Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• John82
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-06 10:23
Hoi allemaal,
Het is tijd om mijn huidige desktop te gaan vervangen, maar ik volg al een tijdje de laatste ontwikkelingen niet meer echt op de voet, dus ik kan wel wat hulp gebruiken bij het maken van een goede keuze :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Over het algemeen zal het vooral gaan om browsen op internet, een filmpje kijken en wat werken met word en excel. Maar af en toe game ik wel graag, denk dan aan GTA V, WoW, Far Cry 5.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal zo €1.000,- Ik heb een lichte voorkeur om het systeem te laten assembleren, maar kan het ook zelf als de onderdelen veel goedkoper bij verschillende winkels te vinden zijn

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een hdd die ik over zal plaatsen, wd blue 1tb. Mocht er plaats voor zijn zal ik ook mijn dvd-brander overplaatsen. Muis, toetsenbord en boxen heb ik allemaal nog, en 2 23 inch full-hd schermen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Feitelijk de complete systeemkast met inhoud, moederbord, processor, voeding, videokaart, werkgeheugen, ssd

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren wat merk betreft

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur een systeem wat een tijdje mee kan, dus upgrade mogelijkheden zijn fijn.

Ga je overklokken?
Hier ben ik nog niet over uit, ik heb dit tot nu toe nooit gedaan. Hoe lastig is het, en vooral hoe hoog zijn de risico's hierbij?

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf na wat zoeken en lezen onderstaande lijstje samengesteld. Graag lees ik jullie mening hierover. Biedt deze samenstelling de beste prijs/kwaliteit voor wat ik wil? Of ben ik beter af met een intel build ipv amd?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 154,90€ 154,90
1Asus Prime B450-Plus€ 105,-€ 105,-
1MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1€ 290,-€ 290,-
1NZXT H500 Zwart€ 74,78€ 74,78
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 154,90€ 154,90
1BitFenix Formula Gold 550W€ 66,01€ 66,01
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 930,49

Alvast hartelijk dank! :)

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@John82 Welk beeldscherm gebruik je nu, en ga je die (binnenkort) vervangen ?
Met deze set (en oa een 1070) heb je genoeg aan 450W voeding. je systeem zal rond de 250w halen en hoog uit 300 dan zit je nog save met 450w voeding, die indien nodig, constant dit vermogen kan afgeven. je keuze qua voeding is goed voor iets zwaarder werk. de 450w versie (niet-modulair) is prima. je kunt ook kijken naar de Whisper die is modulair (losse kabels)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TwisterX
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-11 14:50
Er is wat discussie over de VRM's van de B450 moederborden, dus wees hiervan bewust als je wil overklokken. Dat gezegd hebbende zou je uit de 2600's wel wat meer moeten kunnen halen. Overweeg dan wel een koeler aan te schaffen.

• John82
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-06 10:23
Dank voor de reacties.

Dit zijn mijn huidige schermen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Philips 240V5QDSB/00 Zwart€ 107,76€ 107,76
1Philips Brilliance 221EL2SB/00 Zwart€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 107,76

Op korte termijn heb ik nog geen plannen ze te vervangen. Over een paar maanden mogelijk wel.

De voeding had ik bewust wat hoger gekozen, ivm mogelijk uitbreiden en/of upgraden in de toekomst leek die €5,- extra me de moeite wel waard. Of verwacht ik dan wel erg veel? :p
Ik zal nog even kijken naar de Whisper inderdaad, goed idee.

Dank ook voor de waarschuwing rond de VRM's van het moederbord. Nou ben ik van mezelf nogal voorzichtig aangelegd dus misschien besluit ik uiteindelijk toch niet te gaan overklokken. Zit ik in dat geval met de Ryzen nog wel goed? Of kan ik dan beter kijken naar een intel alternatief?

• TwisterX
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-11 14:50
John82 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:09:
Dank ook voor de waarschuwing rond de VRM's van het moederbord. Nou ben ik van mezelf nogal voorzichtig aangelegd dus misschien besluit ik uiteindelijk toch niet te gaan overklokken. Zit ik in dat geval met de Ryzen nog wel goed? Of kan ik dan beter kijken naar een intel alternatief?
In principe kunnen ze het allemaal wel trekken, maar er zijn 2 B450's die kwalitatief betere VRM's hadden. De MSI Tomahawk was er een van.