Mijn huis uit 1972/1973 is voor een groot deel voorzien van kunststof inzetstukken op de noord en zuid kant die relatief recent zijn vervangen (inclusief HR++ glas). Voor een impressie zie, https://goo.gl/maps/VGdXT7KRYtD2, van een huis uit de wijk. Echter de hal (+/- 2x3m) en een woonkamer (+/-3.1m lang) muur zijn stenen muren. Vooral de hal wordt in de winter erg koud in vergelijking met de rest van het huis. Ik heb afgelopen winter met een warmtebeeldcamera de muren al eens bekeken, waaruit blijkt dat dat veruit de koudste plekken zijn binnen het huis. Zie bijvoorbeeld
.
Waarbij de linkerkant kunststof is en de rechter kant de stenen muur.
Afgelopen herfst is er ook vloerisolatie geïnstalleerd, voor mij lijkt spouwmuur isolatie de volgende stap, mits dit financieel interessant is. De hal heeft 2 stenen muren en is een enkele verdieping hoog. De woonkamer muur is +/- 3 meter lang, buiten gemeten is de muur 33cm breed. De muur is twee verdiepingen van +/-2.70m hoog.
Mijn concreet probleem waar ik tegenaan loop is dat ik al met verschillend bedrijven contact heb gehad, maar geen van hen wil isoleren vanwege het type steen waaruit de muren zijn opgetrokken. Zie als voorbeeld
. Dit type steen werd MBI steen genoemd, zelf heb ik geen idee of dit juist is. Welk type spouwmuur isolatie is toe te passen met dit type steen? Of is het beter het isoleren te laten voor wat het is, omdat het niet goed mogelijk is?

Waarbij de linkerkant kunststof is en de rechter kant de stenen muur.
Afgelopen herfst is er ook vloerisolatie geïnstalleerd, voor mij lijkt spouwmuur isolatie de volgende stap, mits dit financieel interessant is. De hal heeft 2 stenen muren en is een enkele verdieping hoog. De woonkamer muur is +/- 3 meter lang, buiten gemeten is de muur 33cm breed. De muur is twee verdiepingen van +/-2.70m hoog.
Mijn concreet probleem waar ik tegenaan loop is dat ik al met verschillend bedrijven contact heb gehad, maar geen van hen wil isoleren vanwege het type steen waaruit de muren zijn opgetrokken. Zie als voorbeeld