Focal SW700V aansluiten op Yamaha R-N803D

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-10 16:28
Ik heb een Focal Chorus SW700V aangeschaft als subwoofer voor het versterken van de lage tonen voor films en muziek. Ik heb twee Focal Chorus 816 als frontspeakers staan.

Ik krijg de Focal SW700V subwoofer niet aan de praat.

Wat heb ik gedaan:
1: ik heb een Monster Cable aangesloten op de "subwoofer out" uitgang van de Yamaha en aangesloten op de 2 polige line input (links en rechts of rood en geel) van de SW700V

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QfmUD5i53zdeIxoYnCO8U0Qa/full.jpg
SW700V

https://tweakers.net/ext/f/Q6NQBfR6TaJsvkWhfsNMZwIT/full.jpg
Yamaha R-N803N

2: ik heb de audiokabels aangesloten vanuit de 3e en 4e geluidspoort vanuit de yamaha (1 en 2 zijn bezet door de frontspeakers) op de SW700V.

Beide pogingen zijn mislukt om geluid uit de SW700V te toveren.

Wie kan mij helpen om de SW700V aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt voor de hulp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 21:11
Je moet de sub met 1 kabel aansluiten op de lfe ingang.
Crossover op de sub zelf maximaal zetten, dat moet je in de versterker instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:39

FeaR

In GoT we trust

Als je High Level aansluit dan wel op de Yamaha gekozen dat je Speakers A + B gebruikt? Normaal prop je de kabels die naar de subwoofer gaan gewoon op de A-kanalen er bij. Wat jij hebt gedaan kan ook, maar dan wel selecteren dat je die outputs gebruikt. Doet de subwoofer het wel als je deze aansluit op de kabels waar nu de speakers op zitten? Dan kan je nagaan of er mogelijk iets met de subwoofer niet goed gaat.

Tevens titelfix gedaan aangezien het gaat om een "Yamaha R-N803D" en niet om een "Yamaha R-N803N". Tevens bestaat een "Focal SW700W" volgens mij ook niet en is het de "SW700V".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
Hartelijk dank, ik ga het vandaag proberen.

De LFE Ingang is dat de "Trigger" ingang bij de Yamaha?

[ Voor 41% gewijzigd door Metaltoby op 27-08-2018 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:39

FeaR

In GoT we trust

Metaltoby schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:20:
De LFE Ingang is dat de "Trigger" ingang bij de Yamaha?
Nee, Trigger is voor een (mono) 3,5 mm jack om een signaal te sturen om een subwoofer of eindversterker in-/uit te schakelen tezamen met de Yamaha. De Yamaha heeft een "Subwoofer Pre-Out" daarnaast zitten, die moet je hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
Ik heb alles opnieuw aangesloten en de woofer doet het nu.

Monster Cable aangesloten op de "subwoofer out" uitgang van de Yamaha en aangesloten op de 2 polige line input (links en rechts of rood en geel) van de SW700V Nu heb ik de B speakeruitgang afgezet en daardoor doet de subwoofer het ineens wel.

Het is vreemd dat het geluid van de twee frontspeakers beter "voller"is als A en B tegelijk aanstaan.
Pagina: 1