Toon posts:

Aanschaf nieuwe monitor. Advies?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor, mijn budget is maximaal 300 euro. Mijn voorkeur gaat uit naar een IPS paneel omdat mijn beeldscherm op een plek staat dat er ook licht van buiten op valt.

Verder het liefst 24inch en 1080p. Ik heb al een beetje rond zitten kijken en kwam zelf uit op de volgende monitor:

https://www.bol.com/nl/p/...monitor/9200000077051708/

Nou heeft deze wel freesync en ik heb een Nvidia 1080 GTX dus volgens mij is dit niet de beste optie. Veel G-sync schermen vallen echter buiten mijn budget of de optie voor een IPS paneel vervalt.

Ik speel voornamelijk World of Warcraft en ben benieuwd of er mensen zijn met ervaring als het neerkomt op de responsetijd en ververssnelheid voor dergelijke schermen in dit spel. Ik kan me voorstellen dat het bij FPS of Race games veel belangrijker is dan bij een MMO of zie ik dat verkeerd?

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:17

vectormatic

Warlock of the doorlock

praktisch gezien zal je met een 1080 in WoW op 1080p altijd makkelijk die 75Hz wel halen (als je CPU het bijbeent), dan is het dus een kwestie van eventueel V-sync aanzetten, en heb je geen freesync/gsync nodig

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Verwijderd

Topicstarter
vectormatic schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:13:
praktisch gezien zal je met een 1080 in WoW op 1080p altijd makkelijk die 75Hz wel halen (als je CPU het bijbeent), dan is het dus een kwestie van eventueel V-sync aanzetten, en heb je geen freesync/gsync nodig
Dus gezien mijn wensen is dit een prima scherm met een goede prijs/kwaliteit verhouding? Of zou je een ander scherm aanraden.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:17

vectormatic

Warlock of the doorlock

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:35:
[...]

Dus gezien mijn wensen is dit een prima scherm met een goede prijs/kwaliteit verhouding? Of zou je een ander scherm aanraden.
Ik ben niet zo de expert op scherm gebied, ik kan zelf bijvoorbeeld prima af met een simpel TN-etje, maar de technologie kwa refresh etc.. snap ik verder wel.

Dus verder dan "voor WoW op 1080p zou ik me niet druk maken over free/g-sync" kom ik niet :P

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-12-2025
Hoi @Verwijderd, zelf game ik op een 27" 1080p scherm met refresh van 60hz en een respons van 4ms. Ik loop qua graphics echt nergens tegenaan bij WoW waardoor het mijn spel zou verslechteren. Hogere refresh geeft wel mooier beeld vaak, als je gpu/cpu dit bijbenen met het genereren van beelden.
Mijn vrouw speelt ook voornamelijk WoW en dan op een scherm dat nog een tikkie langzamer is dan die van mij qua reactietijd, ook zij heeft nergens last van.

Ik zou die LG die je hebt gezien met gerust hart kopen, en zo hoef je ook lang niet je gehele budget te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
elbowlessgoat schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:56:
Hoi @Verwijderd, zelf game ik op een 27" 1080p scherm met refresh van 60hz en een respons van 4ms. Ik loop qua graphics echt nergens tegenaan bij WoW waardoor het mijn spel zou verslechteren. Hogere refresh geeft wel mooier beeld vaak, als je gpu/cpu dit bijbenen met het genereren van beelden.
Mijn vrouw speelt ook voornamelijk WoW en dan op een scherm dat nog een tikkie langzamer is dan die van mij qua reactietijd, ook zij heeft nergens last van.

Ik zou die LG die je hebt gezien met gerust hart kopen, en zo hoef je ook lang niet je gehele budget te gebruiken.
Thanks voor je input. Ik twijfel nog over de 24 en 27 inch versie. Heb jij daar nog advies over (gezien je zelf een 27 inch gebruikt) :)

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-12-2025
Yes... Beide kunnen wat grootte betreft makkelijk. Het beeldscherm wordt niets te groot voor je om alles goed bij te houden. Echter....... de 27" is 82 dpi en de 24" is 93dpi. Kortom: de 24" geeft scherpere beelden aangezien de pixeldichtheid hoger is.

Als ik met deze wetenschap terug in de tijd kon, zou ik zelf voor een 24" 1080p zijn gegaan. Toentertijd was ik echter nog wat minder op de hoogte van de technische kant van monitoren.

Denk dus vooral na of 24" groot genoeg voor je is, of dat je per se 27" wil omdat 24" te klein zou zijn.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-02 17:40

Bolletje

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies kan in CAA.

Hierbij het topic verplaatst.
Pagina: 1