Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Seriele/usb converter werkt niet op een zeroclient.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fixxie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-07 15:56
Ik wil een seriele/usb converter van het merk delock aansluiten op een zeroclient (W7 pro) met een virtuele werkplek,de converter is wel usb 1.1(heb momenteel geen andere) en ik moet een idcardreader aansluiten om temperaturen uit te lezen van een laboraratorium stoof.
...

HP zeroclient
...

De seriele converter wordt wel gezien als onbekend apparaat op een hp laptop maar niet op de zeroclient.
Ik heb een vista driver die geen foutmelding geeft bij het instaleren op de hp laptop.
Als ik een telefoon aansluit op usb wordt ie wel opgeladen en ziet de zeroclient ook een android apparaat.
Maar sluit ik de seriele converter aan dan gebeurd er niks.......
Het is de eerste keer dat ik een topic start,dus neem me niet kwalijk als ik misschien wat onsamenhangend ben.
...

Alle reacties

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Welke convertor is het exact? Is het een Chinees no-name prul, een antieke "Westerse", een fatsoenlijke FTDI, of...?
Zeker de goedkope Chinese en antieke Westerse zijn dramatisch kwa drivers op moderne Windows OSsen. Zelf heb ik daarom mijn werkgever ten zeerste aangeraden om mij te voorzien van een originele en moderne FTDI kabel.

• fixxie
Hey Tommie,

Het is een ander soort converter......usb aan de ene kant en echt een seriele stekker aan de andere kant.
Kijk maar naar de afbeelding als je zoekt op "delock 61018 ".

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:52
Je moet ervoor zorgen dat de usb doorgestuurd wordt naar je virtuele omgeving. Lijkt erop dat dit niet gebeurd ;)

• fixxie
Maar waarom ziet en herkend ie dan wel een android telefoon....
Dat vind ik zo vreemd.......

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als ik op dat typenummer google, zie ik dat het een prolific chipset is, welke staat er niet bij, maar ga maar uit van een pl2303 (heel standaard ding wat ten tijde van USB 1.1 in zo'n beetje alle serieel-usb kabels zat).
Afhankelijk van wat delock er aan gedaan heeft, kan dat ding met een generieke pl2303 driver werken, of als delock daar een eigen vendor-id en device-id erin geprutst heeft, met een driver van delock. Ik gok dat eerste.
Je zult dus je driver moeten installeren maar ik weet niet of dat dat makkelijk is op een zeroclient (of dat je wellicht een read-only OS image krijgt), daar ben ik niet zo in thuis.

Blijkbaar heeft het dinq wel USB-support als een android device wel als zodanig herkend wordt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 15:47
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:03 ]

• fixxie
Klopt, we hebben ook al een vraag uitgezet bij de fabrikant van het apparaat wat moet worden uitgelezen.
Maar ik vind het interessant om zelf ook wat rond te vragen en het op een andere manier misschien werkend te krijgen .
Eigenwijs is ook wijs he..... :P

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
fixxie schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:50:
Hey Tommie,

Het is een ander soort converter......usb aan de ene kant en echt een seriele stekker aan de andere kant.
Kijk maar naar de afbeelding als je zoekt op "delock 61018 ".
Ik weet wat een USB-serial adapter is, ik heb het spul zelf ook, maar dan van een A-merk: http://www.ftdichip.com/Products/Cables/USBRS232.htm. Ook weet ik dat veel van de oudere chips (onderandere prolific) daarin geen support voor moderne Windows OSsen hebben. Wordt de chip in jouw converter ondersteund door jouw OS?

• fixxie
Ik weet dat dit een oude kabel is ,dus ik verwacht ook dat de chip niet meer wordt ondersteund.
Even opzoek naar een nieuwe,dan zal het waarschijnljik wel gaan werken.
Vaak vraagt de fabrikant van deze apparatuur nog al de hoofdprijs voor dit soort extra accessoires,als je het dan kunt oplossen met een kabel van twee tientjes,is de baas ook weer tevreden. O-)
Pagina: 1