Bouwkundige keuring nodig in 2 werkdagen

Pagina: 1
Acties:

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:44
Na weken lang bijna dagelijks bellen wanneer de oplevering en voorschouw was, kwam afgelopen donderdag opeens het belletje dat de voorschouw aanstaande dinsdag is. De exacte tijdstip wisten ze niet, die zou ik later per brief krijgen....

Voordat ik die brief kreeg al bouwkundige gecontacteerd en die bleef zeuren over dat ik akkoord moest zijn over de kosten en dat het kort dag was. Uiteindelijk bleek na meerdere mails dat ik het woord akkoord moest gebruiken.

De vrijdag kreeg ik de brief. Ik heb het tijdstip doorgegeven maar geen antwoord meer gekregen of ik zo genoeg akkoord had gegeven en er tijd is. Voor het geval dat ik geen bouwkundige bij me heb de dinsdag:

Kan ik aangeven dat het veel te kort dag is en aannemer om uitstel vragen? Dit omdat ik het liefst de meeste dingen al genoemd wil zien bij voorschouw.

Heeft iemand goede ervaringen met een bouwkundige in Zuid Holland? Dit in de hoop dat die toevallig net wel in de ochtend kan als ik de maandag te horen krijg dat de eerste niet kan komen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Een voorschouw heeft geen status, maar een geste richting koper. Is het de echte oplevering, dan moet je minimaal 2 weken van tevoren dat gehoord hebben. De aannemer gaat dat echt niet uitstellen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mocht je toch met spoed een bouwkundig expert zoeken: maandag vanaf 09:00 bellen met VEH op 033 450 77 50.

Als je nog geen lid bent, maar ze hebben wel een expert op de gevraagde dag, kost je dat €27,50 lidmaatschap + natuurlijk de kosten van de expert.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gr8-jen
Señor Sjon schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:49:
Een voorschouw heeft geen status, maar een geste richting koper. Is het de echte oplevering, dan moet je minimaal 2 weken van tevoren dat gehoord hebben. De aannemer gaat dat echt niet uitstellen.
In ons koopcontract staat dat de opleverdatum 3 weken van te voren genoemd dient te worden. Dit redden ze niet, zelfs niet als je het telefoontje van de makelaar meetelt. (Die overigens een verkeerde datum noemde)

En die geste van voorschouw is alleen maar om bij de oplevering minder punten op te schrijven, hetgeen beter is voor de statistieken.

En ondanks dat ik technisch ben onderlegd, hoop ik maar een paar keer in mijn leven een huisje te kopen en niet veel ervaring te krijgen met controle op fouten in de bouw.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

• gr8-jen
MAX3400 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:52:
Mocht je toch met spoed een bouwkundig expert zoeken: maandag vanaf 09:00 bellen met VEH op 033 450 77 50.

Als je nog geen lid bent, maar ze hebben wel een expert op de gevraagde dag, kost je dat €27,50 lidmaatschap + natuurlijk de kosten van de expert.
Dank je voor het idee. Ik ben lid maar heb de laatste tijd dat ik advies vroeg iets te slecht advies gekregen om te vertrouwen op de expertise van de persoon die toevallig tijd heeft en op mij wordt toegewezen zonder dat ik weet wie het is.

EDIT:

ik las het nog een keer na en snap nu de vragen hieronder over mijn opmerking. Ik bedoelde: ik heb weinig vertrouwen in VEH nadat ik al eerder vragen had over een conflict die ik had met dezelfde aannemer over hetzelfde huis (in aanbouw).

[ Voor 17% gewijzigd door gr8-jen op 27-08-2018 07:15 ]

• MAX3400

MAX3400

gr8-jen schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:53:
[...]

Dank je voor het idee. Ik ben lid maar heb de laatste tijd dat ik advies vroeg iets te slecht advies gekregen om te vertrouwen op de expertise van de persoon die toevallig tijd heeft en op mij wordt toegewezen zonder dat ik weet wie het is.
Stomme opmerking hoor maar je vraagt in je topic naar een acute/spoedige bouwkundige. Dat topic open je niet als je wel al een bouwkundige kent, weet en hebt gereserveerd.

Of begrijp ik je nu niet goed? Als we allemaal in ons leven in onze vriendenkring alle expertise hadden, zou elk forum wel een beetje overbodig worden.

Als je morgen een andere site bezoekt voor bouwkundige keuringen, heb je ook zomaar kans dat je een onbekend iemand krijgt waar je ook maar op moet vertrouwen dat hij/zij wel kundig is.

Ons huis is ook gekeurd via onze financier. Die hebben gewoon een vraag uitgezet voor datum X op een soort "marktplaats voor keuringen" en op de afgesproken tijd & datum was er iemand uit de regio Utrecht ter plekke.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb goede ervaringen met keuringshuis.nl; daar hebben we ook een spoedkeuring laten doen. Houdt in dat de keuring binnen 2 werkdagen plaatsvindt en het rapport binnen 1 werkdag geleverd wordt per mail.

In mijn geval heb ik hun meegenomen met de tweede bezichtiging zodat ik ter plekke, met een goed gevoel, een handtekening kon zetten. Het keuringsrapport is vervolgens, zonder op-en-aanmerkingen, door de hypotheekverstrekker akkoord bevonden.

Erg tevreden over, nauwkeurig, ter plekke tekst, uitleg en vele tips gekregen. Zelfs de thermostaatkraan is deels gedemonteerd omdat er vermoeden van lekkage zat.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je zegt dat je met ze mailt, zou een belletje niet sneller zijn?
Desondanks is het handig om alternatieven paraat te hebben.

