goedkope voeding waarvan ik enkel SATA power zou gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MGsubbie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik wil mijn bureau RGB verlichting geven en ben aan het overwegen om enkele Corsair Lighting Node Pro's te gebruiken, aangezien ik al een LNP en andere Corsair hardware heb voor RGB. Deze LNP's zouden extern worden aangesloten (blijkbaar kun je gewoon een mini-USB naar USB-A kabel gebruiken), en die zouden dan aangesloten worden op een externe voeding.

Ik zou dus een zo goedkoop mogelijke voeding willen aanschaffen. Ik denk dat de kwaliteit niet even belangrijk is als voor een voeding die een heel systeem van stroom voorziet, maar daar ben ik niet zo zeker van.

Wat is de goedkoopst mogelijke voeding die niet in brand gaat schieten? Ik overweeg ook om tweedehands te kijken.

Voor het moment dacht ik aan de goedkoopste 80+brons, wat deze is : pricewatch: LC-Power LC420-12 V2.31 (300W)

Of zou je iets anders aanraden?

Alle reacties

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Koop ook maar een brandverzekering bij die LC-Power :+

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:54
Qua ruimtebesparing hier ook al naar gekeken?
pricewatch: Mini-box picoPSU 80 + 60W Adapter Power Kit

• MGsubbie
Borromini schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:47:
Koop ook maar een brandverzekering bij die LC-Power :+
EVGA BT als minimum dan?

• MGsubbie
Op zich wel interessant, maar ik zie er geen die meer dan één sata poort heeft, twee zou al meer kosten dan een deftige voeding.

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:54
MGsubbie schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:52:
[...]

Op zich wel interessant, maar ik zie er geen die meer dan één sata poort heeft, twee zou al meer kosten dan een deftige voeding.
Je kan de molex naar sata verloopjes gebruiken,weet niet hoe ver je dan kan schalen maar dan zou je er toch makkelijk wel een aantal van bij kunnen prikken. Wat gebruikt jouw set qua vermogen op het moment?

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:00
Vanwaar een pc voeding?
Waarom niet zoiets?
https://www.aliexpress.co...er-Power/32677602188.html

En je zou ook je voeding van je eigen pc kunnen gebruiken, je moet flink je best doen om je eigen psu te overbelasten als je enkel wat ledstrips gaat aansluiten. Moet je persé extern gaan?
Ik snap even niet hoe je de boel wil aansluiten. Die corsair lighting node gebruikt alleen usb als voeding toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Heilige Kaas op 26-08-2018 19:13 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je kunt een stekkernetvoeding kopen, samen met een DC jack adapter en sata verloop om op te offeren. Of gewoon een kroonsteen als je beide kanten afknipt.

[ Voor 13% gewijzigd door jeroen3 op 26-08-2018 19:17 ]

• MGsubbie
DVDL schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:54:
[...]
Je kan de molex naar sata verloopjes gebruiken,weet niet hoe ver je dan kan schalen maar dan zou je er toch makkelijk wel een aantal van bij kunnen prikken. Wat gebruikt jouw set qua vermogen op het moment?

Ik heb zeker nog ademruite, het willen gebruik maken van een externe PSU is afstand tussen mijn case en wat ik verlicht wil hebben plus wat ik hieronder heb geantwoord.
Heilige Kaas schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:12:
Vanwaar een pc voeding?
Waarom niet zoiets?
https://www.aliexpress.co...er-Power/32677602188.html

En je zou ook je voeding van je eigen pc kunnen gebruiken, je moet flink je best doen om je eigen psu te overbelasten als je enkel wat ledstrips gaat aansluiten. Moet je persé extern gaan?
Ik snap even niet hoe je de boel wil aansluiten. Die corsair lighting node gebruikt alleen usb als voeding toch?
Omdat ik niet zie hoe ik mijn interne PSU kan gebruiken zonder een gat in mijn case te moeten boren.

En nee, de LNP gebruikt USB enkel voor software besturing, SATA is voor stroom.

[ Voor 24% gewijzigd door MGsubbie op 26-08-2018 19:36 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Koop gewoon zoiets: https://nl.aliexpress.com...e-HD-HDD/32821898385.html

Zit een voeding met verloop naar SATA bij. Werkt prima, en boor dat geld kun je het niet laten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MGsubbie
The Eagle schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:46:

