Toon posts:

Computer start opeens niet meer fatsoenlijk op.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel aangeeft: Mijn PC start niet meer op (dekstop).... Ofja, op een andere manier een beetje dan je denkt.

Ik kan niet veel vertellen over 'hoe en wat', omdat een van mijn ouders de PC als laatste had gebruikt en fatsoenlijk had uitgezet, maar dit zijn de waarnemingen.

Mijn PC gaat weel aan met de opstart-knop en maakt ook geluid om te laten weten dat hij is opgestart, maar:

1. Mijn scherm pikt niks op. Hij verwisseld telkens tussen de Analoge stand (PC) en HDMI stand (PS4) - betekende dat hij naar een signaal zoekt. De PS4 staat natuurlijk uit dus blijft het telkens wisselen om een signaal te zoeken. De signaal van de PS4 komt wel gewoon door als ik hem aanzet.

2. Mijn muis en toetsenbord lichten niet op. Ik heb een Razer toetsenbord en Trust muis die altijd oplichtte, direct bij het aanzetten van de PC. Zelfs als ik hem even laat lopen gebeurt er niks.

Verder kunnen we niks raar merken op dit moment. We gaan hem nog even uitstoffen om te zien of dat helpt. Hij is nu wel iets van 8 jaar oud maar werkt nog altijd even goed.

Iemand enig idee wat de issue kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:36
Dat kan van alles zijn. Videokaart, moederbord, voeding, noem maar op waarvan ik moederbord en voeding als eerste verdenk omdat je blijkbaar geen spanning op de USB poorten hebt.
Begin eerst eens met het opsommen van alle onderdelen in het systeem, zowel merk als type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:40:
Dat kan van alles zijn. Videokaart, moederbord, voeding, noem maar op waarvan ik moederbord en voeding als eerste verdenk omdat je blijkbaar geen spanning op de USB poorten hebt.
Begin eerst eens met het opsommen van alle onderdelen in het systeem, zowel merk als type.
Oeh.. dat word een beetje lastig. Het is een pre-build systeem die we toen ergens in een winkel hadden gekocht. Ik zal als ik vanavond thuis ben kijken of ik nog ergens wat had rondslingeren waar ik het had opgeschreven, dan laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:36
Merk en type van het systeem staat bij een pre-build meestal op een stickertje op de achterkant van de behuizing. Als dat niet het geval is kan je het merk en type van alle onderdelen aflezen op het onderdeel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En anders heb je daar toch een tool voor zoals Device Manager (zolang je Windows draait) of een andere tool zoals Speccy? Maar daar heb je inderdaad wel weer een werkende PC voor nodig.

Wat je ook kan, aangezien je toch wil uitstoffen, schrijf even merk & type van de voeding op. En misschien overige zaken die je ziet zoals moederbord, videokaart, etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:02:
En anders heb je daar toch een tool voor zoals Device Manager (zolang je Windows draait) of een andere tool zoals Speccy? Maar daar heb je inderdaad wel weer een werkende PC voor nodig.

Wat je ook kan, aangezien je toch wil uitstoffen, schrijf even merk & type van de voeding op. En misschien overige zaken die je ziet zoals moederbord, videokaart, etc.
Uszka schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:02:
Merk en type van het systeem staat bij een pre-build meestal op een stickertje op de achterkant van de behuizing. Als dat niet het geval is kan je het merk en type van alle onderdelen aflezen op het onderdeel zelf.
Om jullie een kleine update te geven:

Ik heb de kans nog niet gehad om de PC uit te zuigen dus ik heb maar een paar specificaties die ik kan delen op dit moment.

Raar genoeg had ik het "gefixt" door Power-switch van de kast, achter uit te zetten en dan weer aan te zetten. Toen werkte alles opeens weer. Maarja, de vraag is, hoe lang is dat? Na 1x hem uit te zetten en weer op te starten werkte hij ook fatsoenlijk.

Hier zijn al de specificaties, en ik vul de Voeding later aan wanneer ik ga uitstoffen:

AMD FX-4100 Quad Core
8 GB Dual-channel RAM DDR3 @ 665 MHz
ASRock 970 Extreme3 Moederbord (CPUSocket): SB910/950 Southbridge model. RD9x0 chipset model
AMD Radeon Hd 6900 series 2 GB VRAM video kaart.
300 GB Western Digital HDD en 230 Seagate HDD (ST3250820AS)
Windows 10 pro 64 bit

Dusja, ik weet niet wat raar deed, maar hij loopt op dit moment weer nu.
Pagina: 1