Op zoek naar een goede, maar niet te dure koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zoek een?
Ik zoek een koptelefoon. Waarom? Omdat ik het nodig heb, ik ga de komende paar maanden met regelmaat met het vliegtuig weg en ga ook nog 2 weken op vakantie. Dus een lekker muziekje aan het zwembad en wat demping + muziek in het vliegtuig zou heel fijn zijn.
Ik heb verschillende hoofdtelefoons gehad in dure klasse, zoals B&O H4 enzo. Klinken fantastisch, maar erg duur. Gebruikte het destijds te weinig, dus heb hem toen weer verkocht. Nu zoek ik er dus weer 1, maar niet voor dagelijks gebruik. Dus hij mag best wat kosten, maar niet de hoofdprijs.

Wat is je budget?
Ik zit te denken aan een budget tussen de 100 en 200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek luisteren dus. Ik luister van alles, van U2, Toto en dat soort muziek tot harde techno, trance & hardstyle. Ik hou van bass, maar ik wil wel graag een neutraal klankbeeld, voor zover dat mogelijk is voor dit budget. Hoofdtelefoon mag draadloos, is vooral aan het zwembad wel handig, maar is het geen vereiste. Ik zal hem in 99% van de tijd verbinden met m'n Note 9.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zie aardig wat Sennheisers langskomen in die prijsklasse, en ik hoor er vaak goede verhalen over. Maar we hebben ook nog de Sony's, Beats en ga zo maar door. Ik vind het echt lastig om in te schatten wat nou een goede koptelefoon is in deze prijsklasse.

Welke vragen heb je hier nog over?
Geen, ben vooral benieuwd naar ervaringen en tips over bepaalde koptelefoons

Owner of DBIT Consultancy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:23

Audione0

Strijdt der titanen

Loop eens een audio speciaalzaak binnen en ga dan vooral luisteren.

Klank is zo persoonlijk...

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zelf ben ik erg tevreden met mijn pricewatch: Teufel MUTE BT (Zwart). Zoals je ziet zijn die vaak voor €150 te krijgen bij Teufel Audio. Wellicht nu ook als je ze even een belletje of mailtje doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
TommyboyNL schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:40:
Zelf ben ik erg tevreden met mijn pricewatch: Teufel MUTE BT (Zwart). Zoals je ziet zijn die vaak voor €150 te krijgen bij Teufel Audio. Wellicht nu ook als je ze even een belletje of mailtje doet.
Toevallig zat ik daar net naar te kijken. Dat is die zonder NC toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 102% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:01 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mag met, is wat mij betreft geen vereiste!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:01 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 11:37
Ik heb een Audio Technica ATH-M50x. Staat goed aangeschreven en hij bevalt me ook prima. Geluid is goed, ik ben tevreden met het comfort, de drie meegeleverde kabels zijn handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:11
CurtPoindexter schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:53:
[...]

Ik heb hem zelf ook, zei de mediamarkt medewerker. Maar ben al jaren fan van Beyerdynamic dus wellicht is dit er eentje?

pricewatch: Beyerdynamic Custom One Pro Plus (Zwart)

Komt op Tweakers nooit zo vlug naar boven maar ik vind hem erg goed.
Ik kan dit onderschrijven. Goed geluid, 0 verstoring en je kan de bass zelf instellen op 3 niveaus. Ik gebruik hem zelf voor gaming en muziek luisteren, heerlijk dat je er een mod mic op aan kan sluiten omdat de stekker er gewoon ingeplugt word.

Maar het is erg persoonlijk. Heb zelf ook de nodige sennheisers gehad maar ik vind deze tot nu toe veel (meer) kwaliteit voor het geld bieden.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:41:
[...]

Toevallig zat ik daar net naar te kijken. Dat is die zonder NC toch?
Nope, mét. Vandaar de "mute" in de naam ;)

• thomasvant
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-06 21:37
O88088 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:59:
Ik heb een Audio Technica ATH-M50x. Staat goed aangeschreven en hij bevalt me ook prima. Geluid is goed, ik ben tevreden met het comfort, de drie meegeleverde kabels zijn handig.
Had zelf de ATH-M50 (niet x) die een 3 meter lange kabel heeft. Dit is niet heel handig voor dagelijks gebruik dus ligt hij net te vaak in de kast, ondanks de top kwaliteit van het geluid.

Kwam dan ook gisteren de video van MKBHD tegen die de ATH-M50 met bluetooth test. Gelijk mijn oude paar verkocht en nieuwe wil ik zsm bestellen. Ben alleen aan het twijfelen tussen de Sony WH-1000XM2 en de ATH-M50xBT. Iemand die mij kan helpen met deze beslissing? Is noise canceling zo fijn in gebruik? En is de geluidskwaliteit van de Sony's even goed of net iets minder dan de Audio Technica?

(excuses als ik hiervoor een nieuw topic voor had moeten aanmaken, post niet vaak op dit forum)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 09:18

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik heb recent bij de Action een Philips Bass+ bluetooth headset gekocht van < €20 en die bevalt me heel goed. Nee, natuurlijk, het is geen superdeluxe noise cancelling headset van €200 maar duh, daar is de prijs ook niet naar! Voor op de fiets en in het OV is het ding ruim voldoende. Relatief lange accuduur en wmb goede prijs-kwaliteit-verhouding.

[edit]

Deze is het: https://www.action.com/nl-nl/p/philips-koptelefoon-/

[ Voor 20% gewijzigd door Mx. Alba op 22-11-2018 16:03 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1