heb hetzelfde gehad met Vodafone. overstappen had geen zin omdat er geen andere provider was die wel dekking had. Uiteindelijk opgelost (in ieder geval binnen huis) met bellen via Wifi. Dat werkt bij ons thuis prima (je moet volgens mij wel een IPhone en Vodafone hebben) en kost niets extra.
Dus jij betaalt zelf voor het netwerk ( wifi ), EN daarop nog eens de bereikbaarheids-kosten ( abonnement )
Goede besparing ;)

Ik had pré 4G ook VF, en alleen maar data buiten, in de hoek van de tuin.
2G ( en spraak ) waren wel voorhanden, ik kon bellen en gebeld worden.
Bieden ze me de 'oplossing' een signaal-plus voor in huis.
Die moest ik dan aansluiten op mijn eigen netwerk, en kon ik 3G gebruiken.
Met daarbij de opmerking, "u kunt hem ook openstellen voor passanten, zodat die ook van 3G kunnen genieten"

Ik vroeg daar dus een korting op mijn kosten voor, of een bijdrage in mijn netwerkkosten, want electra en mijn thuis-provider zijn ook niet gratis.
Dat lachten ze weg, ..... Nee, meneer, dat doen wij niet, signaal plus kost U 80€, daar krijgt u veel gemak voor terug.
Maar dat apparaat gaat de dorpskern toch niet halen ?
Nee, meneer, dat dan weer niet, maar u heeft wel 3G snel internet thuis.
- laat ik DAT internet nu al wel hebben, in de vorm van mijn provider ... ik wil 3G in de omringende 5 kilometers.
Tja, dat gaat niet lukken op korte termijn .... - Zal ik U een signaal plus toesturen ? 8)7

Ik was bereikbaar, dat ik geen 3G had, boeide me thuis niet ( en in die tijd ook weer niet dermate in het dorp, waar ik maar sporadisch was )
Direct mijn opzegging ingediend, moest nog een half jaar, en daarna KPN -> nooit meer 'minder' bereik gehad.

Belden ze na een jaar terug, want mijn opzegging had natuurlijk die 'snel internet gebrek' er in staan.
"Meneer, wij kunnen u nu 4G aanbieden, 6GB/m 25€" ( in plaats van 45€ )
Mosterd na de maaltijd, als je géén klant meer bent/wil zijn, komen de korting wel op tafel ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 08:29
Ah, dan weet ik wie je aan de lijn had:
YouTube: Little Britain - Computer Says No - Clip 1
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Grotbewoner schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:13:
Ik verhuis binnenkort naar een plek waar mijn provider, T-mobile, geen dekking heeft.
Laat me raden, je verhuist naar een grot.....

