Toon posts:

Tijdslimiet op MSN

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet hoe je per account in Win2k een tijdslimiet op het gebruik van MSN kan instellen? Tot nu toe heb ik wat met Taakplanner geprobeerd, maar dat werkt niet echt.

Verwijderd

Hoezo ben je een beetje verslaafd???? :) nee geintje ik weet ut niet :)

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bestaat er een soort kill commando voor 2k?

Dan zou het wel met de taakplanner kunnen in principe...

Althans, dan kun je hem op een bepaalde tijd af laten sluiten :)

Verwijderd

je kan ook een tijdslimiet op je verbinding zetten...:)

Verwijderd

Met een modem misschien wel ja, maar wat is het nut van het aan banden leggen van msn-tijd?

Verwijderd

Topicstarter
Waarom? Ik merk dat m'n zusje het MSN'en steeds leuker begint te vinden. Ik wil niet dat ze de vakantie achter een beeldscherm rondbrengt. Kijk een uurtje of 1,5 à 2 per dag valt nog goed te praten, maar meer wordt toch een beetje ongezond (just like me :+).

Iig, Taakplanner wordt door jullie genoemd als de beste oplossing.
Dit heb ik, zoals gezegd, al geprobeerd en dit liep niet echt goed af:
MSN als taak toevoegen zorgt ervoor dat in- en uitloggen niet meer goed gaat. Op de een of andere manier wordt msmsgs.exe niet (goed) afgesloten bij het uitloggen. Als je vervolgens weer inlogt en weer probeert uit te loggen krijg ik een melding dat devldr32.exe niet wil quitten... "End now" aanklikken dus. Vanaf dit punt gaat het met de stabiliteit bergafwaarts waarna uiteindelijk alleen een reset nog helpt.

Misschien moet ik eens een andere MSN-cliënt proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Goed. Het heeft ff geduurd, maar het is me uiteindelijk gelukt om het MSN-gebruik in te perken. Inmiddels draai ik XP, maar qua functionaliteit is er weinig verschil met 2000.
Ik moet wel even vooropstellen dat mijn oplossing natuurlijk niet waterdicht is - als je een beetje bekend ben met de command prompt kom je er nl. al zo onderuit (tenzij je cmd.exe ontoegangkelijk maakt natuurlijk).

Hoe heb ik het aangepakt? (ik ga ervan uit dat je 2k/XP draait, hoewel het onder Win98/ME ook wel werkt)

1. Download Windows PowerPro. Freeware util met zeer veel functies, waaronder het kunnen instellen van 26 verschillende timers.
2. Stel een timer in die pas actief wordt als er een bepaald programma (in dit geval dus msmsgs.exe) op de voorgrond draait. De timer stopt zodra de user een ander venster actief maakt.
3. Als de tijd daar is dan moet MSN natuurlijk rucksichtlos gekilled worden. Dit doe je door bij de timerinstellingen als reset-waarde 1 seconde in te stellen en in het bijbehorende tabje als uit te voeren reset-commando bijv. "%SystemRoot%\system32\cmd.exe /C taskkill /F /IM msmsgs.exe" op te geven.
3. Optioneel: maak een zgn. "bar" (balk, geen cafe) aan die de aflopende (MSN)tijd weergeeft. Dan weet de gebruiker exact wannneer het schluss is :).
4. Stel de PowerPro-scheduler dusdanig in dat de timer dagelijks wordt gereset.
5. Zet een shortcut naar powerpro.exe in de startup folder van de te beperken user (zorg er dan natuurlijk wel voor dat alleen jij die kan editen/verwijderen).
6. Klaar!

Je kan nog wat extra sloten op de deur plaatsen door bijv. de toegang tot Task Manager te weigeren. Dan kan powerpro.exe tenminste niet afgeschoten worden (tenzij je command prompt-skills hebt natuurlijk).
Hiervoor moet je geen Group Policy gebruiken, want anders kan je zelf ook niet meer bij Task Manager. Vervelende feature van 2k/XP :(. Je moet inloggen op het account van de MSN-verslaafde en vervolgens via Regedit de betreffende sleutel wijzigen:

Key: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]

Value Name: DisableTaskMgr

Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)

Value Data: 1 = disable Task Manager

Het kan zijn dat je het aan te passen account eerst tijdelijk admin rechten moet geven.

Ik heb zelf ook user logon hours restrictions ingesteld: op de command prompt net help user en ziet precies wat je moet instellen. Bijv. "net user slachtoffer /times:Su-Th,07:00-21:00;Fr-Sa,07:00-23:00".

