Toon posts:

Videokaart stuk - vervanging?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Heb een oude pc een Medion Akoya MD 8371

Graag ontvang ik advies welke videokaart ik ter vervanging kan gebruiken.
Oude is defect.

Had zelf deze gezien.
https://azerty.nl/product...gi-grafische-kaart-gf-210

Eisen:
Gelijk of hoger aan huidige kaart
Moet 2 schermen kunnen ondersteunen.
En max budget is 60 euro..liever iets minder

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:17
De GF210 is minder dan je huidige kaart. Koop een gebruikte Gt730/HD7770 (met de laatste wel een 6 pins PEG nodig) categorie: Videokaarten
Het is ook nog maar de vraag of het moederbord een whitelist heeft voor een videokaart. Als dat wel zo is dan is er kans dat bepaalde videokaarten niet compatibel zijn.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Als de specs die ik van die MD8371 lees kloppen zit er een i7-3770 in met een onchip Intel HD Graphics 4000 GPU. Is er geen mogelijkheid om daar een beeldscherm mee aan te sturen ?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:01

br00ky

Moderator Harde Waren

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 23:11:
Als de specs die ik van die MD8371 lees kloppen zit er een i7-3770 in met een onchip Intel HD Graphics 4000 GPU. Is er geen mogelijkheid om daar een beeldscherm mee aan te sturen ?
De HD Graphics 4000 zit idd standaard op het moederbord, maar kan ik geen 2 schermen mee aansturen.

Er zit nu het volgende in: AMD Radeon HD 7670 DirectX 11

Belangrijk is dus 2 schermen aansturen.

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-12-2025
@Verwijderd ik weet niet of het op je moederbord past (jij weet beter welke sloten je wel of niet hebt), maar waarom geen tweedehandsje uit V&A? Krijg je vaak betere kaarten voor hetzelfde geldt. Daarbij kunnen videokaarten ontzettend lang mee doorgaans, dus het is niet alsof het snel kapot zal gaan.

Kijk bijvoorbeeld eens naar deze R7 260x voor 40 euro: V&A aangeboden: XFX Radeon R7 260X 1GB Core Edition

Deze kaart is beduidend beter dan de geforce 210 die je zag, voor eenzelfde prijs, zij het als tweedekansje.

Verwijderd

Topicstarter
elbowlessgoat schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:43:
@Verwijderd ik weet niet of het op je moederbord past (jij weet beter welke sloten je wel of niet hebt), maar waarom geen tweedehandsje uit V&A? Krijg je vaak betere kaarten voor hetzelfde geldt. Daarbij kunnen videokaarten ontzettend lang mee doorgaans, dus het is niet alsof het snel kapot zal gaan.

Kijk bijvoorbeeld eens naar deze R7 260x voor 40 euro: V&A aangeboden: XFX Radeon R7 260X 1GB Core Edition

Deze kaart is beduidend beter dan de geforce 210 die je zag, voor eenzelfde prijs, zij het als tweedekansje.
Dit is het moederbord.
https://www.mupload.nl/img/4djugj0xc.jpg

Dit is huidige kaart
https://www.mupload.nl/img/nsnijylzzbpdt.jpg

Heb verder geen verstand ervan..daarom vraag ik het hier ook voor goed advies.
Heb het liefst een nieuwe van een winkel...Ivm garantie e.d.

• Henk007
Al met al denk ik dat er met je eisenpakket (twee beeldschermen, <€60, nieuw) niet veel keuze overblijft behalve een Geforce 210, GT710/730 of een R5 230 etc.
Je geeft ook niet aan wat je ermee gaat doen. Als je helemaal geen 3d acceleratie nodig heb voldoet de goedkoopste al. Sowieso zou ik in zo'n oude bak ook niet meer veel investeren.
Belangrijk aandachtspunt is inderdaad de eventuele whitelist van het Medion moederbord, anders gaat het helemaal niet werken.
Maar goed, alles is volgens mij hierboven al langsgekomen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:17
Een H77H2-EM heeft HDMI en VGA. Daar moet je probleemloos 2 schermen mee aan kunnen sturen. De HD4000 zit in de i7-3770 en doet maximaal 3 schermen.

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:34:
Al met al denk ik dat er met je eisenpakket (twee beeldschermen, <€60, nieuw) niet veel keuze overblijft behalve een Geforce 210, GT710/730 of een R5 230 etc.
Je geeft ook niet aan wat je ermee gaat doen. Als je helemaal geen 3d acceleratie nodig heb voldoet de goedkoopste al. Sowieso zou ik in zo'n oude bak ook niet meer veel investeren.
Belangrijk aandachtspunt is inderdaad de eventuele whitelist van het Medion moederbord, anders gaat het helemaal niet werken.
Maar goed, alles is volgens mij hierboven al langsgekomen.
Internet, Office en Sims Spel

Hoe kom ik achter de whitelist?

• Henk007
Zoeken op internet en uitproberen, het is helaas niet anders.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties/advies.

heb een kaart besteld, en deze werkt prima.
Is deze geworden
https://tweakers.net/pric...7/msi-n730k-2gd3h-lp.html

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2018 13:50 ]

Pagina: 1