Ik zoek een laptop voor mijn vriendin die wilt beginnen met wat hobbymatige fotografie. Ze zal niet gaan photoshoppen maar kleine aanpassingen aan foto's maken.
Wat ga je met je laptop doen?
Het doel van de laptop is naast, het standaard youtube, office en internet, het bewerken van foto's. Dit hoeft niet met een programma als Photoshop. Ik zat zelf te denken aan een programma als GIMP. Incidenteel zal er eens een oud spelletje als Rollercoaster gespeeld worden.
Wat is je budget?
Max 700/750 maar hoe minder hoe beter. Des te meer kan er naar de camera namelijk.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee laptop zal voornamelijk thuis blijven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifieke merk voorkeuren.
Er bestaat niet echt een duidelijke requirements eis voor GIMP. De 1 noemt het een relatief licht programma de ander vind het onverwacht zwaar draaien. Misschien dat jullie nog een suggestie hebben voor andere software. Het doel is om vrij basic foto te kunnen aanpassen maar wel een laptop die enigszins toekomst proof is.
Ik kom tot dit lijstje met specs:
- Full HD scherm of hoger (inkoppertje)
- IPS scherm (beter als TN begreep ik?)
- Minimaal 8GB werkgeheugen
- SSD. Formaat is niet heel belangrijk. Ik heb een NAS en nog 1TB Stack bij TransIP
- Ik hoor goede dingen over de AMD Ryzen maar ik ben niet echt thuis in de CPU wereld
- In hoeverre is een degelijke videokaart nodig voor GIMP achtige software?
- 15.6 inch is het doel maar 17.3 inch kan bij goede argumenten
Ik had mijn in eerste instantie dood gestaard op de Acer Aspire 3 maar deze heeft een TN scherm.
https://tweakers.net/pric...spire-3-a315-41-r3eb.html
Wat ga je met je laptop doen?
Het doel van de laptop is naast, het standaard youtube, office en internet, het bewerken van foto's. Dit hoeft niet met een programma als Photoshop. Ik zat zelf te denken aan een programma als GIMP. Incidenteel zal er eens een oud spelletje als Rollercoaster gespeeld worden.
Wat is je budget?
Max 700/750 maar hoe minder hoe beter. Des te meer kan er naar de camera namelijk.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee laptop zal voornamelijk thuis blijven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifieke merk voorkeuren.
Er bestaat niet echt een duidelijke requirements eis voor GIMP. De 1 noemt het een relatief licht programma de ander vind het onverwacht zwaar draaien. Misschien dat jullie nog een suggestie hebben voor andere software. Het doel is om vrij basic foto te kunnen aanpassen maar wel een laptop die enigszins toekomst proof is.
Ik kom tot dit lijstje met specs:
- Full HD scherm of hoger (inkoppertje)
- IPS scherm (beter als TN begreep ik?)
- Minimaal 8GB werkgeheugen
- SSD. Formaat is niet heel belangrijk. Ik heb een NAS en nog 1TB Stack bij TransIP
- Ik hoor goede dingen over de AMD Ryzen maar ik ben niet echt thuis in de CPU wereld
- In hoeverre is een degelijke videokaart nodig voor GIMP achtige software?
- 15.6 inch is het doel maar 17.3 inch kan bij goede argumenten
Ik had mijn in eerste instantie dood gestaard op de Acer Aspire 3 maar deze heeft een TN scherm.
https://tweakers.net/pric...spire-3-a315-41-r3eb.html