Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Hi!

Onze overkapping/veranda heeft nog geen vals plafond, maar ben voornemens die te gaan plaatsen met dimbare spotjes en inbouw speakers.
Qua speakers zat ik naar de Bowers & Wilkins CCM362 te kijken (2 stuks). Waarom? Goed merk en de prijs is oké.

Nu zit ik met de aansturing; ik zoek iets dat redelijk klein is, in de schuur (van hout, aansluitend aan de overkapping) kan staan en volledig met de afstandsbediening zonder zicht op de unit zelf te bedienen is.
Een eis is Bluetooth ondersteuning, wifi mag maar is het bereik aldaar is nog niet best en het liefst ook DAB(+) radio.
Je komt dus al gauw op een receiver uit, terwijl alleen de head unit van een minisetje bijvoorbeeld voldoende zou moeten zijn in mijn ogen.
Ik had al wel de Yamaha R-S202 DAB+ gezien, die is nog redelijk betaalbaar maar eigenlijk ook al wel prijzig.

Nou is mijn vraag; hebben jullie nog goede ideeën m.b.t. een receivers of iets dergelijks die bij deze speakers zou passen?

Beste antwoord (via plofkip op 03-09-2018 23:01)

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:14
Is totaal geen mesh voor nodig..

Twee wifipoints, waarvan de een in repeater functies (Die in de schuur waarschijnlijk) met dezelfde netwerknaam is al voldoende.

Heb ik thuis ook gedaan. Maar dan met twee keer Sonos play 1 aan de muur onder de overkapping gehangen.

[ Voor 82% gewijzigd door TheKerremenke op 29-08-2018 13:48 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 10:44
Heb het hier opgelost met een chromecast audio en een eenvoudige versterker, Tunein Radio app op mijn smartphone en/of tablet geeft voldoende keuze in radio stations, geen DAB+ nodig.
Het wifi probleem heb ik opgelost met een extra accespoint in de garage, alleen geen bluetooth.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Sonos Connect AMP?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eens met Servpage, een chromecast of een Kodi doosje icm een simpele versterker zou prima moeten voldoen. Hou er ook rekening mee dat die versterker wellicht niet 100% droog en verwarmd staat (maar ken de omstandigheden niet, dus licht ff toe). Zegt ook iets over hoe lang ie mee kan gaan ;)

En verder snap ik de eis van BT niet. Waarom heb je dat perse nodig als alles via wifi kan? Of desnoods trek je een kabel. Sowieso, als wifi bereik in die schuur al niet best is, verwacht je dan dat een zwakker BT signaal er wel doorheen komt :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26
Ook niet echt vriendelijk om te bumpen als iemand gewoon gereageerd heeft. Het is nog een goede suggestie ook. Ik zou ook een Chromecast doen icm een miniamp van ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
€ 180 vond ik al prijzig, deze is € 475...
The Eagle schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:20:
Eens met Servpage, een chromecast of een Kodi doosje icm een simpele versterker zou prima moeten voldoen. Hou er ook rekening mee dat die versterker wellicht niet 100% droog en verwarmd staat (maar ken de omstandigheden niet, dus licht ff toe). Zegt ook iets over hoe lang ie mee kan gaan ;)
Tja het is gewoon een houten schuur, bouwjaar 2017 (nieuwbouw). Droog is het wel, je zit natuurlijk wel met de luchtvochtigheid, kan dat kwaad? Verwarmd is het niet.
En verder snap ik de eis van BT niet. Waarom heb je dat perse nodig als alles via wifi kan? Of desnoods trek je een kabel. Sowieso, als wifi bereik in die schuur al niet best is, verwacht je dan dat een zwakker BT signaal er wel doorheen komt :?
Omdat je voor een wifi oplossing zowel de telefoon als de receiver verbonden moet hebben met hetzelfde wifi netwerk. De AP staat in huis en de afstand huis - schuur/overkapping is ongeveer 11 meter. Het wifi bereik is bagger.
BT is tussen telefoon en receiver, die zitten op een afstand van 2 tot 5 meter met alleen een houten wandje ertussen, lijkt me dat BT daar prima mee overweg kan. Plus je hebt dan niet de eis dat iemand op wifi moet zitten.
Jag schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 00:02:
Ook niet echt vriendelijk om te bumpen als iemand gewoon gereageerd heeft. Het is nog een goede suggestie ook. Ik zou ook een Chromecast doen icm een miniamp van ebay.
Het ontgaat me even wat dat met vriendelijkheid te maken heeft? De reactie van @Servpage gaat volledig tegen hetgeen ik in de TS heb gezegd in, dus heeft niet echt meerwaarde imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Moeilijk toch , vriendelijkheid op een goede suggestie.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Nogmaals; het ontgaat me wat er niet vriendelijk is geweest, dus verklaar jezelf nader @digifun.
Ook heb je het over een goede suggestie; hoe is dit een goede suggestie als het volledig indruist tegen de TS? Daarin staat letterlijk:
Een eis is Bluetooth ondersteuning
Misschien is het zelfs wel een soort van onvriendelijk om dat compleet in de wind te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26
kipusoep schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:39:
Het ontgaat me even wat dat met vriendelijkheid te maken heeft? De reactie van @Servpage gaat volledig tegen hetgeen ik in de TS heb gezegd in, dus heeft niet echt meerwaarde imo.
Ok, het is kennelijk lastig voor je om te begrijpen. Jij vraagt advies, iemand neemt de moeite daarop te reageren. En vervolgens negeer je dat. Dat is wat mij betreft niet erg respectvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:17
Wellicht zou een goede autoradio met Bluetooth ondersteuning een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Jag schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:41:
[...]

