Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupaCow
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-07 22:54
Ik heb erg weinig idee meer van hardware tegenwoordig, dus hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen :)

Ik zoek een?
GPU waarmee ik twee computerschermen (1920*1200, één met DVI/HDMI en één met DVI/D-SUB), en een 4k tv (nog aan te schaffen, waarschijnlijk alleen HDMI) aan kan sturen

Wat is je budget?
Ik denk dat dat voor rond de 100 euro wel moet kunnen, maar iets meer is geen ramp en iets minder is mooi meegenomen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben geen fanboy van nVidia of AMD, dus merk maakt niet uit. Aangezien het inmiddels 2018 gebruik ik liever geen D-SUB meer.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik game niet, of sporadisch iets heel ouds, dus het hoeft niets bijzonders te kunnen. Op het 4k-scherm zal ik films en series afspelen, nu nog vooral 1080p maar op termijn hopelijk ook meer daadwerkelijk in 4k. Momenteel gebruik ik een stokoude 9600GT om de computerschermen aan te sturen, die voor mijn bezigheden daarop prima voldoet.
tl;dr: Ik zoek dus een kaart met drie monitoraansluitingen, die 4k-video's op een tv krijgt afgespeeld.

Zoeken in de pricewatch levert bijvoorbeeld een kaart als deze op:

pricewatch: Gigabyte GV-N75TOC-1GI

Zou een kaart als deze voldoen aan mijn eisen? Of kan het misschien nog goedkoper, en wellicht zelfs passief gekoeld?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwduitje
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-02 16:46
Heb niet echt verstand van resoluties etc maar ik weet dat iemand in mijn omgeving ongeveer hetzelfde heeft gedaan met een 1030 passief van MSI. Dit is qua prijs ook bij je budget..?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RX550, die heeft HDMI 2.0 voor de TV en dan heb je alleen nog een DP->DVI adapter nog voor de 2e monitor denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SupaCow
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-07 22:54
Dank voor jullie input! Ben uiteindelijk voor een 1050 gegaan, wilde iets meer over hebben qua rekenkracht (plus, de 1030 had een output te weinig). Werkt als een trein! De 750 had overigens toch geen hdmi 2, kwam ik net op tijd achter.

[ Voor 16% gewijzigd door SupaCow op 29-08-2018 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
SupaCow schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 00:59:
Dank voor jullie input! Ben uiteindelijk voor een 1050 gegaan, wilde iets meer over hebben qua rekenkracht (plus, de 1030 had een output te weinig). Werkt als een trein! De 750 had overigens toch geen hdmi 2, kwam ik net op tijd achter.
Een 1050 heeft ook volledige 4k HEVC-ondersteuning. Een monitor aansturen met 4k kan een 750 ook (via DisplayPort met een adapter naar HDMI 2.0), maar goed een film afspelen met de nieuwste codec was niet gelukt.

Goede keuze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwduitje
@SupaCow goed om te lezen dat je een mooie keuze hebt kunnen maken! Prijs/kwaliteit lijkt me dit een mooie optie!
PS. Een poort te weinig kun je aanvullen met een splitter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
jwduitje schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:08:
PS. Een poort te weinig kun je aanvullen met een splitter!
Je dacht dat TS zit te wachten op 2 monitoren die hetzelfde beeld geven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwduitje
@White Feather scherp gezien...
niet aan gedacht ;)
Pagina: 1