Succes met de oplevering, ik herinner me nog dat dat bij ons een drama was. Walgelijke vent die de oplevering deed en de "bouwkundige" die we hadden ingehuurd van VEH speelde het spelletje vrolijk mee en vond alles wel ok. Ik zou er dus geen een via VEH inhuren, maar een ander.

• gr8-jen
MAX3400 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:01:
[...]

Stomme opmerking hoor maar je vraagt in je topic naar een acute/spoedige bouwkundige. Dat topic open je niet als je wel al een bouwkundige kent, weet en hebt gereserveerd.

Of begrijp ik je nu niet goed? Als we allemaal in ons leven in onze vriendenkring alle expertise hadden, zou elk forum wel een beetje overbodig worden.

Als je morgen een andere site bezoekt voor bouwkundige keuringen, heb je ook zomaar kans dat je een onbekend iemand krijgt waar je ook maar op moet vertrouwen dat hij/zij wel kundig is.

Ons huis is ook gekeurd via onze financier. Die hebben gewoon een vraag uitgezet voor datum X op een soort "marktplaats voor keuringen" en op de afgesproken tijd & datum was er iemand uit de regio Utrecht ter plekke.
Extra uitleg dan:

Ik dacht ook dat ik in mei een bouwkundige had geregeld. De oplevering kwam maar niet ,dus uiteindelijk aangegeven dat oplevering dan waarschijnlijk eerste week van september zou zijn.
Zodra de bouwvak voorbij was nog gebeld en gemaild naar makelaar en daar kwam weer hetzelfde kul antwoord als voor de bouwvak.

En de donderdag werd ik dus door de makelaar gebeld dat de voorschouw dinsdag was. Toen ik degene dat vertelde aan die de bouwkundige keuring zou doen kwam er een antwoord dat het kort dag was en uiteindlijk dat ik nooit het woordje akkoord in mijn antwoorden heb gebruikt.

In principe had ik dus iemand geregeld maar hoor graag alternatieven als dit niet zo is nadat ik die persoon nog een keer bel op een maandag.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:02
Ik zou geeneens zaken willen doen met iemand die aan mijn kop zou zuren over het woordje akkoord, wat een zielig figuur. Ik zou het lekker zelf doen en bij de echte oplevering iemand anders meenemen.
Een voorschouw heeft nul juridische waarde en de lijst met punten die nog moeten gebeuren kan oneindig worden, als je soms ziet wat er nog moet gebeuren tijdens de eindsprint.
Controleer je meer en minderwerk, tegelwerk/kitwerk, schilderwerk, voor zover het gaat want het is vaak nog een zooitje.

[ Voor 13% gewijzigd door D.deJong op 26-08-2018 20:19 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Dit is natuurlijk geen Vraag en Aanbod om snel personeel te vinden. Dat gezegd hebbende, een voorschouw is nog steeds niet de oplevering en bel alsjeblieft niet de makelaar, maar de kopersbegeleider van de aannemer. De makelaar heeft je het contract laten tekenen om het huis te kopen. Zijn rol is al maanden uitgespeeld en geen onderdeel van de contractpartijen waar je mee te maken hebt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• gr8-jen
In ons geval heeft de makelaar niet alleen het huis verkocht, maar ook de rol op zich genomen van kopersbegeleiding.
Dit kwam er op neer dat ze aangaven dat je rekening moest houden met een aparte groep voor je wasdroger en in het bezit waren van een showroom van de tegels. Vragen werden doorgespeeld naar de aannemer.

Mischien dat ik daarom onbewust makelaar blijf gebruiken. De bedoeling was dat ik kopersbegeleiding zou bellen ;).

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:13

ZieMaar!

Moderator General Chat
De kopersbegeleider is toch in dienst van de aannemer? Die staat toch vaak in rechtstreeks contact met de projectleider etc?

Ik heb overigens, 2x, prima ervaringen met de nieuwbouwkeuring van VEH. Prima kerels die ver genoeg keken (voor zover ik dat kan inschatten) en die kleine dingetjes ook direct liet herstellen door de aannemer. De tweede keer was met van Wijnen als aannemer, dat ging sowieso vrij professioneel en goed. Wat bij ons volgens mij ook hielp, was dat we redelijk goed contact hadden met de projectleider, al gedurende de bouw.

• gr8-jen
In ons geval liep de communicatie wat minder vloeiend. Wanneer ik alsnog de aannemer belde voor een technischer persoon werd ik weer verwezen naar de makelaar, met als mededeling dat die direct aanspreekpunt zijn.
Waarschijnlijk komt dit doordat er teveel mensen waren die vragen hadden die niet beaantwoord hoefden te worden door kopersbegeleiding en er een buffer tussen moest.
Laten we het er op houden dat communicatie niet zo vloeiend verliep en de enige opening naar bouwplaats (de parkeerruimte van personeel) altijd met een groot hek werd dicht gezet zodat ik geeneens de mensen een kratje bier kon geven om samenwerking te verbeteren met mensen op de bouwplaats zelf ;)

• gr8-jen
Na bellen kwam ik er achter dat beide datums een probleem waren (en het onmogelijk is omdat dat bij de betrokkene uit zich zelf te vermelden) Uiteindelijk 1 gevonden die wel de oplevering om 8 uur wilde doen...

Hopelijk komt er een positief verhaal uit over een paar uur ;)

• MAX3400

MAX3400

En hoe heb je nu op korte termijn iemand gevonden, @gr8-jen ?

• gr8-jen
Een aanbevolen makelaar gebeld. Die gaf weer een paar nummers van bedrijven waar men vaak mee samenwerkte. nr 3 was wel bereid om een oplevering om 8 uur in de ochtend te doen en voorschouw om 9 uur. En toen ik verder vroeg over procedure werd een antwoord gegeven die positief werd ontvangen

Pagina: 1