Ik vind het een alleszins net voorstel. Ter vergelijk: als ik morgen naar het buitenland (buiten EU) verhuis, dan is dat niet iets waar m'n provider iets aan kan doen, dat ik dan gigantische roamingkosten zal maken.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andypieters
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-06 17:41
Ik weet niet hoe het bij andere providers zit, maar bij vodafone kan je bellen via wifi.
Een collega van mij was verhuisd naar een nieuwbouwhuis, en die had ook problemen met het bereik.
Wifi bellen aangezet, probleem opgelost.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een stabiele wifi verbinding hebt in huis, maar dat lijkt me geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 21:09
Als op de website staat dat daar dekking is en ze zelf toegeven dat dit niet zo is zou ik betalen geen optie vinden op van het probleem af te komen. Zoals je zelf zegt, het is hun fout. Dat jij verhuist is in dit geval irrelevant aangezien ze zelf aangeven op de nieuwe locatie dekking te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PhilipsFan schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:17:
Ik zou zeggen van wel. Ze kunnen hun belofte niet waarmaken. Je hebt gekeken op de dekkingskaart en daar stond dat er wel dekking is. Dus als dat niet het geval blijkt te zijn, dan leveren ze niet de dienst volgens afspraak. Ik zou het niet mee akkoord gaan. Contract kosteloos ontbinden lijkt mij de enige optie.
TS heeft al contact gehad met T-Mobile, daarbij is aangegeven dat in dat gebied het bereik 'hit and miss' is, dus je hebt mazzel, of pech. Er zijn dus daar klanten die wel bereik hebben, maar ook die dat niet hebben. Het is dus maar de vraag of dan zomaar ontbinden kan. Lijkt mij niet, namelijk. Afkopen voor 90,- lijkt mij dan een redelijk bod. :) Overigens staan bij alle dekkingskaarten van alle providers ook wel een opmerking, dat bereik van meer factoren afhankelijk is en dat gegeven informatie in de kaart een indicator is, waar je geen rechten uit kan ontlenen.
Septimamus schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:26:
Als op de website staat dat daar dekking is en ze zelf toegeven dat dit niet zo is zou ik betalen geen optie vinden op van het probleem af te komen. Zoals je zelf zegt, het is hun fout. Dat jij verhuist is in dit geval irrelevant aangezien ze zelf aangeven op de nieuwe locatie dekking te geven.
Volgens TS is er 'hit and miss' aangegeven; dan heb je geluk of pech, afhankelijk van het toestel. En daarbij, de bereikindicator op de website van de providers heeft altijd een disclaimer, dat bereik van meer zaken afhankelijk is en dat gegeven indicator niet meer dan een indicatie is en dat er dus geen rechten aan kunnen worden ontleent.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 28-08-2018 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 00:51
CH4OS schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:31:
[...]
TS heeft al contact gehad met T-Mobile, daarbij is aangegeven dat in dat gebied het bereik 'hit and miss' is, dus je hebt mazzel, of pech. Er zijn dus daar klanten die wel bereik hebben, maar ook die dat niet hebben. Het is dus maar de vraag of dan zomaar ontbinden kan. Lijkt mij niet, namelijk. Afkopen voor 90,- lijkt mij dan een redelijk bod. :) Overigens staan bij alle dekkingskaarten van alle providers ook wel een opmerking, dat bereik van meer factoren afhankelijk is en dat gegeven informatie in de kaart een indicator is, waar je geen rechten uit kan ontlenen.
[...]
Volgens TS is er 'hit and miss' aangegeven; dan heb je geluk of pech, afhankelijk van het toestel. En daarbij, de bereikindicator op de website van de providers heeft altijd een disclaimer, dat bereik van meer zaken afhankelijk is en dat gegeven indicator niet meer dan een indicatie is en dat er dus geen rechten aan kunnen worden ontleent.
Dat 'hit or miss' is natuurlijk een eufemisme, T-Mobile gaat heus niet zomaar toegeven dat hun dekking slecht is want dan willen alle klanten meteen opzeggen. Natuurlijk is het ook afhankelijk van het toestel, wat voor type huis etc.

Die 90 euro lijkt redelijk, maar wat krijg je daar nu precies voor dan? Als je willens en wetens van je contract af wil, terwijl je eerder een termijn hebt afgesproken, dan is het logisch dat je dat afkoopt. Maar dat lijkt me hier niet het geval. Het is niet zo dat je je droomhuis laat schieten omdat je nog een contract hebt bij een telefoonprovider die op die plek geen dekking heeft (terwijl ze wel landelijke dekking claimen).

Maar goed, het heeft blijkbaar ook te maken met de kwaliteit van de provider. KPN deed in mijn geval helemaal niet moeilijk, een reden voor mij om in de toekomst (mocht ik verhuizen) ooit weer voor KPN te kiezen. Dit verhaal hier versterkt alleen maar mijn eigen ervaring dat je een heel eind bij T-Mobile vandaan moet blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Laatst online: 12:27

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Beetje vreemd voorstel vind ik. Ik heb precies hetzelfde gehad nadat ik mijn nieuwbouwwoning had betrokken. Binnen geen bereik en veelvuldig niet bereikbaar of gemiste oproepen die 's avonds ineens binnenkwamen.

