Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-09 14:26
Hey,
ik ben sinds deze lente eigenaar van een nieuwe pc, B250 Gaming m3, gevuld met een
i7-7700K
32GB DDR4 Crucial
GTX 1080 8GB
NVME SSD
SSD's......

hier zit een killer e2500 nic in.

telkens als de pc een aantal uur draaid zakt mijn netwerk snelheid van 200mb op speedtest terug naar 70-85mb en dit is ook duidelijk te merken als ik games download, net na een reboot gaat de download 24,5mb ongeveer en naderhand soms maar maximaal 9.1mb.

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/BkCT7/4e7d25427d.png

herstart ik de PC dan is het probleem opgelost en is de snelheid gewoon zoals hierboven.
iemand ideeën of tips hoe ik dit kan voorkomen/verhelpen?

Ziggo zegt, je Killer E2500 kan geen hogere snelheden aan dan 100mb (lachertje..)

[ Voor 33% gewijzigd door Kerstboompje op 26-08-2018 12:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Killer heeft slechte drivers. Zoek maar eens op de forums hier.

Mogelijke oplossing: alleen het driverpack van Killer downloaden en installeren. Overige meuk van je PC gooien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Bij oudere Killer netwerkkaarten boekte ik wel eens betere resultaten door de driver van een compatible Atheros netwerkkaart te gebruiken in plaats van de Killer driver.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
MAX3400 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:34:
Killer heeft slechte drivers. Zoek maar eens op de forums hier.

Mogelijke oplossing: alleen het driverpack van Killer downloaden en installeren. Overige meuk van je PC gooien.
heb je een linkje, krijg alleen systeem builds waar een e2500 in zit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Kerstboompje schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:53:
[...]

heb je een linkje, krijg alleen systeem builds waar een e2500 in zit
https://www.killernetwork...item/killer-drivers-64bit misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien de volgende keer ook even Google gebruiken om drivers op te zoeken? Maar eh..is het gefixt nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Kerstboompje schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:56:
[...]
ah zo, ik zocht op tweakers forum
Misschien dat er toch iets niet goed is gegaan met je installatie (gezien de tijd) maar is het ondertussen een beetje opgelost met de drivers die gelinkt werden? Tenminste, ik neem aan dat je best op hete kolen zat om een solide oplossing te vinden voor de klacht die je al een tijdje hebt en meteen geprobeerd hebt je machine te updaten met de drivers?

Zie trouwens nu pas een kleine tikfout in je startpost; je hebt het over snelheden in "mb" maar daar maak je 2x 2 verschillende tikfouten. Je screenshot gaat over 200Mbit en je downloadsnelheid (na reboot) zou 25MBps moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
MAX3400 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 17:24:
[...]

Misschien dat er toch iets niet goed is gegaan met je installatie (gezien de tijd) maar is het ondertussen een beetje opgelost met de drivers die gelinkt werden? Tenminste, ik neem aan dat je best op hete kolen zat om een solide oplossing te vinden voor de klacht die je al een tijdje hebt en meteen geprobeerd hebt je machine te updaten met de drivers?

Zie trouwens nu pas een kleine tikfout in je startpost; je hebt het over snelheden in "mb" maar daar maak je 2x 2 verschillende tikfouten. Je screenshot gaat over 200Mbit en je downloadsnelheid (na reboot) zou 25MBps moeten zijn ;)
heb toenvallig vorige week nieuwe win10 pro erop ge gooit, ook daarna bleef dit probleem aanhouden. heb de killer drivers van de site nu erop gezet en tot nu toe geen probleem ik houd het in de gaten.

dank voor de berichtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb de topic titel even aangepast, want alleen netwerk snelheid (wat ook nog 1 woord is) is natuurlijk onvoldoende.

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 26-08-2018 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
probleem is nogsteeds aan de orde, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
MAX3400 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 17:24:
[...]

kwam vandaag t probleem weer tegen. even netwerk adapter uitschakelen en weer inschakelen en t is weer 200.. ik snap niet hoe ik t op moet lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Kerstboompje schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:21:
[...]

kwam vandaag t probleem weer tegen. even netwerk adapter uitschakelen en weer inschakelen en t is weer 200.. ik snap niet hoe ik t op moet lossen
Ik kan niet in je portomonnee kijken maar een Intel adapter van 3 tientjes doet (zeer waarschijnlijk) alle issues verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
MAX3400 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:30:
[...]

Ik kan niet in je portomonnee kijken maar een Intel adapter van 3 tientjes doet (zeer waarschijnlijk) alle issues verdwijnen.
https://sww.nl/intel-gigabit-ct-desktop-adapter.html

als ik hiervoor zou gaan kan t niet meer aan de netwerkkaart liggen. normaal heb ik alleen onboard nic's koop ze nooit los
Pagina: 1