Veel plezier ermee >:)

Verwijderd

Handig iets mijn zus krijgt er ook wel last van. Sowieso wel handig: iemand die z'n eigen probleem oplost >:) ;) :P

edit:

w00t ik heb mijn 500e post
kwam er helaas bij de 501e pas achter :'( Nu heb ik een magisch moment gemist :'(

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kan je de port van msn niet sluiten op een bepaald tijdstip ?! Jouw manier is in ieder geval leuk en werkt, maar is wel vrij omslachtig, niet ? In ieder geval bedankt voor de tip ! :)

edit:

ff nootje : ik denk niet dat taskkill in win98/me/2k gebruikt kan worden ? Ofwel heeft het daar een andere naam

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
L :+ L

Hij heeft 9 maanden zitten prutsen, maar het is 'em gelukt! *D

Werelds... :D :D :D

Verwijderd

whehehe lekkere kick ja..
maar wel goed voor als mensen ooit eens gaan zoeken.. dan staat het antwoord er ook bij
:D

Verwijderd

Daar gaat het niet om! Dit zouden meer mensen moeten doen, hun eigen oplossing ff posten :D

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:26 schreef Newman het volgende:
Waarom? Ik merk dat m'n zusje het MSN'en steeds leuker begint te vinden. Ik wil niet dat ze de vakantie achter een beeldscherm rondbrengt. Kijk een uurtje of 1,5 à 2 per dag valt nog goed te praten, maar meer wordt toch een beetje ongezond (just like me :+).
Wow. Een tweede moeder.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
LOL :+

Geef je zusje gewoon een afgedankt pc'tje... msn erop en klaar ben je :z

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Hehehe heb ik ook gedaan. Windows XP erop met de juiste policy's en ze kan niets meer fout doen. Van 17:55 tot 18:10 Tjakka het internet eraf op die workstation, omdat ze anders niet naar beneden wil komen om te eten :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan je de port van msn niet sluiten op een bepaald tijdstip ?! Jouw manier is in ieder geval leuk en werkt, maar is wel vrij omslachtig, niet ? In ieder geval bedankt voor de tip !
MSN-poort sluiten op een bepaald tijdstip - you're missing the point. Als admin heb ik logon hours ingesteld voor m'n zusje van 07:00-21:00. In dat tijdsbestek mag ze dan precies 1 uur MSN'en (weekends 2 uur, ik ben natuurlijk geen axi ;)).
Als je erover nadenkt is jouw suggestie misschien wel ingewikkelder...
Daar gaat het niet om! Dit zouden meer mensen moeten doen, hun eigen oplossing ff posten
Database-vervuiling tegengaan lijkt me een lovenswaardig streven, niet dan? Aan de andere kant ben ik op dat op punt helaas ook niet brandschoon --> topic in WOS :D
Geef je zusje gewoon een afgedankt pc'tje... msn erop en klaar ben je
Ik heb 2 clients (AMD XP 1600 en Duron 600) achter een router (P100). M'n zusje mag op beide clients inloggen. Lijkt me genoeg bewegingsvrijheid.
...Van 17:55 tot 18:10 Tjakka het internet eraf op die workstation...
Is op zich ook een goeie oplossing. Hebben evt. andere users daar dan geen last van?

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:09
Op woensdag 03 april 2002 13:58 schreef MOL het volgende:
Hehehe heb ik ook gedaan. Windows XP erop met de juiste policy's en ze kan niets meer fout doen. Van 17:55 tot 18:10 Tjakka het internet eraf op die workstation, omdat ze anders niet naar beneden wil komen om te eten :)
Whahaha....meesterlijk :D

Verwijderd

Dit topic maar niet aan mijn vriendin laten zien ;)

Verwijderd

Volgens mij is ie zelf zo verslaafd dat ie niet wil dat zijn zusje constant op de computer zit :p

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 14:25 schreef skunkah het volgende:
Volgens mij is ie zelf zo verslaafd dat ie niet wil dat zijn zusje constant op de computer zit :p
Neuh, ik heb 2 pc's waarvan er altijd eentje van vrij is, dus dat is geen probleem.
Ik vraag me af hoe jij het zou vinden als je naar het account van je zusje (12) switched en je een MSN-venster ziet openstaan met teksten die je als oudere broer niet direct verwacht:
Vies oud mannetje die zich voor een puisterig pubertje uitgeeft:
zeg, hoe voelt t nou zo'n string?
Zusje:
nah gewoon ik voel em nie zitten
Vies oud...:
vinger je weleens?
Zusje:
ja soms, maar ik laat het liever doen (...)
Enz. enz. Nu weet ik ook wel dat bij ieder meisje na de eerste zondvloed de aversie tegenover jongens geleidelijk aan omslaat in interesse en ik dit toch niet tegen kan houden.
Wat ik wel kan doen is het aantal mogelijke contacturen met kalende pedo's - die zich voor leeftijdsgenoten uitgeven - beperken. Aangezien pedo's in dit land buitengewoon goed beschermd worden (in vergelijking met hun slachtoffers) en bovendien vrij spel hebben op Inet, is elke softwarematige beperking welkom. Al helpt het maar een beetje.

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
alleen nieuwsgierig zonder bedoelingen, hoe oud is je zus dan?

Te jong om alleen te msn'en maar oud genoeg voor dit soort taalgebruik?

Ik snap absoluut je ongerustheid hoor!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

oh kijk uit..
als ze eenmaal verslaafd zijn als MSN..................................................................................

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 16:14 schreef Newman het volgende:
Enz. enz. Nu weet ik ook wel dat bij ieder meisje na de eerste zondvloed de aversie tegenover jongens geleidelijk aan omslaat in interesse en ik dit toch niet tegen kan houden.
Je kunt ook Messenger Plus! nemen, daar zit een parental watch op, die filtert 'sex-woorden' ed.
www.patchou.com
Pagina: 1