Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

oude 478 cooler bracket op 115X

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mystos
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-11 11:22
Hallo Tweakers,
Ik heb laatst een wat oudere maar erg goede en dure cooler tussen mijn stapel oude pc’s gevonden, hij zat op de standaard intel cooler bracket van de 478 socket voor een P4 processor.
https://sep.yimg.com/ca/I/yhst-90432262887525_2272_281666180 (de 478 bracket).
Ik wil deze cooler graag op mijn 115X moederbord zetten, maar kan dit niet omdat ik geen kit daarvoor heb.

Weet iemand hoe je zo’n kit kan krijgen want ik kon er geen vinden op internet.
Andere opties zijn natuurlijk ook welkom!

Mvg AlphaGamer116

Beste antwoord (via Mystos op 29-08-2018 11:02)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou zalman eens mailen als ik jouw was. Wellicht willen ze voor een zacht prijsje het onderdeel sturen.

Alle reacties

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-11 15:23

TommieW

Numa numa.

Aangezien je niet aangeeft welke cooler het überhaupt is, denk ik niet dat we je veel kunnen helpen. Daarnaast kost een prima nieuwe cooler niet veel meer dan een paar tientjes, dus ik zou die moeite er niet in steken.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je weet dat sommige van die 478-coolers minder dan 65W TDP aan kunnen?

En, net wat simpel klikwerk, heb jij een i7-2600 en die staat in de boeken voor 95W TDP.

Blijft over; theoretisch 30W aan warmte die je niet kan afvoeren en dus gezellig je CPU of moederbord gaat staan opwarmen met alle gevolgen van dien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mystos
TommieW schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:05:
Aangezien je niet aangeeft welke cooler het überhaupt is, denk ik niet dat we je veel kunnen helpen. Daarnaast kost een prima nieuwe cooler niet veel meer dan een paar tientjes, dus ik zou die moeite er niet in steken.
Hoi TommieW, ik was vergeten te zeggen dat het niet uit maakt omdat hij op de standaart bracket van intel voor die socket past, ik heb dus alleen zo’n bracket nodig.
Verder is dit ook een beetje een hobby project, vandaar dat ik geen nieuwe koop :), maar wel bedankt.

• Mystos
MAX3400 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:05:
Je weet dat sommige van die 478-coolers minder dan 65W TDP aan kunnen?

En, net wat simpel klikwerk, heb jij een i7-2600 en die staat in de boeken voor 95W TDP.

Blijft over; theoretisch 30W aan warmte die je niet kan afvoeren en dus gezellig je CPU of moederbord gaat staan opwarmen met alle gevolgen van dien.
Hoi MAX3400, dat heb ik inderdaad gecontroleerd en de cooler die ik heb is volledig van hoogwaardig koper gemaakt en heeft ruim 1800 RPM en kan mijn 95W TDP aan, verder kwam de processor die ik gebruik oorspronkelijk uit een pre-build waar een scetchy, 6 jaar oude, asia vital components cooler met nauwelijks 800 RPM en dat ‘werkte’ ook. :P

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Nogmaals, zonder te noemen welke koeler je hebt zul je geen sluitend antwoord krijgen.

Zet in het vervolg meerdere quotes in 1 reactie. Nu reageer je twee keer achter elkaar wat als storend wordt ervaren.

• Mystos
Oh sorry, ik zie dat ik inderdaad dat moet doen in het vervolg en dat ik mijn vraag misschien verkeerd heb gesteld.
Ik ben opzoek naar een bracket op een 115X socket voor deze cooler: https://www.quietpc.com/i...ts/cnps7000c-cu-large.jpg

Edit: Ik heb na wat zoeken de cooler gevonden op azerty met de juiste clip, maar dan zou ik ook de cooler moeten kopen en dat is nou juist het hele punt😅.
https://azerty.nl/product...ICCCSvxSPQrBoCY1cQAvD_BwE

[ Voor 43% gewijzigd door Mystos op 28-08-2018 16:36 ]

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:15

rdejongjr

Gnome

Ook al heeft zalman ooit eens een keertje een setje uitgebracht die op 115x past heb ik nog nooit nieuwe voorraad gezien waar dit bij zat.

De 478 clip past enkel op die borden, gaten komen niet overeen.

Prestaties zijn niet heel erg geweldig zeker als je het wegzet tegen een moderne koeler van 3-4 tientjes.

Tenzij je het voor de look doet zou ik het ding laten voor wat het is.

• Mystos
ik ben opzoek naar de clip die ik in mijn laatste comment heb gezet (de azerty link), die past namelijk wel en ik vroeg me af of je die los kunt kopen en zo ja, waar?

Acties:
  • Beste antwoord

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou zalman eens mailen als ik jouw was. Wellicht willen ze voor een zacht prijsje het onderdeel sturen.

• Mystos
oké, ik zat daar ook aan te denken en zal het proberen, in ieder geval heel erg bedankt.

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
Ik probeer dezelfde cooler ook op een 1151 moederbord te krijgen maar het lijkt niet te lukken, ik heb zelfs een nieuwe zalman 7700 bij Azerty besteld omdat die in de omschrijving op de pricewatch van Tweakers wél op een 1151 zou passen.
pricewatch: Zalman CNPS7700-Cu Hoewel er een iets grotere bracket bij zit krijg je de schroefjes niet vast aan de bodemplaat.

Met deze 4 zwarte rubberen "ringetjes" zou het misschien lukken, maar dit setje met de benodigde 4 dikke ringetjes is overal uitverkocht: pricewatch: Zalman ZM-CS5B

Heb jij nog contact gehad met zalman? Ik vond het een fijne cooler maar het lijkt erop of ik een ander type moet aanschaffen.

[ Voor 28% gewijzigd door dribibu op 24-09-2018 09:39 ]

Pagina: 1