Ik heb daarop ook contact gehad met T-mobile en die hebben met de dekkingskaart ook gezien dat het een "hit and miss" zou zijn door de stand van de antenne. Dit is vervolgens doorgezet naar een andere afdeling die mij zou terugbellen daarover. Deze afdeling kwam tot dezelfde conclusie en bood mij kosteloos het abonnement stop te zetten en te switchen naar een andere provider. Dit heb ik vervolgens gedaan en sinds dien geen problemen meer ervaren.

Ik moest toen geloof ik nog iets van een jaar bij een 2-jarig zakelijk abonnement.

Ik vind het ook een raar verhaal dat je 90 euro moet betalen voor een service die niet geleverd kan worden. Dit is contractbreuk aan de zijde van T-mobile en geeft dus recht op kosteloze opzegging. Jouw verhuizing heeft daar niets mee te maken aangezien zij een landelijke dekking geven.

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:27
Ik mocht bij budget provider Simpel (T-mobile netwerk) kosteloos opzeggen nadat ik verhuisd was naar een gebied met geen bereik. Zou verwachten dat je bij een premium provider wat meer service mag verwacten.
Hierbij informeer ik u over het onderzoek wat is uitgevoerd met betrekking tot uw bereikbaarheid. Ik heb meermaals geprobeerd u telefonisch te bereiken om dit te bespreken, maar helaas heb ik u niet weten te bereiken.

Uit het onderzoek is gebleken dat er in het postgebied waar u woont geen optimale netwerkdekking aanwezig is. Hierdoor ervaart u een minder goede dekking dan u van ons kan verwachten. Omdat er op korte termijn geen netwerkverbeteringen gepland staan, kunnen we het bereik rondom uw postcode voorlopig niet optimaliseren.

We vinden het erg jammer om u als klant te verliezen, maar om deze reden mag u het abonnement kosteloos beëindigen.

Wanneer u het telefoonnummer wilt behouden, kunt u een aanmelding doen bij een nieuwe aanbieder met nummerbehoud. Geef hierbij aan dat u mag opzeggen wegens slecht bereik en dat u mag overstappen met 5 werkdagen.

Wilt u het abonnement per direct opzeggen zonder behoud van uw telefoonnummer, dan kunt u ons dit laten weten via het contactformulier. Na het beëindigen van uw contract ontvangt u een bevestiging per e-mail.

Onze excuses voor het ongemak, wij horen graag van welke mogelijkheid u gebruik wilt maken.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Simpel Klantenservice

[ Voor 84% gewijzigd door Ruben0s op 28-08-2018 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Shit. Nu heb ik wel spijt dat ik zo maar akkoord ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Ja, ik zou toch zeggen dat je dit eigenlijk geen service vindt. Overal in Nederland zou je gewoon dekking moeten hebben, al is het minimaal.

Ik vind dit echt geen stijl van T-Mobile, jij neemt een product af, die zij niet kunnen leveren! Dat is hun fout, niet de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 22:53

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Anoniem: 455473 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:50:
Ja, ik zou toch zeggen dat je dit eigenlijk geen service vindt. Overal in Nederland zou je gewoon dekking moeten hebben, al is het minimaal.

Ik vind dit echt geen stijl van T-Mobile, jij neemt een product af, die zij niet kunnen leveren! Dat is hun fout, niet de jouwe.
Sorry hoor maar die garantie hoeft een operator niet te geven. Wij in Nederland zijn al enorm verwend met mobiel bereik maar 100% is absoluut onmogelijk of je moet bereid zijn om het meervoudige voor je abonnement te betalen dan kunnen ze wellicht 100% dekking geven.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Anoniem: 455473 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:50:

Ik ben 1x verhuisd waarbij ik op mijn nieuwe locatie de diensten niet kon afnemen (oké hierbij ging het om een upc verbinding, thuis verbinding dus). Contract werd gewoon vroegtijdig beëindigd zonder extra kosten. Dit kon makkelijk doordat de spullen in bruikleen zijn (die moesten dus terug) en het abonnement zelf is gewoon een administratief iets.

