Hulp met keuze GPU voor Acer Aspire MD5910

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• eddyready123
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-12-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Alle reacties

• eddyready123
Beste,
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voor mijn ietwat oudere PC ACER Aspire MD5910.
CPU i7 8870, Windows 7, 6GB DDR3 RAM, HD 1TB. Wordt ong 2/3 gebruikt voor gamen.
Wegens crash van systeem te wijten aan de videokaart (NVIDIA GeForce GT 330 2GB DDR2) zijn er 2 opties....
1. een goedkoper alternatief voor de resterende jaren.
2. een duurdere optie die de volgende jaren in evt een nieuwe pc ook mee kan.

Momenteel gebruik ik een testkaart GT220 die af en toe BSOD geeft.
mvg Eddy

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:08

Thomg

Aww yiss

De kast en CPU die je opnoemt bestaan niet, misschien handig hier nog even naar te kijken.
Wel, de CPU is waarschijnlijk een 870...

Ik vraag me trouwens ook af wat hier precies bedoeld wordt met "gamen", want een 330 en een 220 zijn allesbehalve fatsoenlijke "game" kaarten.

• jwduitje
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-02 16:46
Aangezien je toch geen zware games speelt (lijkt mij) zou je een 1030/1050 kunnen halen. Zoals @Thomg al zij bestaat deze cpu die je opnoemde niet, en ik heb eerlijk gezegd ook nog geen moederbord gezien die van DDR3 ram geheugen gebruik maakt i.c.m. een 8ste gen core i7. Al met al maakt het je opsomming erg raar en incompleet. Welke voeding heb je bijvoorbeeld? Dit is namelijk ook best belangrijk voor het kiezen van een kaart. Verder heeft @Thomg gelijk, deze pc is qua onderdelen verre van gaming....

• eddyready123
Bedankt voor de reacties... idd typfout ivm processor.
Het is een i7 870 in een ACER M5910 met 6GB DDR3 RAM.
De voeding is een FSP voeding van max 450W en piek 500W vermogen.
Ik heb nu een msi 1050 Ti GBU 4GB, het benodigd vermogen is 300W en tot nu loopt alles prima.
Hopelijk kan hij er weer tegen voor een aantal jaar.
grtz Eddy