Upgrade van ATI Radeon HD5850 in 9 jaar oud systeem.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mesomelas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-05-2023
In 2009 heb ik onderstaande desktop gekocht, de videokaart maakt een hoop herrie en wil ik graag vervangen door een nieuwe, stille en betere videokaart. Nu zou ik graag weten welke videokaart jullie aanraden in combinatie met de rest van het systeem.

Wat betreft het budget is volgens mij een dure videokaart niet interessant in dit systeem. Denken jullie dat dit wel de moeite is, of dat een upgrade überhaupt verspilling is dan hoor ik het ook graag! :)

VideokaartHD5850 (ATI Radeon HD5850)
CPUPhenom II X4 955 Black Edition (4x 3200 MHz)
MoederbordGigabyte GA-MA790XT-UD4P (AMD 790X)
Memory12GB DDR3 1333
VoedingSilent Pro M 700W (700 Watt)
HDDSamsung SSD 840 EVO 120GB
Monitor2 * Samsung Syncmaster (2443BW) aangesloten via DVI

Als er nog relevante info mist voeg ik die graag toe.

Alle reacties

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-12-2025
Hey, even een tip:
CAA beleid

Als je voornamelijk even bij puntje 2 kijkt zie je wat vragen staan. Het beantwoorden van deze vragen helpt ons een hoop om jou advies te kunnen geven over je upgrade.

• Mesomelas
elbowlessgoat schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:58:
Hey, even een tip:
CAA beleid

Als je voornamelijk even bij puntje 2 kijkt zie je wat vragen staan. Het beantwoorden van deze vragen helpt ons een hoop om jou advies te kunnen geven over je upgrade.
Bedankt voor je reactie, maar volgens mij staat dit toch allemaal vrij duidelijk in de startpost?
  • Wat wil je bereiken?
  • Stiller systeem d.m.v. een nieuwe en betere videokaart.
  • Wat mag het gaan kosten?
  • Ik wil graag weten wat het nog waard is om te investeren.
  • Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
  • Dat het aansluit bij en in verhouding is met de rest van de componenten.
  • Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
  • Zie tabel in startpost.

Verwijderd

Het is eigenlijk zondegeld om hier nog een nieuwe GPU in te steken.

Een 2ehandsje in de vorm van een HD7970/280/290/x oid zou nog wel uitkomen, maar voor nieuwere games zit je toch echt aan de CPU-grens.

Dan zou een upgradesetje ergens in de omgeving van een i5-8400, mobo, 16gb en een GPU intressanter zijn. Dan ben je weer aardig up to date.

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:33
Hmm... 9 jaar oud, dan zou ik al een compleet nieuw systeem kopen eigenlijk.

• Mesomelas
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:07:
Het is eigenlijk zondegeld om hier nog een nieuwe GPU in te steken.

Een 2ehandsje in de vorm van een HD7970/280/290/x oid zou nog wel uitkomen, maar voor nieuwere games zit je toch echt aan de CPU-grens.

Dan zou een upgradesetje ergens in de omgeving van een i5-8400, mobo, 16gb en een GPU intressanter zijn. Dan ben je weer aardig up to date.
Ik heb ook aan tweedehands kaarten zitten denken, echter ben ik bang dat ik dan weer het zelfde 'probleem' krijg. Een videokaart waarvan de fan versleten is en daarom veel herrie maakt. Zou het systeem blijven zoals het is, maar dan wel stil zou ik dik tevreden zijn.

Mij lijkt een totale upgrade, omdat de videokaart te veel herrie maakt, ook wat overkill. :?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:17
Als je over de prestaties van de 5850 tevreden bent dan zou ik er niet meer in stoppen dan een gebruikt HD7770. Presteert prima, heeft nog goede driverondersteuning is redelijk zuinig en maakt niet veel geluid. V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5

Verwijderd

Mesomelas schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:15:
[...]

Ik heb ook aan tweedehands kaarten zitten denken, echter ben ik bang dat ik dan weer het zelfde 'probleem' krijg. Een videokaart waarvan de fan versleten is en daarom veel herrie maakt. Zou het systeem blijven zoals het is, maar dan wel stil zou ik dik tevreden zijn.

Mij lijkt een totale upgrade, omdat de videokaart te veel herrie maakt, ook wat overkill. :?
Aah, dan heb ik je verkeerd begrepen - ik dacht dat je ook iets wilde upgraden.

Je zou ook voor een "ghetto mod" zoals dat heet kunnen gaan.

Gewoon de fan eraf halen en een casefan erop monteren :)

Goedkooop, werkt, en geen geld verspild.
Pagina: 1