Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin000
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-06 14:07
Heb al een tijdje mijzelf niet meer echt bezig gehouden met laptops en pc's en ben weer van plan een laptop aan te schaffen. Nu lukt het me prima om mn wensen om te zetten in de prijsvergelijker maar 1 ding krijg ik niet echt gevonden.
Kan ik een laptop aansluiten op mn versterker om zodoende atmos geluid door te geven en beeld naar mn tv te sturen met bijvoorbeeld netflix of een blu ray? En als dat kan waar moet deze dan aan voldoen?
De laptops die ik aan het bekijken ben zullen een i5 of i7 met minimaal een gtx1050 hebben en mijn versterker is de denon x2300.

Beste antwoord (via pin000 op 27-08-2018 21:10)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:26

DukeBox

loves wheat smoothies

Atmos moet je (surround) versterker kunnen (als decoder). Dat heeft op zich niets met de laptop te maken.
Zolang het signaal daar maar digitaal binnen komt over HDMI/DP.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Atmos moet je (surround) versterker kunnen (als decoder). Dat heeft op zich niets met de laptop te maken.
Zolang het signaal daar maar digitaal binnen komt over HDMI/DP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoeveel laptops hebben een UHD-speler aan boord om je films door te sturen naar je receiver?

Netflix doet (nog??) geen Atmos maar als je die dienst in 4K wil hebben, zou ik even op zoek gaan naar de vereisten op de site van Netflix want je hebt minstens 3GB VRAM nodig op je GPU.

/edit: tenzij ik verkeerd filter in PW, zijn er 8 laptops met een BD speler aan boord (dus geen UHD) maar allen hebben maximaal HDMI1.4 dus doen geen 2160p30 4:4:4 output. Ik zie dus 0 laptops die aan jouw vraagstelling voldoen.

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 26-08-2018 13:23 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

MAX3400 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:20:
Hoeveel laptops hebben een UHD-speler aan boord om je films door te sturen naar je receiver?
Niet veel idd, veel laptops met 1050ti hebben vaak helemaal geen optische drive meer.

@pin000
Ik heb een externe USB BD drive in gebruik, eerst zo'n slim line maar die was best gehorig. Heb nu een 5.25 naar USB3 enclosure met een losse (inbouw) drive. Is veel stiller en ook nog een stuk goedkoper. Er is wel en eigen voeding voor nodig maar hij gaat netjes in standby als USB niet actief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:11
Je hebt ook Powerdvd of gelijkwaardig nodig om bitstream van blu rays uit te sturen.
Netflix heeft ook atmos dat werkt ook gewoon als de laptop win 10 heeft met de netflix app.
Netflix 4k kijken op een pc is wel lastiger die moet aan erg veel voorwaarden voldoen idd.

[ Voor 20% gewijzigd door Goofy1978 op 26-08-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin000
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-06 14:07
Oké dus om Netflix Atmos af te spelen hoef ik er alleen maar op te letten dat er hdmi op zit, en als dat ook nog versie 2.0 is kan ik er 4k mee afspelen. Dank u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MAX3400 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:20:

Netflix doet (nog??) geen Atmos maar als je die dienst in 4K wil hebben, zou ik even op zoek gaan naar de vereisten op de site van Netflix want je hebt minstens 3GB VRAM nodig op je GPU.

/edit: tenzij ik verkeerd filter in PW, zijn er 8 laptops met een BD speler aan boord (dus geen UHD) maar allen hebben maximaal HDMI1.4 dus doen geen 2160p30 4:4:4 output. Ik zie dus 0 laptops die aan jouw vraagstelling voldoen.
https://help.netflix.com/nl/node/64066

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1