Ok, het is kennelijk lastig voor je om te begrijpen. Jij vraagt advies, iemand neemt de moeite daarop te reageren. En vervolgens negeer je dat. Dat is wat mij betreft niet erg respectvol.
Lastig om te begrijpen is het punt niet, we verschillen gewoon van mening. De situatie die je noemt is maar een deel van de factoren die je in overweging kunt nemen.
Wormzz schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:50:
Wellicht zou een goede autoradio met Bluetooth ondersteuning een optie zijn.
Heb ik inderdaad ook nog even aan zitten denken, toen bedacht ik me dat een eis (die ik nog niet genoemd had) is dat er een afstandsbediening bij zit. Nou heb ik nog niet uitgebreid gezocht, maar het aanbod is volgens mij vrij schaars.
Het is in ieder geval wel prettig als je ingangen op de afstandsbediening hebt staan (radio, bluetooth, ...) i.p.v. een enkele 'input/src' knop waarmee je wisselt van ingang. Je hebt namelijk geen visuele indicatie wat de ingang is omdat je het scherm niet ziet.

[ Voor 12% gewijzigd door plofkip op 29-08-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:02
Komt de stroom in de schuur vanuit je huis? Dan zou je eventueel met behulp van een powerline kit je netwerk naar je schuur kunnen uitbreiden, dat geeft je meer vrijheid met betrekking tot mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Volgens mij wel en dat is zeker waar, maar dan nog lijkt het me onhandig.
Stel dat ik een receiver via ethernet verbind (powerline), dan moet ik nog steeds met m'n telefoon wifi ontvangst hebben vanuit huis.
Stel dat ik een AP in de schuur toevoeg, wordt het een duur geintje (want moet natuurlijk mesh zijn om goed te kunnen roamen tussen in huis en buiten in de tuin/schuur en heb momenteel nog helemaal geen mesh).

[ Voor 5% gewijzigd door plofkip op 29-08-2018 13:42 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 13:14

Twee wifipoints, waarvan de een in repeater functies (Die in de schuur waarschijnlijk) met dezelfde netwerknaam is al voldoende.

Heb ik thuis ook gedaan. Maar dan met twee keer Sonos play 1 aan de muur onder de overkapping gehangen.

[ Voor 82% gewijzigd door TheKerremenke op 29-08-2018 13:48 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Dat is eigenlijk een AP toevoegen met zelfde SSID's en andere frequenties toch? Zo'n oplossing heb ik in het verleden gehad, als je dan van het bereik van AP1 wegloopt en AP2 heeft beter bereik, blijven de meeste devices hardnekkig op AP1 zitten.
Is dat tegenwoordig al verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een schuurtje als jij heb ik ook en daar zou ik echt geen electronica in zetten. Tocht, vocht, koude, etc. Als je je apparaat snel af wilt schrijven is het een goed idee, anders niet.

Persoonlijk zou ik eerder wat speakerkabels naar binnen doortrekken en ddie op een zone 2 van de versterker hangen, of een aparte versterker binnen neerzetten.

En dat je wifi het niet naar de tuin haalt: daar hebben ze extra AP's voor uitgevonden ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToTheBone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-08 07:52
kipusoep schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:58:
als je dan van het bereik van AP1 wegloopt en AP2 heeft beter bereik, blijven de meeste devices hardnekkig op AP1 zitten.
Dat ligt aan de devices die je gebruikt!

Access points proberen hier soms wel invloed op uit te oefenen en met de een gaat het beter dan met de ander, maar in principe is roaming een functie van de client, niet van het AP.

Sommige devices roamen perfect, sommige willen voor geen meter en soms kan je dat beïnvloeden door instellingen van de wifi interface of firmware updates etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u3WESNmPmyNh5jJ36q9LLcw8/full.png

Ik heb overigens deze: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.7edb4c4dv2tIWz voor onder m'n overkapping. Bluetooth werkt prima maar uiteraard geen dab+ of andere ontvanger ingebouwd.

[ Voor 24% gewijzigd door ToTheBone op 29-08-2018 15:32 ]

• plofkip
ToTheBone schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:26:
[...]

Dat ligt aan de devices die je gebruikt!

Access points proberen hier soms wel invloed op uit te oefenen en met de een gaat het beter dan met de ander, maar in principe is roaming een functie van de client, niet van het AP.

Sommige devices roamen perfect, sommige willen voor geen meter en soms kan je dat beïnvloeden door instellingen van de wifi interface of firmware updates etc.

[afbeelding]
In dit geval een iPhone, slechte ervaringen mee. Kun je ook verder niks mee instellen uiteraard. Daarom heb ik mesh in m'n hoofd, dan helpen de AP's zelf ook een handje dacht ik?
Ik heb overigens deze: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.7edb4c4dv2tIWz voor onder m'n overkapping. Bluetooth werkt prima maar uiteraard geen dab+ of andere ontvanger ingebouwd.
Dat ziet er best interessant uit. DAB is geen vereiste, maar mooi meegenomen. Heb je die ook in een schuur of iets dergelijks, oftewel heb je ook te maken met buitenlucht en dus vocht?
Laat je hem altijd aan staan of heb je hem binnen handbereik (want ik zie geen afstandsbediening mogelijkheden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
TheKerremenke schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:42:

Ben gegaan voor powerline naar de schuur icm 2 keer een Play1. Thanks iedereen voor het meedenken.
Pagina: 1