Zit een voeding met verloop naar SATA bij. Werkt prima, en boor dat geld kun je het niet laten.
Dat is zeker interessant. Is het de bedoeling dat je het SATA tussenstuk rechstreeks aansluit op de voedingsblok?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Goed kijken. Voeding heeft een contra molex en zit een verloop bij van molex naar sata.
Heb zo'n ding hier al jaren incidenteel in gebruik voor het via usb koppelen van HDD's. USB ding van mij werkt niet meer onder windows 10, maar da's hier geen probleem omdat ik een verloopje van SATA naar eSATA heb en een eSATA aansluiting op mijn laptop. Ergo: exact dat voedinkje en verloopje gebruik ik met enige regelmaat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 19:22
MGsubbie schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:33:
[...]
Omdat ik niet zie hoe ik mijn interne PSU kan gebruiken zonder een gat in mijn case te moeten boren.
Je hebt aan de achterkant 7 sloten met plaatjes ervoor zitten. Die zul je echt niet allemaal in gebruik hebben. Plaatje weg, stroomkabel erdoor. Voila, externe stroom.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-01 10:21

-36-

Trust me. I'm an amateur

Of haal een 5v adapter met usb aansluiting

edit: en skip de aliexpress en ebay adapters. Je kan daar een hoop goedkope en leuke chinese namaak zonder kwaliteitscontrole halen, maar voor voedingen (en zo'n beetje alles op 230v) moet je dat niet willen. er staan hier op T.net en YT genoeg voorbeelden waarom.

[ Voor 83% gewijzigd door -36- op 26-08-2018 23:58 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:28
The Eagle schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:46:

Als het goed is, is dat de 'SY-002-5-12 12/5V 2A' of vergelijkbaar YH-3018.

SY-002-5-12 12/5V 2A SY-002-5-12 12/5V 2A

Die TO-220 transistor met het heatsinkje werd bij mij wel heul erg warm.

My favorite programming language is solder.

• MGsubbie
Ik besef net dat ik nog een sata stroom + data naar netstroom adapter heb liggen van een externe harde schijf ik die ik uiteen heb gehaald. Zou dat niet kunnen werken? Of eventueel een die puur op USB draait zoals deze? pricewatch: LogiLink AU0012A

[ Voor 31% gewijzigd door MGsubbie op 27-08-2018 23:17 ]

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ja dat gaat zeer waarschijnlijk allebei werken. Houd wel de max Ampère in de gaten en of je daar niet overheen gaat met de LEDstrip.

als je een beetje handig bent lijkt me trouwens het makkelijkst om met een verlengdraadje 5v van je pc voeding te gebruiken, of evt zelf een usb draad te maken waarmee je 5v van een usb 3.0 poort af kan tappen. desnoods knip je die sata-connector van de ledcontrollerdraad, je hebt enkel 5v nodig.

[ Voor 147% gewijzigd door -36- op 28-08-2018 00:58 ]

• MGsubbie
-36- schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 00:15:
Ja dat gaat zeer waarschijnlijk allebei werken. Houd wel de max Ampère in de gaten en of je daar niet overheen gaat met de LEDstrip.

als je een beetje handig bent lijkt me trouwens het makkelijkst om met een verlengdraadje 5v van je pc voeding te gebruiken, of evt zelf een usb draad te maken waarmee je 5v van een usb 3.0 poort af kan tappen. desnoods knip je die sata-connector van de ledcontrollerdraad, je hebt enkel 5v nodig.
Wel dat vormt nogal een probleem. :*)

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

MGsubbie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 01:07:
[...]
Wel dat vormt nogal een probleem. :*)
:) Als je er behoefte aan hebt mag je me ook DMen dan kan ik evt wel een verleng-draadje voor je maken

• MGsubbie
-36- schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 01:16:
[...]

:) Als je er behoefte aan hebt mag je me ook DMen dan kan ik evt wel een verleng-draadje voor je maken
Dat is vriendelijk.

Ik overweeg voor het moment om een USB 3.0 hub met netstroom te gebruiken, de LNP's rechtstreeks aansluiten met de adapters, en een USB 2.0 hub op de 3.0 hub om de LNP's met mijn PC te verbinden.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025

MrMonkE

★ EXTRA ★

MGsubbie schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 01:24:
[...]

Dat is vriendelijk.

Ik overweeg voor het moment om een USB 3.0 hub met netstroom te gebruiken, de LNP's rechtstreeks aansluiten met de adapters, en een USB 2.0 hub op de 3.0 hub om de LNP's met mijn PC te verbinden.
Om de leds te voeden?
Als je maar niet meer stroom gaat treken dan de USB specs toelaten. (Of de specs van de HUB more precisely)

Veel success met je kermis }:O

★ What does that mean? ★

• MGsubbie
Update voor de mensen die mij geholpen hebben.

Ik heb een combinatie van een USB 3.0 hub, dit ding : pricewatch: LogiLink AU0012A en een mini-USB naar USB A kabel gebruikt, en het werkt! Nu heb ik dus bureauverlichting dat ik kan synchroniseren met mijn PC en toetsenbord. Fotos volgen later, ik moet de strips nog installeren.

Voor de fotos : https://imgur.com/a/MOtULOL

[ Voor 5% gewijzigd door MGsubbie op 19-09-2018 17:41 ]

Pagina: 1