Vraag

• powerpuck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 13:55
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een midrange(?) 10" tablet.
Deze tablet wil ik gebruiken als 2e scherm op de universiteit bij mijn laptop.
Voor het lezen van pdfs en het kijken van videos. Daarnaast wil ik het mogelijk gebruiken om in mijn vrije tijd (android) applicaties op te testen.
Ook mogelijk een spelletje hier en daar tussen het studeren door.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt maximaal rond de 300 euro

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf had ik origineel de samsung tab a 10.1 inch (2016) in gedachten. Echter weet ik niet of deze 3-4 studie vol houdt aangezien deze al wat ouder is.
De 2018 10.5" versie is net uitgekomen maar deze lijkt erg duur voor wat hij extra aanbied.
In dezelfde price range van deze verschijnt dsn ook de tab s2 (ook vrije oude soft- en hardware?)
en de lenovo tab 4 plus 10, deze laatste lijkt dan vrij interessant, maar draait wel op android 7 (mogelijk 8 komende november)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vind het moeilijk in te schatten hoe de prestaties van een tablet achter uit gaan, hoeveel verschil er in de oudere hard/software zit en hoe goed te tablets van bepaalde merken kwalitatief zijn (lenovo/samsung)

Alvast dank voor het delen van gedachten en suggesties! :)

[ Voor 10% gewijzigd door powerpuck op 27-08-2018 11:24 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Bij mij op de studie gebruikt iedereen Apple iPad, daar werkt alles goed op, en die gaat zeker 4 jaar mee met software updates e.d. Hier het 2018 model in de pricewatch voor 335 Euro.
pricewatch: Apple iPad Wi-Fi 32GB (2018) Grijs

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:30

BCGraaf

BC

Misschien is dit iets voor jou? Dit is puur en alleen een 2e scherm voor op een laptop.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

• powerpuck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 13:55
bedankt voor de suggesties tot zo ver!
Het nadeel van de ipad is dat ik hiermee niet dezelde applicaties kan testen die ik ook voor mijn telefoon maak die op android draait. ik moet overwegen hoe erg ik dit vind..
Het gebruik van een puur 2e scherm heb ik eerder ook overwogen (heb ook nagedacht om een scherm uit een oude laptop te halen en om te bouwen).
Alleen ben ik nu juist bezig met al mijn studie boeken digitaal te regelen en heb ik wel graag het gemak van een tablet over laptop om dit op de bank/in de trein te lezen.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:21
Met Android tablets is het mogelijk om er een tweede scherm van te maken, heb ik weleens gebruik van gemaakt op mijn werk :) Kan met een iPad denk ik ook.

Moeilijk om te schatten hoelang iets actueel blijft, met een iPad zit je qua software ondersteuning wat beter dan met Android. Maar als je een knappe tweedehandse Samsung A 10.1 koopt, kun je over 2 jaar weer een nieuwere tweedehandse kopen indien nodig. Dan geef je niet meer uit dan nu aan een iPad.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."