Toon posts:

trap begin dit jaar geverfd, nu vreemde verkleuring...

Pagina: 1
Acties:

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 15:49
Hoi allen,

Begin dit jaar is zijn onze beide trappen professioneel geverfd. Er zat eerst verlijmd vloerbedekking overheen, deze is met afbijt verwijderd. Daarna is de trap helemaal kaal geschuurd. Als afwerking is de trap twee keer in grondverf gezet en daarna twee keer afgelakt. Nadien zijn er trapmaantjes opgeplakt. Nu is de trap aan het verkleuren, zie plaatje (klikbaar):

De schilder is wezen kijken en die was nogal verbaasd. We denken aan de samenstelling van de verf, omdat alleen de traptreden deze verkleuring hebben. De borden aan de zijkant niet en de houten balk waar de treden aan vast zitten (aan de binnenzijde) zijn ook nog steeds wit.

Kent iemand dit probleem? En wat zouden we er aan kunnen doen? (ja, schilderen lijkt logisch, maar ik wil natuurlijk niet dat we over een half jaar weer dit probleem hebben...)

Alvast bedankt voor het meedenken. :)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:25

Wish

ingwell

De borden niet.... dus alleen de plekken waar daadwerkelijk ook de vloerbedekking op verlijmd was? Zo te zien is de lijm en/of afbijt de schuldige.

No drama

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zijn de trakken alleen gelakt, of ook nog verzien van een toplak (trappenlak bijv.)? Ik heb dit/ een soorgelijk probleem eerder gezien namelijk bij transparante trappenlak, die niet UV bestendig bleek te zijn. Staat de zon regelmatig in de (volle) zon?

Alternatief is dat het spul wat gebruikt is voor het afbijten van de trap, naar buiten aan het werken is. Ik weet niet hoe lang er tussen behandelen heeft gezeten en gronden, maar als dat bijv. een dag was, heb je kans dat het spul in het hout zat en opgesloten is door het te verven vervolgens.

Enige remedie lijkt mij dan dat het opnieuw gedaan moet worden; compleet de verf afbranden en vanaf de grondlaag weer beginnen :/

Xbox Live ID:Notna8310

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 15:49
De trap komt voor het overgrote deel niet in de directe zon. Alleen de bovenste treden van de zoldertrap komen wel eens in het volle zonlicht. De trap is afgelakt met twee lagen, best wel stevige verf.

De afbijt had ik ook al aan gedacht. Maar toch lijkt dit het niet helemaal te verklaren, omdat er toch wel wat tijd tussen heeft gezeten (zeker op de zoldertrap). En er is na het afkrabben van de lijm ook nog geschuurd. Maar goed, het zou inderdaad goed kunnen.

Zou het verder nog iets van impregneerspul in het hout kunnen zijn?

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:09
schuren en weer gronden heb dezelfde probleem gehad met een trap heb het wel een keer of 2 moeten herhalen voor dat het weg was :o

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Heb ik ook gehad met de balken in het plafond van m'n broertje's huis.. Lijkt op nicotine aanslag, en die geelbruine kleur kwam er steeds doorheen. Opgelost door isoleerverf: https://www.hornbach.nl/s...10-l/3809820/artikel.html

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:08
De lijm zit nog steeds in het hout, dat trekt naar verloop van tijd door de verf (op waterbasis gok ik). Ik denk dat je dat ziet en daarom ook alleen op de treden.

Oplossing is schuren, een primer of isoleerverf erop en weer lakken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee