Sterke geur benzine binnen in

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1039727

Topicstarter
Mijn vraag
...
Vandaag ging ik tanken en toen ineens zware geur van benzine in auto heb korte rit gedaan met ruiten open maar de geur bleef hangen nu staat de auto al paar uur stil ..maar de geur is nog heel sterk... ik ruik het vooral vooraan in de auto aan het stuur en de verluchting... het is een fiesta van 2003. 1300 injectie heb die pas 3 maand geleden gekocht dus nog niet lang geleden gekeurd
Zou dit iets erg zijn.. tis de eerste maal vandaag
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zou vooral naar de garage gaan

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:22
Ik had laatst ook zoiets was de retourleiding los geschoten. Maar is lastig te zeggen zo, kan van alles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou het nog veilig zijn om te rijden. Heb juist naar de benzinestop gaan kijken of alles goed zit en daar is ook een sterke geur aanwezig. Stop sluit goed. Is vandaag de eerste maal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:10
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-07 17:03

-36-

Trust me. I'm an amateur

Als het er niet onderuit druppelt zou ik met open raampjes nog wel naar de garage durven te rijden.

Een heel klein beetje benzine kan al een behoorlijke walm afgeven

[ Voor 25% gewijzigd door -36- op 26-08-2018 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-07 13:08

painkill

Pain(k)(ill)

of als tussenoplossing de anwb bellen mocht je daar lid van zijn?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar toen ik vertrok thuis was er niets heb dan getankt en dan ineens rook ik dat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 1039727 keuring zegt niets. morgen ff op de brug bij je garage

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 26-08-2018 20:46 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

@Anoniem: 1039727 en keuring is een momentopname. Geen garantie dat er 3 maanden later niets aan de hand kan zijn.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 1039727 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:46:
Maar toen ik vertrok thuis was er niets heb dan getankt en dan ineens rook ik dat
Niet geknoeid zodat het op je handen/mouwen terecht is gekomen? Heel soms gebeurt het dat een kleine hoeveelheid bij de vulopening naar buiten borrelt. Als je echt hebt komt dit op je handen en mouwen terecht, je krijgt dan uiteraard een flinke walk waar je het niet wilt hebben (vlak voor je neus als je aan het rijden bent).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 13:17
Kijk anders eens of er benzine lekt tijdens het tanken. als je vulslang lek is of niet goed aansluit gaat het ook wel in de auto ruiken de eerste dag dat je getankt hebt.En de brandstof lekt dan dus alleen tijdens tanken.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:04

Deathchant

Don't intend. Do!

Het kan ook zijn dat het laatste gedeelte van je tank (dus helemaal bovenaan) wat lekt. Heb je geprobeerd om em niet helemaal tot aan de nok vol te tanken en kijken of je het dan nog steeds hebt?
Ik heb ooit met mijn 205GTI dit issue gehad en toen was er iets aan de bovenkant van de tank lek.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:16
Heb je misschien met je schoenen in een plasje benzine of diesel gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee ik heb niets gemorst zeker niet en de auto staat nu al enkele uren stil met ruiten open en de geur is iets minder maar nog niet weg en de benzinestop heb ik er terug op en af gedaan .. ik snap er niets van zo ineens en toen ik vertrok was er niets
We zullen morgen vroeg zien
Ik ga toch niet ontploffen morgenvroeg,😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En ook toen ik aan de rijden was met auto werd de geur erger en geur kwam boven uit men stuur en de verluchting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:09
Benzine ontsteekt niet vanzelf, dus zolang je niet rookt in je auto morgen zal ontploffen wel meevallen ;) Maar laat het zo snel mogelijk nakijken, dat moge duidelijk zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:56
Anoniem: 1039727 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:29:
En ook toen ik aan de rijden was met auto werd de geur erger en geur kwam boven uit men stuur en de verluchting
Ik heb het wel eens gehad met Mn Opel Corsa. Toen was de slang tussen de luchtinvoer en het de gasklep gescheurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:46
Hahn schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:30:
Benzine ontsteekt niet vanzelf, dus zolang je niet rookt in je auto morgen zal ontploffen wel meevallen ;)
De damp juist wel.

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 26-08-2018 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De damp juist wel wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:46
@Hahn De damp kan juist wel ontsteken van iets simpels als een sigaret of klein elektrostatisch vonkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
jeroen3 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:54:
@Hahn De damp kan juist wel ontsteken van iets simpels als een sigaret of klein elektrostatisch vonkje.
Ik zei dat benzine niet vanzelf (dus zonder dat je er iets aan toevoegt) ontsteekt, en benzinedamp doet dat ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 26-08-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hahn schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:55:
[...]

Ik zei dat benzine niet vanzelf (dus zonder dat je er iets aan toevoegt) ontsteekt, en benzinedamp doet dat ook niet.
Niets ontbrand 'vanzelf'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
EddoH schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:34:
[...]

Niets ontbrand 'vanzelf'...
Mijn punt precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:42

iichel

Gazoooo

Je hebt maar een klein vonkje van bv de elektrische installatie nodig voor een plof te maken. De benzinedamp vermengd met gewone lucht is vrij explosief, als je een beetje pech hebt. Rechtstreeks naar de garage ermee.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Een wollen pull dragen kan trouwens al genoeg zijn.

Als je morst gaat het echt niet zo stinken in de wagen of je schoenen/handen moeten onder zitten.

Als je de motorkap open doet, heb je dan ook de geur van benzine? Woon je in de stad of meer buiten? Kans is dat eer een steenmarter aan je leidingen heeft zitten frotten...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Een punt van niets dan tbh.
Lekkende benzine(damp) dichtbij een warme verbrandingsmotor en veel elektronica is gewoon geen goede combi, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
EddoH schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:43:
[...]

Een punt van niets dan tbh.
Lekkende benzine(damp) dichtbij een warme verbrandingsmotor en veel elektronica is gewoon geen goede combi, me dunkt.
Natuurlijk is dat geen goede combinatie, maar zou jij je auto laten staan, of zou je 'm morgen zelf nog naar de garage rijden? De kans om te ontploffen, waar Bubbel30 bang voor is, lijkt mij bijzonder klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Hahn schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:47:
[...]

Natuurlijk is dat geen goede combinatie, maar zou jij je auto laten staan, of zou je 'm morgen zelf nog naar de garage rijden? De kans om te ontploffen, waar Bubbel30 bang voor is, lijkt mij bijzonder klein.
In principe met je eens, maar mocht het gebeuren dan is dat wel een beetje pijnlijk voor de bestuurder :9 . Als het echt zo overdreven erg is als TS schetst, zou ik de ANWB even bellen (mits lid).

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 24-07 15:45
Retourleiding los geraakt of de actief koolstoffilter van de tankontluchting zit onder je motorkap. De geur komt dan via de ventilatie de auto binnen.

Naar de garage ermee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
Heijmenberg99 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:31:
[...]

Ik heb het wel eens gehad met Mn Opel Corsa. Toen was de slang tussen de luchtinvoer en het de gasklep gescheurd.
Ook gehad met een Corsa en een Volvo. Rubber slang van een ontluchter van de motor oid die gescheurd was en vlakbij de inlaat van de binnenlucht zat. Die blies dus uitlaatgassen de auto in. Geeft een aardige geur af tijdens het rijden. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1