Nieuwe pc onderdelen kopen.

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik wil graag nieuwe pc onderdelen kopen en graag een i7 7700k en een 1080 erbij hebben maar mijn vraag was wat ik erbij zou moeten kopen of dat ik dingen van mijn oude pc naar mijn nieuwe kan doen. Specs Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
AMD A4-5300 53 °C
Trinity 32nm Technology
RAM
16.0GB Single-Channel DDR3 @ 797MHz (11-11-11-28)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. A88XM-A (FM2+ ) 29 °C
Graphics
LG FULL HD (640x480@60Hz)
768MB ATI AMD Radeon HD 7480D (ASUStek Computer Inc)
Storage
931GB Seagate ST1000DM003-1SB10C (SATA ) 29 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GH24NSD1
Audio
AMD High Definition Audio Device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd denk aan je voeding en kijken voor een i7- intel upgrade setje in v&a.

wat is je budget en welk beeldscherm gebruik je nu, waarom een 1080 ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 15:38
Waarom een 7700k en niet iets uit de 8e gen, of Ryzen?

Je kan je HDD meenemen. Ik vind een 1080 trouwens wel overkill op full HD, 1060 of 580 is meer dan zat.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-09 20:11
Je full hd scherm loopt op 640x480?

Wat is je budget, en wat wil je bereiken? Dan kunnen we je wat advies geven. Want een 7700K is inderdaad geen geweldige aankoop op het moment, en een 1060 is voor full hd inderdaad gewoon genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn beeldscherm is de 22m47vq en eigenlijk wil ik een 1080 met een i7 8700k kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag heel veel fps in games hebben en miss ga ik een nieuwe monitor kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:08:
Mijn beeldscherm is de 22m47vq en eigenlijk wil ik een 1080 met een i7 8700k kopen
- nieuwe moederbord (voor de Intel CPU geschikt)
- nieuwe voeding (waarschijnlijk een A-merk van tenminste 550W vermogen)
- de CPU
- de GPU
- nieuw geheugen, DDR4-2666MHz (waarschijnlijk)
- etc (SSD, HDD en aanverwante)

Als je een aantal vergelijkbare topics bekijkt in Desktop Aankoopadvies , ben ik bang dat je budget al snel meer dan 1500 Euro moet worden. Want op basis van jouw startpost, zou ik je niet aanraden om je HDD of andere zaken nog te hergebruiken.

Hou er rekening mee: als je nu een Nvidia-kaart koopt, kan een nieuwe monitor later best eens prijzig worden als/indien je een G-sync uitvoering wil hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:16
Je gaat wel van het ene uiterste in het andere. Behoorlijk oude pc en dan upgraden naar het nieuwste van het nieuwste.

Ga er maar vanuit dat je op de optische drive, harde schijf en monitor na alles moet vervangen.

Je monitor is 1920 bij 1080 dus een Nvidia 1060, 1070 of amd 580 lijken daarvoor de logische keuzes.

Dat is voor 1000 euro haalbaar

Ga je voor de dure processor en grafische kaart relen dan op 1500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Monitor gaat maar tot 60. Dus meer heeft geen zin, totdat je een nieuwe monitor hebt.

Maar je wil dus voor zoiets als een 144Hz scherm gaan oid?
Budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Oke. Doei.

Gewoon even volledig antwoord geven, anders schiet het niet op.

[ Voor 100% gewijzigd door WEBGAMING op 26-08-2018 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:16
@Verwijderd

Gezien de korte antwoorden die je geeft en je net geregistreerd bent op tweakers ga ik ervanuit dat je onder de 20 bent.

Welkom. Nieuw bloed is altijd goed.

Dit is het moment waarop je even tot 10 moet tellen en je afvragen hoeveel frames per seconde nu genoeg is en wat het je waard is. In vergelijking met wat je nu hebt is alles een verbetering.
Of je nu 130 of 160 fps haalt maakt qua gamen weinig uit maar qua prijs heel erg veel!

Binnenkort komen de nieuwe grafische kaarten van Nvidia uit en dan gaan de oude kaarten in de verkoop.
Die kan je dan mooi 2e hands oppikken.

Wat betreft pc's is de strategie qua vervanging van onderdelen globaal als volgt.
Monitor -> gaat 6 a 8 jaar mee. Kan je in investereren
Processor, geheugen moederbord etc 3 a 5 jaar
Grafische kaart. 2 a 3 jaar

Dan nu de grafische kaart
Kijk je naar de resoluties dan is de sweet spot ongeveer als volgt
1920 * 1080 -> 1060 of 580
2560 * 1200 -> 1070 (ti) of vega
3840 * 2160 -> 1080 (ti)

In jouw geval heeft de vervanging van de basis de pc zelf de hoogste prioriteit en kan de monitor nog even worden uitgesteld. Doe jezelf een plezier en denk heel goed na over wat je echt wilt en zet dat op één rij.

Pas daarmee je topic start aan. Anders moet men straks 3 pagina's lezen om te zien dat je van hot naar her bent gegaan.

Al die korte reacties lezen niet echt lekker. Dat is leuk voor whatsapp of snapchat discussies. :+

[ Voor 5% gewijzigd door D-dark op 26-08-2018 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Verwijderd we hebben nu een aantal meningen gepost en hints gegeven op basis van de (korte) antwoorden en info die je geeft.

Laten we het even concreet maken: heb je morgen 1750 tot 2000 Euro uit te geven voor een PC die snel genoeg is om 1440p144 aan te sturen? Dat bedrag is dan een redelijk krachtige computer inclusief instap-model monitor om het allemaal weer te geven.

Is het antwoord: ja, dat kan ik morgen uitgeven, dan kunnen we verder denken voor je.
Is het antwoord: nee, zoveeeel geld heb ik niet, dan hebben we een andere discussie om je (tijdelijk) vooruit te helpen.

Hoor graag wat nu de bedoeling is; regelmatig zijn er topics waarin (al dan niet bewust) iemand een PC zoekt die "vette dingen kan" maar als er dan een machine van 3200 Euro wordt voorgesteld, blijkt die persoon maar 700 Euro te hebben. Dat is zonde van onze tijd en van de tijd van degene die een mooie PC verwacht.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Alright, @Verwijderd, je geeft op dit moment nog weinig blijk van eigen onderzoek. Dat is niet erg, maar we verwachten hier een actievere houding. Daarnaast staat dit topic verkeerd. Als je nog steeds op zoek bent, open dan een nieuw topic in Desktop Aankoopadvies. Lees dan wel eerst DAA beleid zodat je weet wat er van je verwacht wordt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.