Ik zal ten eerste wat achtergrond informatie geven. Ik zelf ben van origine een Front-end developer en heb altijd bijgeklust om een extra centje te verdienen (Netjes opgegeven bij de BD
). Denk hierbij aan de lokale bakker, fietsenwinkel enz. Destijds een reseller account afgenomen. En voor deze "klanten" een domeinnaam aangeschaft. Dit was voldoende.
Echter is mijn klanten bestand aan het groeien en gaat het allemaal serieuzer worden. Hierbij is de huidige situatie niet meer houdbaar.
Dus tijd om te investeren zodat ik de gang van zaken kan herstructuren en professionaliseren.
Wat ik zelf denk nog nodig te hebben:
Mocht er informatie missen die je denkt nodig te hebben dan graag even aangeven en zal ik deze aanvullen.
En ontvang graag onderbouwende feedback waarom een bepaalde keuze niet de juiste is.
Echter is mijn klanten bestand aan het groeien en gaat het allemaal serieuzer worden. Hierbij is de huidige situatie niet meer houdbaar.
Dus tijd om te investeren zodat ik de gang van zaken kan herstructuren en professionaliseren.
Wat ik zelf denk nog nodig te hebben:
- KvK Inschrijving (Eenmanszaak > BV?)
- Boekhouder (Administratie)
- IT Partner (Technische ondersteuning)
- VPS (Kleine klanten?)
- VPS (Grote klanten een aparte VPS?)
- Nieuwe Website / Logo update.
- Juridisch advies.
- Ticket systeem.
- Mezelf serieus verdiepen in het ondernemerschap
- Versio - Reseller hosting
- Moneybird - Facturatie
- TransIP VPS.
- HostFact / WeFact
Mocht er informatie missen die je denkt nodig te hebben dan graag even aangeven en zal ik deze aanvullen.
En ontvang graag onderbouwende feedback waarom een bepaalde keuze niet de juiste is.
You're not completely useless, you can always serve as a bad example!