Wel werd in deze gevraagd naar een bewijs van de verhuizing omdat het natuurlijk anders een ''goedkope smoes'' (dit werd uiteraard niet op deze manier geformuleerd maar begrijpelijk) kon zijn om even onder het contract uit te komen.

Mij lijkt in een situatie van een sim-only dat ze ook alleen een verhuis bewijsje nodig hebben en that's it? Er is in deze geen spraken van één of andere afkoping van een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:04

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

The_Wireless_Guy schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:45:
[...]

Sorry hoor maar die garantie hoeft een operator niet te geven. Wij in Nederland zijn al enorm verwend met mobiel bereik maar 100% is absoluut onmogelijk of je moet bereid zijn om het meervoudige voor je abonnement te betalen dan kunnen ze wellicht 100% dekking geven.
Op de dekkingskaart van T-Mobile geven ze aan dat ze overal in Nederland bereik hebben, op 1 lokatie in de Waddenzee na.

Zolang je niet naar die lokatie verhuisd, mag je gewoon verwachten dat je dan ook overal dekking hebt. Simpel....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:31
Ik krijg vaak dekkingsklachten uit gebieden die vaak zelfs felroze zijn, dus echt helemaal kloppend is die kaart niet. Je kan er niet vanuit gaan dat het altijd klopt.

T-Mobile geeft vervolgens wel aan dat het inderdaad knudde is op die locatie en stuurt je vervolgens naar KPN :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 22:53

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

krakendmodem schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:19:
Ik krijg vaak dekkingsklachten uit gebieden die vaak zelfs felroze zijn, dus echt helemaal kloppend is die kaart niet. Je kan er niet vanuit gaan dat het altijd klopt.

T-Mobile geeft vervolgens wel aan dat het inderdaad knudde is op die locatie en stuurt je vervolgens naar KPN :P
Een dekkingskaart is geen weergave van de werkelijkheid maar een verwachting op basis van modellen. Je kan er geen rechten aan ontlenen.

Ik moet zeggen dat de dekkingskaart van T-Mobile wel rooskleurig is.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ook ik had vroeger een T-mobile abbo, toen nog in het 3G tijdperk. Had erg vaak geen dekking (destijds was het dramatisch, nu hebben ze wel een redelijke goede dekking) op een aantal plekken, zoals woon/werk adres. Dit had ik destijds doorgegeven aan T-mobile waarna zij een onderzoek instelde. Conclusie: Inderdaad geen dekking en kosteloos mijn abonnement kunnen ontbinden.

Meestal geven ze eerst een optie om af te kopen, maar als je moeilijk gaat doen (je gaat niet betalen voor iets wat niet werkt) gaan ze het kosteloos doen. Ook kreeg ik de kosten terug die ik gemaakt had.

Het toestel moest wel terug of ik kon hem afkopen.

Misschien dat je nog een keer even kan bellen, want ik zou zelf nooit akkoord gaan met 90 euro

[ Voor 5% gewijzigd door MysticX op 02-09-2018 01:16 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvries
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 19:38
andypieters schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:09:
Ik weet niet hoe het bij andere providers zit, maar bij vodafone kan je bellen via wifi.
Een collega van mij was verhuisd naar een nieuwbouwhuis, en die had ook problemen met het bereik.
Wifi bellen aangezet, probleem opgelost.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een stabiele wifi verbinding hebt in huis, maar dat lijkt me geen probleem
Die optie biedt Tele2 ook. KPN en T-Mobile heb ik nog niet over een werkend Voice over Wifi product gehoord. Alleen dat ze het gaan testen..
Pagina: 1